ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

۱۴
ارديبهشت
۰۲

این مقاله ، مسئله ادغام دانش را مورد توجه قرار داده و تئوری سیستمهای ایجاد دانش را ارائه می دهد که از سه بخش اصلی تشکیل شده است: سیستم ایجاد دانش ، الگوی ساختار- نمایندگی- عمل و عینیت گرایی تکاملی- سازنده. بخش اول مربوط به مدل جمع آوری و ترکیب دانش است ، بخش دوم مربوط به توانایی های لازم عاملان هنگام جمع آوری دانش در حوزه های فردی و بخش سوم شامل مجموعه ای از اصول برای توجیه دانش جمع آوری شده و ترکیب شده است. مقاله با معرفی مختصر رویکرد سیستمهای اصلی ما ، تحت عنوان "تفکر سیستمهای آگاهانه" آغاز می شود و با خلاصه ای از پیشنهاد ما تحت عنوان تئوری سیستم های ایجاد دانش ادامه می یابد. مقاله سپس سه بخش اصلی آن را با تأکید ویژه بر انواع ادغام دانش توضیح داده و سرانجام توضیح مفصلی از این تئوری را با ذکر مثال ارائه می دهد.

کلمات کلیدی: ایجاد دانش؛ الگوی ساختار- نمایندگی- عمل ؛ توجیه دانش؛ مداخله سیستمی؛ تفکر کل نگر

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دانش

 

۱۴
ارديبهشت
۰۲

از طرف دیگر، یارانه های بدست آمده توسط بنگاههای PCON ممکن است توسط سرمایه گذاران مفید، تلقی شود ، زیرا آنها شاخص های قدرتمند حمایت دولت هستند. چانی و همکاران (2011) تأثیر روابط سیاسی بر هزینه بدهی را از منظر دارندگان اوراق قرضه بررسی می کنند. شواهد آنها حاکی از آن است که کیفیت پایین درآمد ، هزینه های بالاتر برای تأمین اعتبار بدهی را برای شرکتهای سیاسی تفسیر نمی کند که بر عدم جریمه این بنگاه ها توسط بدهکاران دلالت دارد. این امر ممکن است به دلیل مزایای درک شده PCON باشد که قبلا گفته شده است. بوباکری ، گودمی ، میشرا و صفار (2012) استدلال می کنند که از آنجا که بنگاه های سیاسی دارای محدودیت های بودجه انعطاف پذیر تر هستند، در مقایسه با بنگاه های غیر مرتبط، نسبت به رقابت و فشار بازار حساس می باشند. برای بنگاههای مرتبط ، بویژه در هنگام رکود اقتصادی ،هزینه سرمایه کاهش می بابد. آنها با استفاده از نمونه کلی متشکل از 1248 مشاهده طی سالها از 26 کشور در دوره 1997-2001 ، دریافتند که شرکتهای مرتبط از نظر سیاسی نسبت به بنگاه های غیر مرتبط خود از هزینه کمتر دارایی خالص برخوردارند. هزینه پایین تر سرمایه در مقایسه با همتایانشان به قیمت سهم بیشتر شرکتهای PCON تفسیر می شود. همچنین ، این استدلال نشان می دهد که یارانه های بدست آمده توسط بنگاه های PCON ممکن است توسط سرمایه گذاران به طور مطلوب درک شود و رابطه مثبتی بین یارانه ها و قیمت سهام در بنگاههای PCON برقرار شود. با توجه به وجود دیدگاه های رقابتی ، فرضیه قابل آزمایش به صورت غیر جهت دار توسعه می یابد.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی حسابداری و اقتصاد

 

 

۱۴
ارديبهشت
۰۲

این ایده ها متکی بر نظریه و داده های حاصل از تحقیقات پردازش اطلاعات می باشند، همچنین تغییرات بالقوه مهمCBT  را برای اختلالات مبتنی بر اضطراب پیشنهاد می کنند. به عنوان مثال، ریمان، کوکرتز، روزنمن، ویرسینگ و امیر (2013)، تاثیر اصلاح توجه را به عنوان بخش الحاقیCBT  در درمان اضطراب در یک نمونه جوان مورد بررسی قرار دادند. آنها استدلال کردند، از آنجا که سوگیری توجه نسبت به اطلاعات تهدیدآمیز می تواند سبب حفظ اضطراب شود، اصلاح این پردازش توجهی می تواند منجر به بهبود علائم شود. آنها از یک تکلیف ردیابی کاوش استفاده کردند که شامل محرک های چهره خنثی یا تهدیدآمیز و کاوش هایی بودند که توجه را از محرک های تهدیدآمیز دور می کرد. نتایج نشان داد که در واقع تکلیف تغییر توجه منجر به کاهش علائم اضطراب می شود و این کاهش علایم بیشتر از سایر شرایط درمانی از قبیل CBT با یا بدون دارو می باشد. داده های مشابهی توسط امیر، کوکرتز، نجمی و کانلی (2015) در مورد درمان OCD گزارش شده اند که نشان می دهند این مفاهیم و روش ها برگرفته از علوم شناختی هستند و می توان از آنها برای تقویت یا تکمیل درمان های CBT محور استفاده کرد.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی روانشناسی

 

۱۴
ارديبهشت
۰۲

توضیح مفاهیم

تفاوت بین حسابداری اقلام تعهدی و حسابداری نقدی، زمان بندی درآمد خالص است.

توجه کنید که برای این سه مدت زمان ترکیب شده، هر دو روش درآمد خالص کل یکسان حاصل می کنند. تفاوت بین حسابداری اقلام تعهدی و حسابداری نقدی، زمان بندی درآمد خالص است.

براساس حسابداری نقدی، درآمد خالص در دوره 1 صفر است، از آنجا که فروش ساختمان و خرید مصالح، کارگر و دارایی ها یا خدمات دیگر استفاده شده در ساختن ساختمان، به صورت قرضی یا نسیه بوده اند. درآمد خالص در دوره 2، 60000 دلار می باشد، زیرا پول فروش به صورت نقدی وصول شده است. در دوره 3، کاهش خالص 35000 دلار صورت گرفت، زیرا 35000 دلار پول نقد به طلبکاران پرداخت شد.

ثبت سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

 

۱۴
ارديبهشت
۰۲

جدول 5

سن مدیر عامل (CEO[1]) و میزان سرمایه در گردش عملیاتی خالص[2]- تطبیق نمره تمایل[3]. این جدول، نتایج آزمون نیرومندی بر تاثیر سن مدیر عامل بر میزان سرمایه در گردش عملیاتی خالص را با استفاده از رویکرد تطبیق نمره تمایل ارائه می نماید. Under50 (متناظر با ربع اول توزیع سنی مدیر عامل) اگر یک مدیر عامل، 50 ساله یا جوانتر باشد، برابر با یک است و در غیر اینصورت صفر است. در مرحله اول، رگرسیون های لاجیت با Under50 به عنوان متغیر وابسته و مجموعه متغیرهای کنترل همانند موارد موجود در رگرسیون پایه برای براورد احتمالی (نمره تمایل) یک شرکت تحت مدیریت یک مدیر عامل 50 ساله یا جوانتر بکار می رود. در مرحله دوم، هر مشاهده شرکت- سال با یک مدیر عامل 50 ساله یا جوانتر آنگاه با مشاهده شرکت- سال دیگری با یک مدیر عامل بیش از 50 سال، با نزدیک ترین امتیاز تمایل تطبیق می یابد. پنل الف، نتایج آزمون تک متغیره بر روی اختلاف در نیاز سرمایه در گردش و متغیرهای تطبیقی بین زیرنمونه تدبیر شده (1= Under50) و زیرنمونه کنترل (0= Under50) را ارائه می دهد. پنل ب، نتایج رگرسیون را با استفاده از نمونه تطبیق یافته ارائه می دهد. کل متغیرهای مستقل یک دوره عقب می مانند. کل مدل ها، صنعت و تاثیرات سال را کنترل می کنند که در آنجا صنایع با استفاده از 49 دسته بندی صنعت فاما- فرنچ تعریف می شوند. آماره تی نیرومند ناهمگنی پراکنش[4] دسته بندی شده در سطح شرکت در پرانتزها گزارش شده است. به پیوست الف برای توصیفات متغیر دقیق مراجعه نمایید. ***، ** و * به ترتیب بیانگر معناداری در سطوح 1%، 5% و 10% است.

ثبت سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

 

 

۱۴
ارديبهشت
۰۲

لذا تحلیل ها به چارچوب زمانی مشاهده محدود بودند. رویکردهای زیادی برای پرداختن به این محدودیت وجود دارد.

به لحاظ نظری، تفاوت در نگرش ها بین نسل ها صرفا، انباشت شناختی[1] را منعکس می نماید. لذا، روانشناسان (مثلا، هرملین، 1977)، مجموعه ای از تحقیقات پیرامون توسعه حافظه و کارکرد رشد شناختی چندین دهه گذشته را انجام داده اند که هم از داده های تجربی و هم شواهد فیزیکی مثل جانبی سازی نیم کره ای استفاده نمودند. به خاطر دسترس پذیری داده ها، مدل مناسبی را برای توصیف انباشت شادی گسترش ندادند.

 

ثبت سفارش ترجمه مقاله حسابداری و اقتصاد

 

۱۴
ارديبهشت
۰۲

برای تحلیل بهتر تأثیر اشتراک گذاری، کشورهای جهان بر مبنای ساختار اقتصادی و معیارهای شدت انتشار دسته بندی می شوند. اقتصادهای توسعه یافته (OECD) به سه گروه ایالات متحده (واردات کمتر) ، سایر کشورهای "G7 " (کانادا ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، انگلستان) و "سایر کشورهای عضو OECD" دسته بندی می شوند. سایر کشورهای "عضو گروه G7" تولیدکننده های پاک تری هستند و بیشتر از ایالات متحده آمریکا و کمتر از سایر کشورهای OECD به واردات می پردازند. متقابلا، "سایر کشورهای عضو OECD"  در میان کشورهای توسعه یافته، بیشتر وارد کننده خالص هستند. از طرف دیگر، کشورهای با کمترین میزان مصرف کربن در کشورهای در حال توسعه نظیر چین (تولید کننده و صادر کننده اصلی) ، کشورهای "BRIIS" (برزیل ، روسیه ، هند ، اندونزی ، آفریقای جنوبی) و گروهی از سایر کشورهای جهان دسته بندی می شوند. کشورهای عضو گروه BRIIS، کشورهای اصلی در حال توسعه با شدت کربن بالاتر نسبت به چین بوده و دارای واردات کمتری هستند.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

 

۱۴
ارديبهشت
۰۲

پرسش های مروری

1. از اصطلاح های آسیب شناسی اجتماعی و معضلات اجتماعی چه می دانید؟

2. چرا آسیب های اجتماعی در یک جامعه معین رخ می دهند؟

3. بعضی از آسیب های اجتماعی اصلی که به نظر می رسد به طور عمومی در همه جوامع رخ می دهند کدامند؟

4. کدام یک از آسیب های اجتماعی، اغلب در جوامع پیشرفته مشاهده می شوند؟ چرا؟

5. بعضی از آسیب های اجتماعی را که به طور جدی جامعه معاصر اتیوپی با آنها مواجه است، ذکر نموده و درباره آنها بحث کنید.

6. چرا به نظر می رسد بعضی از معضلات اجتماعی در جامعه معاصر، بیشتر از گذشته، متداول و چالش برانگیز است؟

7. درباره همه گیری HIV یا ایدز به عنوان یک آسیب اجتماعی در اتیوپی و جنوب صحرای آفریقا بحث کنید.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی روانشناسی

 

۰۷
ارديبهشت
۰۲

ترجمه تخصصی ارتباط شیوع بیماری کرونا (COVID-19) با رضایت کارکنان در صنعت هتلداری

 

 

ویروس کرونای جدید SARS-CoV-2 که عامل بیماری موسوم به کووید-19 است، در نتیجه گسترش سریع خود، پیامدهای مهمی را باعث شده است که تقریبا بر تمام جنبه‌های زندگی در سراسر جهان تاثیرگذارند، از جمله تاثیر شدید بر اقتصاد جهانی در بسیاری از صنایع. یکی از صنایعی که بیشترین تاثیر منفی را دریافت کرده است، صنعت مهمان‌نوازی است، زیرا بسیاری از نهادهای دولتی اقداماتی را برای کاهش سرعت شیوع ویروس انجام داده‌اند و در نتیجه فعالیت‌هایی مانند مسافرت، تجمع و بسیاری از فعالیت‌های تفریحی را محدود کرده‌اند. این بیماری همه گیر خسارت اقتصادی زیادی به صنعت هتلداری وارد کرده است که نمونه آن کاهش نرخ اشغال هتل های ایالات متحده در شروع همه گیری به 24.5 درصد در آوریل 2020 (گلوبال STR، 2020) و همچنین هشدارهای جهانی شورای سفر و گردشگری است که احتمالا بیش از 50 میلیون شغل در صنعت مهمان‌نوازی جهانی در خطر باشد (مانجولا بای، اچ 2020). انجمن هتل‌ها و اقامتگاه‌های آمریکا (AHLA) به این نتیجه رسید که درآمد اتاق‌های هتل تقریبا به 50 درصد از سطوح قبل از کووید کاهش یافته است و در کل سال 2020 فقط 84.6 میلیارد دلار درآمد داشته اند.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

 

۰۷
ارديبهشت
۰۲

به دو دلیل،CE  پتانسیل آن را دارد که به اهداف چندگانه توسعه پایای سازمان ملل متحد (SDG) کمک کند (شرودر، آنگرنی و وبر، 2019). اول اینکه،CE  در نظر دارد تا با منتفی سازی یا کاهش ضایعات ساختاری، تقاضا برای مواد محدود بکر را کاهش دهد. به عبارت دیگر، می‌توان از طریق بکارگیری استراتژی‌های مدور، بطور متفاوتی از ظرفیت به‌کار گرفته نشده منابع برای ارائه ارزش استفاده کرد (EMF، 2015، 2015). دوم اینکه،CE  به دوری گزینی از استفاده از محیط طبیعی دامن می زند و به‌ عنوان «منجلابی» برای فروریختن قیمت منابع مصرف‌شده بکار می رود(ایرانی و شریف، 2018). توانایی در اجتناب اقتصاد مدور و بهره وری، کاهش و بلااثرسازی افت ارزش و ویرانی هایی که از طریق مواردی از قبیل آلایندگی های کمتر، کاهش سطوح آلودگی و از دست دادن تنوع زیستی و زیستگاه های مرتبط با استخراج منابع بوجود می آیند، به CE نسبت داده شده است(EMF، 2013؛ کومار و پاتنام، 2008).

 

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری و اقتصاد