ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

ترجمه تخصصی تفکیک بازار و فناوری دیجیتال

پنجشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۰۶:۱۲ ب.ظ

تاثیر بر تفکیک بازار و رقابت نیشه

کتاب ها و مقالات بسیاری موجود هست که در مورد اینکه چگونه شرکت ها می توانند از فنآوری دیجیتال استفاده کنند تا محصولات و خدماتشان یک سرو گردن بالاتر باشد یا به مشتریان نیچه بهتر خدمت رسانی کنند، نوشته شده اند. چالش این است که انقلاب دیجیتال خلق نیچه های جدید را آسانتر کرده است و همچنین برای رقیبان، کپی برداری از آنها را آسانتر کرده است. تغییرات زیادی در این وجود دارد که چگونه شرکت های پلتفرم از تخصص فنآوری خود برای متمایز ساختن خودشان یا دنبال کردن بازارها، استفاده کرده اند. تعدادی نمونه نشان می دهند که چه چیزی امکان پذیر است.

سفارش ترجمه تخصصی رشته مدیریت بازاریابی

یکی از مثالهای معروف و مشهور، Snapchat ، یک آپ پیام رسانی پراستفاده برای چندین هزار می باشد. معاون موسس Snapchat، ایوان اشپیگل، یک ایده ساده داشت: کاربران جوان گوشی هوشمند از این ایده که پیامشان برای همیشه باقی بماند، متنفر بودند. چه مسئله چک کردن گوشی توسط والدین باشد، چه دوست دختر یا دوست پسرتان پیام های قبلی را ببینند، هزاره ها، مقداری حریم خصوصی را خواستار شدند. علاوه بر آن، هزاره ها، می خواستند پیام های چت آنها، یک داستان را بگوید. با فنآوری دیجیتال، حل کردن این مسئله از نظر فنی پیچیده نبود. اسپیگل توانست سریعاً یک آپ پیام رسان جدید در یک فضای پرجمعیت ایجاد کند که ویژگی هایش امکان می داد پیام ها بعد از یک مدت معین، ناپدید شوند. همانگونه که اشپیگل در وبلاگ شرکت اولش در سال 2012، نوشت «Snapchat در مورد شکار لحظه Kodak سنتی نیست». [33]. او می خواست که هزاره ها از تنش های بوجود آمده بوسیله ماندگاری اطلاعات شخصی در مورد فیسبوک و دیگر رسانه های اجتماعی، اجتناب کند. نتیجه آن، میزان زیاد متمایز سازی از فیسبوک، توئیتر و دیگر پلتفرم های پیامرسان و انفجار ویرال (شبیه به ویروس) کاربران، شد. در سال 2018، تقریباً روزانه 190 میلیون کاربر فعال Snapchat وجود دارد.

ما، برای تسهیل کردن رقابت نیچه، تنها لازم است نگاهی به محدوده گسترده سایت های خرید آنلاین تخصصی داریم تا بفهمیم چگونه فنآوری دیجیتال از غولهای فروشگاه ها در آمازون (سطح جهانی)، Alibaba (در چین) و Rakuten (در ژاپن) از نزدیک شدن به 100 درصد از کسب و کار فروش اینترنتی حتی در کشورهای خودشان، جلوگیری کرد. در ایالات متحده، Walmart، Target و هر خرده فروش بزرگ دیگر، سایت های آنلاین خود را ایجاد کرد و اکتساب ها (خرید شرکت هایی) برای رقابت با آمازون انجام داد (به فصل 5 مراجعه نمایید). علاوه بر آن، آمازون مجبور بود با تعداد رو به رشد بازارهای نیچه و فروشگاه های دیجیتال، رقابت کند [34]. برای مثال، Star 360 (starthreesixty.com) کفش های زنانه و مردانه می فروخت و تقریباً به یک برند بسیار بزرگ تبدیل شد. Koovs (Koovs.comLifestyle (lifestylestores.com) و PrettyLittleThing (prettylittlething.com) پورتال های مد آنلاین بودند که برندهای عمده را ارائه می دادند و تخفیف های برگ و همچنین دهها قلم مد جدید را در هر هفته، عرضه می کرد. Bluemercury (bluemercury.com) در محصولات زیبایی متخصص بود. Horchow (horchow.com)، که تحت تملک Neiman Marcus Group بود، اثاثیه منزل می فروخت. Etsy (etsy.com) برای اقلام دست ساز، متنوع از لباس تا هنرها و کاردستی ها، غالب شد. Winemonger (winemonger.com) شراب می فروخت و در آن کاربران می توانند براساس کشور و نوع جستجو کنند. این فهرست برای پلتفرم های خرده فروشی تخصصی و فروشگاه های دیجیتال همچنان ادامه دارد.

سفارش ترجمه تخصصی رشته مدیریت بازاریابی

طرف دیگر فنآوری دیجیتال که فرصت ها برای تفکیک بندی و رقابت نیچه را شتاب می دهد، این بود که می تواند به اندازه برابر برای تقلید، راحت باشد. تقریباً مارک زاکربرگ، فوراً Snapchat را به عنوان یک تهدید بالقوه برای فیسبوک، تشخیص داد. با توجه به اندازه و مقیاس فیسبوک، به نحو منطقی تلاش کرد که Snap را به مبلغ 3 میلیارد دلار به صورت نقد خریداری کند قبل از اینکه این شرکت دولتی شود. هنگامی که اسپیگل، پیشنهادش را قبول نکرد، زاکربرگ به اینستاگرام دستور داد تا بازرترین ویژگی های Snapchat را کپی برداری کند و اینستاگرام را به یک قاتل Snapchat تبدیل کند [35]. بخصوص بعد از معرفی Instagram Stories، اینستاگرام با بیش از 700 میلیون کاربر، از Snapchat جلو افتاد. اگرچه Snapchat بسختی شکست خورد (سهم بازارش افت هنگفتی پیدا کرد اما هنوز در اواخر 2018، نزدیک به 6 میلیارد دلار بود)، حمله فیسبوک خسارت جدی بوجود آورد. در اواسط سال 2018، پایگاه کاربری Snapchat برای اولین بار در تاریخش، شروع به افت و کوچک شدن کرد [36].

هم تازه واردها و هم شرکت های جا افتاده نیز می توانند در تخصص خود در جهان دیجیتال برای کپی برداری سریع استراتژی های نیچه و تلفیق اکتساب ها، استفاده کنند. هنگامی که آمازون (مانند تحلیل داده های معاملات برروی Amazon Marketplace)  یک دسته بندی جدید که سریعاً در حال رشد بود را مشاهده کرد، غالباً پلتفرم های آنلاین رقیبان خود را تقلید کرد یا فقط مستقیم آنها را خریداری کرد [37]. آمازون این استراتژی را دنبال کرد هنگامی که فروشگاه خرده فروشی کفش  آنلاین Zappos را در سال 2009 به مبلغ 2/1 میلیارد دلار و شرکت استریمینگ بازی ویدئویی Twitch را در سال 2014 به مبلغ 970 میلیون دلار و همچنین بزرگترین سایت خرده فروش آنلاین خاور میانه Souq را در سال 2017 به مبلغ 650 میلیون دلار خرید. همچنین آمازون Whole Foods، که آنرا در سال 2017 به مبلغ 7/13 میلیارد دلار خرید، را با AmazonFresh و کسب و کار بقالی آنلاین خود، ترکیب کرد. بطور مشابه، هنگامی که eBay پیشگام مزایده های آنلاین شد، بسیاری از شرکت ها، شامل Yahoo و Amazon، با ویژگی های جدید وارد بازار شدند و بازارهای عمودی رو هدف قرار دادند. در یک جهان غیردیجیتال، تقلید و تکرار این ویژگی ها و عمودیها ممکن است بسیار پر هزینه باشد یا زمان زیادی جهت رقابتی شدن بگیرند. اما، eBay قادر شد به سرعت بهترین ویژگی های جدید (برای مثال، insurance) را کپی برداری کند و سایت های عمودی خود (برای مثال، eBay Motors) را معرفی کند.

 

تاثیر بر موانع ورود

فنآوریهای دیجیتال، بخصوص هنگامی که اثرات شبکه را تقویت یا شتاب می دهند، موانع ورود را به بسیاری از صنایع « هم پایین آورد و هم بالا برد». چگونه می تواند این ممکن باشد؟ با رایانش ابری و تقریباً دسترسی فراگیر به اینترنت، برقراری بسترهای دیجیتال جدید نسبت به گذشته، ساده تر شد. بیست سال پیش، شرکت ها باید مراکز داده خود را می ساختند و سرمایه گذاری هنگفتی در قدرت محاسباتی می کردند تا یک کسب و کار دیجیتال را شروع کنند. با اختراع ابر، کسب و کارهای جدید می توانند ظرف یک شب، شروع شوند. هزینه ساختن یک شرکت نرم افزاری جدید یا بستر معاملات متمرکز بر بازار انبوه یا مقطع های خاص و اجرای آن برروی Amazon Web Services، Microsoft Azure یا دیگر بسترهای خدمات ابری، افت هنگفتی پیدا کردند. با ساخته شدن بیشتر کسب و کارها در ابر، اتصال مشتریهای بیشتر به مصرف کنندگان، کسب و کارهای بیشتر به کسب و کارهای دیگر و کسب و کارهای بیشتر به مصرف کنندگان، آسانتر شد. افزایش بسترهای معاملاتی جدید در unicorn های میلیارد دلاری، بخصوص آنهایی که در اقتصاد gig رقابت می کردند، نیز می توانند به توجیه اینکه چرا تعداد بسیاری از پلتفرم های جدید به عنوان کسب و کار غیرسودآور شده اند، کمک کنند.

سفارش ترجمه تخصصی رشته مدیریت بازاریابی

در عین حال، نوآوریهای دیجیتال، به نحوی که در عصر قبل از دیجیتال، غیرقابل تصور بود، اقتصاد مقیاس (صرفه جویی در تولید انبوه) و حیطه جدید را ممکن کرده اند، یا ورود را برای تعدادی ممکن ساخت و موانع ورود را برای دیگران بالا برد. در مورد اینکه چگونه آمازون، تاسیس شده توسط جف بزوس در سال 1994، از یک فروشگاه آنلاین که کتاب را به یک فروشگاه آنلاین که تقریباً همه چیز می فروخت، از محصولات الکترونیک گرفته تا خوار و بار فروشی و با تحویل یکروزه برای تعدادی از محصولات، گسترش یافت [38]. ترجمه تخصصی حتی در روزهای اولیه، آمازون از فنآوری دیجیتال برای تبلیغ یا ارتقای فروش فروشگاه آنلاین، ساختن یک موتور توصیه و گردآوری ارزیابی های کاربر، استفاده کرد. یکی از برآوردها این است که 40 درصد از فروش آمازون امروزه از طریق موتور توصیه آن می آید [39]. بنابراین، در اواخر دهه 1990، بزوس، Amazon Marketplace جهانی- آنچه که آنرا یک بستر مبادلاتی می نامیم- را اضافه کرد که خریداران را به فروشندگان طرف ثالث متصل می کند. آمازون، این بازار را با فروشگاه آنلاین خود و دیگر خدمات، مانند صدور حواله و ارسال، علاوه بر شبکه هنگفت انبارهای فیزیکی، ترکیب کرد. رقابت با آمازون، به یک بازی مقیاس تبدیل شد، بازی ای که در آن حتی Walmart، بزرگترین شرکت در جهان از نظر درآمد، با آن درگیر شده است.

اما «بستر سازی» یک بازار با فنآوری دیجیتال،سفارش ترجمه تخصصی لزوماً اصول یک کسب و کار را تغییر نمی دهند یا عقل سلیم یا دانش از حیطه را منسوخ و قدیمی نمی کنند. برای مثال، فقط ایجاد یک پلتفرم دیجیتال برای ورود به کسب و کار خرده فروشی با سفارش آنلاین، باعث نمی شود که خرده فروشی ها به اندازه فروش کالای دیجیتال سودآور باشند یا باعث شوند درک عمیق از اینکه چگونه کالاهای فاسدشدنی را مدیریت کنند، بوجود بیاورند. دانلود ترجمه مقاله یک وندور آنلاین، مانند آمازون باید هنوز در جهان واقعی، خوار و بار را تحویل دهد و درک کند که چگونه زنجیره های تامین مختلف کار می کنند. اگر قرار است خرده فروش ها برای آمازون به عنوان یک کسب و کار آنلاین سود آور شوند، آنگاه این محتمل است زیرا آن شرکت می تواند کسب و کارها و دارایی های مختلف را به روش های منحصربفرد به هم متصل کنند و به اقتصاد مقیاس و حیطه ای که دیگر شرکت ها نمی توانند، دست پیدا کنند. یا شایدر، این راز عملاً شبکه فیزیکی انبارها و تحویل وسایل نقلیه خواهد بود که آمازون برای تکمیل بسترهای دیجیتال خود، سرمایه گذاری می کند [40].

شرکت های پلتفرم بزرگ چینی نیز از تخصص دیجیتال و همچنین دانش خود از بازارها و موسسات محلی برای دشوارسازی رقابت برای بسترهای جهانی مانند آمازون در چین، استفاده کرده اند. Alibaba و Tencent با مدل های تجاری بستر «دارایی-سبک»، شروع به کار کردند: یعنی عملیات های اولیه آنها با نیاز به سرمایه متعادل، کاملاً دیجیتال بودند. اما، مشابه با آمازون در ایالات متحده، اگرچه در اندازه قدری کمتر، Alibaba و Tencent تجارت الکترونیک را در چین به یک بازی مقیاس تبدیل کردند. در سال 2018، بازار Taobao، حدود 60 درصد از تجارت الکترونیک B2C چین را در دست داشت. همچنین Alibaba از اندازه و منابع فنآوری خود برای ورود به رایانش ابری، خدمات پرداخت و دیگر کسب و کارهای مرتبط استفاده کرد و براسفارش ترجمه تخصصیی آمازون یا والمارت، رقابت موثر با Alibaba در بازار داخلی خودشان، را بسیار پرهزینه ساخت. همین موضوع برای Tencent،  که بر پیام سرانسی و رسانه های اجتماعی چینی با WeChat حاکم بود صدق می کرد. Tencent، از اندازه، پایگاه مشتری و مهارت های دیجیتال خود برای افزودن برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی و گسترش به داخل پرداخت های آنلاین، اعتبار کسب و کار کوچک و خدمات سرمایه گذاری، تفریحات دیجیتال و بازیهای ویدئویی، بهره برداری کرد. دانلود ترجمه مقاله

 

دلالت ها و پیشنهادهای کلیدی برای مدیران و کارآفرینان

در این فصل، در مورد محرک های اساسی بازارهای پلتفرم و دینامیک های پیامد «پیروز همه را می برد یا اکثر بازار» ، را مورد بحث قرار دادیم. مهمترین عوامل، اثرات شبکه در میان کاربران و بازیگران مختلف، مانند بین کاربران نهایی و تبلیغ کنندگان یا بین کاربران نهایی و تولید کنندگان نوآوریهای مکمل بودند. اما همچنین اشاره کردیم که چگونه چند میزبانی و رقابت از رقیبان متمایز شده یا نیچه می تواند اثرات شبکه و فرصت های پول سازی را کاهش دهد. موانع ورود کوتاه نیز می توانند باعث افزایش تعداد رقیبان و به میزان برابر تضعیف تلاشها و سودآوری شبکه شود. بنابراین، هنگامی که بحث محرک ها و دینامیک های بازار پلتفرم پیش می آید، دلالت ها و پیشنهادهای کلیدی برای مدیران و کارآفرینان چیست؟ دانلود ترجمه مقاله مدیریت

سفارش ترجمه تخصصی رشته مدیریت بازاریابی

اول اینکه، درک آنکه واقعاً چه اثرات شبکه مهم هستند، از کجا می آیند، و چه تاثیری بر مزیت رقابتی می گذارند، مهم است. ما آنها را به صورت حلقه های بازخورد خود تقویت کننده تعریف کردیم که در نهایت، ارزش بستر را مستقیم یا غیرمستقیم خلق می کند. بزرگترین چالش های کسب و کار برای بسترها، برای تقویت اثرات شبکه و سپس تبدیل انرژی و ارزش به یک جریان پایدار و رو به رشد درآمد و سود، می باشند. مخصوصاً اینکه، اثرات شبکه طرف یکسان مستقیماً از متصل کردن کاربران با کاربران دیگر می آیند. اثرات شبکه طرف مقابل، از متصل کردن بازیگران بازار مختلف به کاربران بوجود می آیند. پلتفرم ها پول رسفارش ترجمه تخصصیا با تسهیل این اتصالات و نوآوریهای مرتبط تولید می کنند. در هر دو حالت، «اثرات شبکه به بین ساده تجرید یا انتزاع» نیستند. آنها از تصمیمات و سرمایه گذاریهای استراتژیک خاص و اجتناب از اعمالی که می توانند اثرات شبکه را تضعیف کنند، مانند قیمت گذاری بسیار بالا برروی طرف «اشتباه» بازار، حاصل می شوند. تصور کنید چه اتفاقی می افتاد اگر فیسبوک از کاربران برای دسترسی به شبکه اجتماعی هزینه، مانند کلوب های اجتماعی در دنیای واقعی، دریافت می کرد؟ سفارش ترجمه تخصصی شاید کوچک می شد، امروزه کسب و کار نیچه می شد یا فیسبوک کامل شکست می خورد. همچنین بسیار مهم است بفهیم که اثرات شبکه می تواند ضعیف شوند یا کاملاً از بین بروند، هنگامی که دینامیک های فنآوری و بازار تغییر کنند، گاه با هشدار قبلی کوچک. با رخداد آن هنگامی که Apple، iPhone بسیار انفجاری را در سال 2007 معرفی کرد و در اصل، کسب و کارهای تلفن هوشمند تازه وارد Palm، Nokia، BlackBerry، Microsoft و دیگر شرکت ها را تخریب کرد.

دوم اینکه، تصادفی نیست که ارزشمندترین شرکت های دولتی، کسب و کارهای پلتفرم هستند که بعد از پیدایش کامپیوتر شخصی، اینترنت و گوشی هوشمند، متولد شده اند. اما، همچنین در این فصل شاهد بودیم که «فعال سازی و حفظ تسلط و حکمرانی پلتفرم نیاز به بیش از فقط اثرات شبکه دارد». پلتفرم های موفق روش هایی برای ترغیب کاربران و مکمل های طرف سوم، برای بکار گیری پلتفرم های خود و نوآوری بر بالای آنها، پیدا می کنند. اینها استفاده یا تغییر به سمت پلتفرم های رقابتی، را برای کاربران و مکمل ها، دشوار می سازند. آنها می توانند از اقدامات دیگری، مانند تشکیل ائتلاف یا استفاده از یارانه یا سوبسید برای کمک به بازار به سمت بستر خود استفاده کنند هنگامی که چندین پلتفرم رقابت می کنند. با این وجود بیاد بیاورید که ما از اپل آموختیم که یک پلتفرم نیاز نیست که اکثر درآمدهای صنعت را برای کسب اکثریت سود صنعت کسب کند، مادامی که بر سودآورترین مشتریان تمرکز می کند.

سوم اینکه، پلتفرم ها ، مدل های تجاری «دارایی-سبک» را با متصل کردن بازیگران بازار مختلف و بهره گیری از اثرات شبکه ، ممکن می سازند. همانگونه که در فصل 3 بحث کردیم، یک پلتفرم نوآوری می تواند خدمات و محصولات جدید ساخته شده توسط شرکت های طرف ثالث را که پیوسته هسته محصول یا خدمت- پلتفرم- را ارزشمندتر می سازند را تسهیل و سپس از آنها بهره برداری کند. یک پلتفرم معامله و تبادلات می تواند تعاملات بین شرکت کنندگان بازار را تسهیل و سپس بهره برداری کند که در غیراینصورت رخ نمی دهند و سفارش ترجمه تخصصی از یک بازار برای دسترسی به طرف دیگر یا برای ارائه دارایی های اساسی، پول بگیرند. در مورد این فکر کنید که چقدر دشوار و گرانقیمت می شد اگر مایکروسافت، اپل، گوگل، فیسبوک یا ویچت تلاش می کردند همه مهندسانی که میلیون ها برنامه اکنون مهیا برای بسترهای نوآوری خودشان را استخدام کنند. در مورد این فکر کنید که چقدر گران می شد اگر Airbnb تلاش می کرد همه خانه ها و ساختمان های آپارتمانی خود را که کاربرانش در دسترس داشت خریداری کند یا اگر Uber، Lyft یا Didi تلاش می کرد همه وسایل نقلیه خود را برای استفاده رانندگان، خریداری می کرد.

خلاصه اینکه، از توجه به اصول بازار یاد می گیریم که یک کسب و کار بستر باید در چندین بعد رقابت کند. تعدادی از این ابعاد (مانند کاهش توانایی دیگر شرکت ها به بهره گیری از تفکیک یا نیچه ها و ایجاد موانع و سدهای ورود)، درست مثل رقابت در بازارهای متادول است. ابعاد دیگر (مسفارش ترجمه تخصصیانند تولید اثرات شبکه یا محدود سازی چندمیزبانی) برای کسب و کارهای پلتفرم، متمسفارش ترجمه تخصصیایز هستند. اما، متاسفانه شرکت های بستر باید یک محصول یا خدمت قانع کننده ارائه دهند که برتر از چیزی باشد که رقابت ارائه می دهد، چه شرکت های دیگر دیجیتال باشند چه متداول. یک شرکت پلتفرم موفق باید قادر به حمایت از مزیت رقابتی خود برای حفظ مشتریان در طرف تقاضا و همچنین جذب مجریان و ارائه دهندگان دارایی در طرف عرضه باشد. اگر یک پلتفرم نتواند این کارها را بهتر از رقابت انجام دهد، آنگاه آن شرکت پول مانند هر کسب و کار دیگر، پول از دست خواهد داد.

سفارش ترجمه تخصصی رشته مدیریت بازاریابی

بررسی دقیق تر تفاوت های بین پلتفرم های نوآوری و پلتفرم های معاملاتی و همچنین مزیت های یک استراتژی هیبرید، موضوع فصل بعد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی