ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

۳۷ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

۰۹
آذر
۰۲

رشته های مختلف علوم انسانی با زنجیره های اقتدار مرتبط است. به عنوان مثال ، زبانشناسی اجتماعی برای اقتدار مفاهیم بنیانگذار آن ، به زبانشناسی و جامعه‌شناسی اشاره دارد ، همانگونه که زبان شناسی به نوبه خود ممکن است به فلسفه اشاره کند ، یا جامعه شناسی ممکن است به تاریخ ، روانشناسی یا اقتصاد سیاسی بازگردد. این زنجیره ها اجازه می دهند تا مفاهیم قرض گرفته شده و در نتیجه دائما جابجا شوند. آنها همچنین اجازه می دهند تا اختیارات در رشته مورد نظر پیش بینی شوند ، به گونه ای که خود اختیار نیز دائماً در رشته های ما جابجا می شود. این چارچوب ما را قادر می سازد تا فلسفه غربی را به عنوان مجموعه ای از  مباحث به صورت ایده آل درآوریم که ظاهراً اقتدار را از رشته های خارجی وام نمی گیرد. در صورت تمایل ، مکانی است که اصطلاحات و مفاهیم را برای استفاده در سایر رشته ها ترسیم و تصحیح می کند. ممکن است به طور فوق العاده در خدمت دیگران باشد. البته ، مباحث  فلسفی  به شکل واقع گرایانه تر جایی را به وجود می آورند که اقتدار درونی در گردش باشد ، همانطور که فیلسوفان فیلسوفان را می خوانند و دوباره می خوانند ، مکاتب و سنت ها شکل می گیرند ، همچنین بعنوان حالتی از اقتدار می تواند از داخل هر رشته ای جریان یافته و  مرزهای دانش را تسریع کند. چارچوب کلی ما همچنین ما را قادر می سازد تا فرض کنیم که در مطالعات ترجمه به عنوان یک رشته مشتری ، گفتمانهای فلسفی مطرح شده و در واقع در بسیاری از رشته های واسطه ای نیز مطرح می شوند. بنابراین، گفتمانهای فلسفه می توانند حداقل با سه روش با مطالعات ترجمه مرتبط باشند:

۰۹
آذر
۰۲

در سالهای اخیر، مباحث شخصیت، فضیلت و اخلاق در بین جوانان - غالباً تحت عنوان آموزش شخصیتی - مورد توجه والدین، مربیان و سیاستگذاران قرار گرفته است. ایجاد و ارتقاء شخصیت خوب در بین کودکان و جوانان از اصلی ترین اهداف خانواده ها، مدارس و جوامع است (به عنوان مثال، ایسپا، 2002). تحقیقات نشان می دهد که نقاط قوت شخصیت خاصی با مشکلات رفتاری و عاطفی در بین جوانان از جمله افسردگی، بزهکاری و خشونت رابطه منفی دارد و با پیامدهای مطلوب مانند موفقیت مدرسه، رفتارهای اجتماعی و صلاحیت مرتبط رابطه مثبت را دارد. نقاط قوت شخصیت نه تنها به خودی خود مهم هستند بلکه به دلیل ارتقاء بهزیستی و خوشبختی و شادی فرد نیز مهم هستند.

۰۲
آذر
۰۲

 

4.6 . طرحواره داده

همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است، یک لایه خاص حاوی جریان داده در بستر نرم‌افزاری ما وجود دارد؛ به طور دقیق تر، این جریان داده ها جزئیات سفارش خرید از سیستم مدیریت سفارش، اطلاعات لجستیک خودرو از سیستم مدیریت حمل و نقل، اطلاعات انبار بار از سیستم مدیریت انبار، جریان تامین بودجه از منابع مختلف (به عنوان مثال، تأمین کننده بودجه، مدیریت بستر نرم افزاری و غیره) و اطلاعات مربوط به کسب و کار را از قراردادها، توافق نامه ها، فاکتورها، یادداشت های اعتباری، پرداخت ها و اسناد مربوطه را با هم ادغام می کنند. جدول 1 طرحواره داده را در دفتر کل اشتراکی ارائه می دهد و تراکنش و طرحواره مربوط به اعتبار در جدول 2 شرح داده شده است.

سفارش ترجمه تخصصی

 

۰۲
آذر
۰۲

محتوای ارتباطات

در نظریه های کلاسیکی که در نظر گرفته ایم موارد خاصی وجود دارد که باید درباره آنها بیان شود و موارد خاصی است که نباید در سازمان بیان شود.

۰۲
آذر
۰۲

تبعیت از منافع فردی به منافع عمومی: این اصل پیشنهاد می کند که یک سازمان تنها زمانی می تواند موثر باشد که منافع کل بر منافع افراد ارجح باشد. بنابراین ، افراد همیشه باید ابتدا اهداف سازمانی را در نظر بگیرند.

ابتکار عمل: این اصل پیشنهاد می کند که مدیران باید تلاش های یک کارمند را برای کار در جهت منافع سازمان ارزش داده و هدایت کنند.

روحیه جمعی: این اصل با اصطلاح "سه برای همه و یک برای همه" عنوان می کند که نباید در صفوف تشکیلاتی اختلاف ایجاد شود.

 

 

۰۲
آذر
۰۲

در فصل 7، به جذب - یا فرایندهایی که افراد از طریق آن به سازمانها پیوسته و از آنها جدا می شوند، می پردازیم. فصل 8 نحوه تأثیر ارتباطات بر تصمیم گیری سازمانی را بررسی می کند و فصل 9 نظریه ها و تحقیقات در مورد نقش ارتباطات در تعارض سازمانی را ارائه می دهد. سپس ، در فصل 10 ، به فرآیندهای ارتباطی و تغییر و فرایندهای رهبری که اغلب از نظر تغییر و ثبات بسیار مهم هستند ، می پردازیم. سرانجام ، در چهار فصل آخر این کتاب، به برخی از فرایندهای ارتباطات سازمانی که طی بیست تا سی سال گذشته با تغییر و تحول در محیط کار بوجود آمده است ، می پردازیم. این فرایندهای "نوظهور" در ارتباطات سازمانی قطعاً در سازمانهای گذشته وجود داشته اند ، اما تحولات فعلی در محل کار این موضوعات را به عرضه ظهور رسانده است ، و آنها به طور فزاینده ای مورد توجه هم متخصصان سازمانی و هم محققان قرار می گیرند. در فصل 11، به یک تغییر اساسی در نحوه مشاهده سازمانها و افراد موجود در آنها می پردازیم. این تغییر از فرض ناشی می شود که سازمانها همواره در تائید نقش احساسات در زندگی سازمانی "منطقی" هستند. در فصل 12، با توجه به تجارب زنان و افراد با نژادهای مختلف، چالش های پیش روی مدیران در سازمان های مختلف ، درباره پدیده تنوع فرهنگی و جنسیتی در محل کار بحث می کنیم. در فصل 13 ، فن آوری ارتباطات را در محل کار و اینکه چگونه فناوری نحوه کار و تفکر در مورد کار را تغییر داده است را بررسی می کنیم. سرانجام ، در فصل 14 ، تقریباً با همان روش در نظر گرفتن روندهایی که فضای سازمان ها را تغییر می دهند ، به بحث می پردازیم.

 

 

۰۲
آذر
۰۲

به طور کلی، ایالات متحده مکانی کاملا متفاوت از دهه های گذشته است و این تعاریف مختلف از اینکه ما کیستیم ، کجا زندگی می کنیم ، با چه کسانی زندگی می کنیم و چه مدت زندگی می کنیم، زمانیکه با سازمان ها روبرو می شویم و با آنها ارتباط برقرار می کنیم منجر به تفاوت های چشمگیری می شود. به عنوان مثال ، مسئله عمر را در نظر بگیرید. دانشمندان اغلب جمعیتها را به "گروههای نسلی" تقسیم می کنند که نشان دهنده شباهتهای سال تولد و شباهتهای مربوط به تجربه است (شومان و اسکات ، 1989). بنابراین ، تجربیات مادرم به عنوان عضوی از "گروه کوهنوردی جنگ جهانی دوم" با تجربه من به عنوان عضوی از "نسل بعد از جنگ جهانی دوم" یا دخترم به عنوان عضوی از " نسل گروه Y " بسیار متفاوت است. از نظر تجربه کاری ، اعضای گروه جهانی جنگ جهانی دوم به دلیل قابلیت اطمینان ، اشتغال طولانی مدت و روابط با نیروی کار سازمان یافته شناخته می شوند. اعضای گروه من به جاه طلبی و همچنین بدبینی شهرت دارند. اعضای نسل دخترم در حال فن آوری شناخته شده هستند اما در کار کمی بی تجربه هستند. بدیهی است که یک تحلیل جمعیتی مشابه می تواند در مورد قومیت ، ساختار خانواده ، طبقه اجتماعی ، یا محل زندگی خانواده اعمال شود. اما تغییر آمار جمعیتی فقط بر تجربه سازمانی افراد تأثیر نمی گذارد. آنها همچنین چالش های جدیدی را نیز برای ارتباطات سازمانی ایجاد می کنند.

 

 

۰۲
آذر
۰۲

پس از خواندن این فصل مهارت های زیر را کسب خواهید کرد:

توانایی توصیف اینکه جهان امروز بواسطه جهانی سازی ، تروریسم ، تغییر اقلیم و تغییر آمار جمعیتی پیچیده است.

درک مفهوم " قانون ضرورت تنوع" و نیاز به تفکر پیچیده به منظور کنار آمدن با شرایط پیچیده

درک روشهایی که در آنها می توانیم هم با در نظر گرفتن انواع اشکال سازمانی و هم با مشاهده سازمانهایی که اغلب متناقض و مغایر هستند ، افکار خود را در مورد سازمانها پیچیده کنیم.

 

 

۰۲
آذر
۰۲

خانواده های ثروتمند ممکن است از خدمات بهداشتی بیشتری نسبت به خانواده های فقیر استفاده کنند، چون آن ها از وضعیت اقتصادی خود اطمینان بیشتری دارند. با این حال، افزایش سریع هزینه های بهداشتی باعث شده برخی از خانواده ها قادر به مقاومت در برابر خطرات اقتصادی نباشند و قربانی CHE شوند. نتایج ما سازگار با مطالعات قبلی بوده که نشان داد افراد میانسال و سالخورده در کشورهای ثروتمند اروپایی به دلیل استفاده از خدمات بهداشتی با CHE مواجه می شوند. فراوانی تجمعی CHE در فرانسه بالای 40 درصد با حد آستانه 35 تا 40 درصد است (جلنا و همکاران، 2016).

سفارش ترجمه تخصصی

 

۰۲
آذر
۰۲

بنابراین، یافته های تجربی اصلی نشان می دهند که برندسازی شخصی، یک شیوه بسیار اجتماعی است که در آن، ذینفعان، ارائه دهندگان منابع فوق العاده مهم برای جزئیات برندهای شخصی می باشند. این مقاله، در مجموعه رو به رشد پژوهش ها در مورد برندسازی شخصی، با پیش رو قرار دادن نقش ذینفعان، مشارکت می کند. اول اینکه، مشارکت ذینفعان در فرآیند برندسازی فردی، بوسیله بررسی تجربی روابط آنها، ارزیابی می شود. دوم اینکه، دو جنبه اصلی مشارکت ذینفعان، به صورت نظری توصیف می شوند (که عبارتند از قراردادها و میثاق های حاکم بر اکوسیستم چند ذینفعلی و انواع منابع مبادله شده). توصیه می شود که شناسایی قراردادها یا میثاق ها، برای درک برندسازی شخصی، بسیار مهم می باشند. در آخر، با نشان دادن اینکه چگونه افراد منابع را از ذینفعان بدست می آورند، این مقاله، دیدگاه های مدیریتی در مورد اجرای سریع رشد برندسازی فردی که برای تعدادی از کارکنانی که برندهای شخصی خود را ایجاد می کنند، مناسب و مرتبط می باشند.

سفارش ترجمه تخصصی