ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

۶۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

۱۱
فروردين
۰۲

1.1.3 صلاحیت  های اکتشاف شناختی و اجتماعی

صلاحیت  های تفکر ابتکاری که رفتار ابتکاری فردی را توصیف می کند، توسط دایر ودیگران (2008؛ 2019) ارائه شدند که صلاحیت  هایی را مورد مطالعه قرار دادند که مبتکرین را از غیر مبتکرین متمایز می سازد. مطالعه آنها به شرکت های جهانی به شدت ابتکاری مربوط است. طبق گفته دایر و دیگران (2008، 2019)، مبتکرین در هم گسیخته[1] بر هر چهار رفتار اکتشافی تسلط دارند: مشاهده کردن، سوال کردن، شبکه سازی ایده و آزمایش کردن. آنها این صلاحیت  ها را صلاحیت  های اکتشاف رفتاری نامیده اند. این صلاحیت  ها به صورت ذیل تعریف می شوند:

الف) مشاهده کردن- صلاحیت  مشغول شدن به طور مکرر در مشاهده فعال دنیا، توجه کردن به تجارب روزانه برای یافتن ایده های جدید؛ دیدن و درک روند کار چیزهای مختلف و اینکه چطور به یک مساله حساس می شوند (چه چیزی درست کار نمی کند) یا چه چیزی می تواند بهتر انجام گیرد. این صلاحیت  هم چنین در مطالعات دیگری هم نمایان شده است (باراک و آشر، 2019؛ جانگر، اسکوبرت، اندریس، رامر و هاسکینز، 2017؛ کانتر، 1996).

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

 

۱۱
فروردين
۰۲

4. وابستگی های متقابل مکمل با مالکان پلت فرم

اکوسیستم های پلت فرم قوانین سنتی مدیریت نوآوری را با پیشنهاد یک رابطه منحصر به فرد بین مالکان پلت فرم و مکمل های آن ها به چالش می کشند (اونمیدز و کاتسامالکاس، 2006، روچت و تیرول، 2003). به طور ویژه، اکوسیستم های پلت فرم ساختارهای سازمانی بوده که از نظر تصمیم گیری شامل شرکت های بیشتری نسبت به رویکردهای سلسله مراتبی هستند، در حالی که خواهان درجه بالاتری از هماهنگی را در بازارها هستند ( آکوبیدز و همکاران، 2018). در این رابطه، مکانیزم هایی برای حاکمیت اکوسیستم مستلزم تخصیص حقوق تصمیم گیری و همسوسازی مشوق های مکمل است (میرک، بودرا، 2019، ساداتماند، لیندگرن و اشولتز، 2019). این ماهیت نیمه تنظیم شده به مالکان پلت فرم اجازه به اشتراک گذاری تصمیمات تکنولوژیکی، استراتژیک و شبکه را با شبکه های مکمل خواهند داد (مک اینتایر، سرینیواسان، آفوآ و همکاران، 2020). این به اشتراک گذاری ممکن است متمرکز و بسته یا در حالت باز و غیرمتمرکز باشد (دی هانیش و همکاران، 2016، گوآزان و هنفریدسون، 2015). به عنوان مثال، شرکت اپل حالت متمرکز را برای رقابت با شرکت IBM انتخاب کرده که در مقابل، حالت غیرمتمرکز را در صنعت کامپیوتر شخصی انتخاب کرد. در اکوسیستم های پلت فرم، کنترل مالک پلت فرم تضمین کننده انسجام اکوسیستم است، در حالی که خودمختاری مکمل تنوع گسترده و تکامل بالای این اکوسیستم ها را ایجاد خواهد کرد (فوکس و گینر، 2014).

 

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

۱۱
فروردين
۰۲

3-2: سنجش

این پژوهش، سازه هایی را پیاده‌سازی می‌کند که نشان‌دهندۀ اجزای اصلی 5 بعد چارچوب بازاریابی سبز زیست پایشی هستند (لوند 2018). ما از پرسش‌های تحقیقات قبلی استفاده کردیم و مقیاس‌های لیکرت 7 امتیازی را به کار بردیم. جدول 1 گزینه‌های نظرسنجی پژوهش را همراه با آمارهای توصیفی آن‌ها، بار عاملی برای گزینه‌ها و همچنین میانگین واریانس استخراج شدۀ هر سازه و پایایی را نشان می‌دهد.

 

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

 

۱۱
فروردين
۰۲

 

روش تحلیل محتوای کیفی (مریینگ ، 2000) به عنوان روشی برای تجزیه و تحلیل مصاحبه‌های رونویسی شده مورد استفاده قرار گرفت، زیرا رویکرد سیستماتیک و تکرارپذیر مناسب‌ترین روش برای این پژوهش بوده است. بوس و تمای (1999) یک مرور کلی از تحلیل محتوا را در مورد تحقیقات تجربی اجتماعی ارائه کرده و گلاسر و لادل (2013) تفاوت‌ در رویکردهای مربوط، از جمله کدگذاری را به عنوان بخشی از نظریه مبنایی توصیف می‌کنند. این نوع تحلیل کیفی به خصوص در هنگام برخورد با یک زمینه جدید که هنوز ساختار یافته نیست و به درک اولیه نیاز دارد ، مفید است (پاتون ، 1990). به عنوان مثال ، از آن برای مطالعه آگاهی کاربران فیس بوک در مورد مسائل خصوصی استفاده شده است (دباتین و همکاران ، 2009). هدف از این تحلیل ، میان ذهنیت بوده و سیستم مشخصی را بر اساس طبقه بندی و رمزگذاری گام به گام مولفه ها دنبال می کند. از آنجا که تجزیه و تحلیل محتوای کیفی مبتنی بر قواعد و نظریه است ، مسئله تحقیق در کنار سوالات تحقیق به موضوعات فرعی تقسیم شده است. ساختار با توجه به محتوا برای فیلتر کردن موضوعات ، محتوا یا جنبه های خاص مطالب استفاده می شود. بنابراین ، دسته بندی های متمایز مختلف به صورت قیاسی تعریف شده و کلیه مؤلفه های متن بصورت سیستماتیک تجزیه و تحلیل می شوند و به گروه مربوطه اختصاص می یابند و با استفاده از یک فرآیند سه مرحله ای برای تعریف دسته ها ، مسیرهای دقیق یک دسته نظیر نمونه های معمول تعیین شده، و در نهایت  قوانین کدگذاری برای سهولت در تخصیص دسته‌بندیهای خاص استنتاج می شوند. مولفه های متن انتخابی بر این اساس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و در طول اولین اجرای اصولی ، زیر گروه ها برای عوامل موفقیت در پروژه های ارتقاء ERP ، همچنین به دلایل بروزرسانی  و اهداف پروژه تعریف شدند. سپس ، مجددا تمام مولفه ها برای تعیین مسیرهای مناسب متن به زیر گروه های مربوطه ، تجزیه و تحلیل شدند. پس از نهایی شدن روند تجزیه و تحلیل ، موضوعات طبقه بندی شده به منظور ارائه نتایج حاصل از مطالعه کیفی، ساختار یافته و خلاصه می شوند.

 

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

 

۱۱
فروردين
۰۲

 

 

مثال3.6. در شکل های 29.6 و 30.6 نمودار همبستگی و نمودار پراکندگی برای 100 تاخیر در صف از یک سیستم صف بندی M/M/1 را با بکارگیری ضریب ρ = 0.8 نشان می دهیم. توجه کنید که ρj  ها برای مقدارهای کوچک j کوچک هستند و نقاط در نمودار پراکندگی میل دارند که در خطی با شیب مثبت قرار گیرند. این واقعیت ها با این نظر ما سازگار است که می گوید تاخیرها در یک صف ارتباط مثبت دارند.

چند آزمون آماری ناپارامتری (یعنی هیچ فرضی در مورد توزیع Xi ها وجود ندارد) هست که می توان برای آزمایش این که آیا X1, X2, . . . , Xn مستقل هستند یا نه استفاده کرد. بارتلز (1982) یک نسخه رتبه بندی نسبت وون نیومان را به عنوان یک آمار آزمایشی برای مستقل بودن پبشنهاد کرد و مقدارهای ضروری لازم برای انجام آزمایش را ارائه کرد. با این حال یک عیب احتمالی این است که آزمون فرض می کند که هیچ ارتباطی در داده ها وجود ندارد، که در آن ارتباط به معنی این است که برای i j داریم Xi = Xj. این الزام به طور کلی برای داده های گسسته برآورده نخواهد شد و ممکن است برای داده های پیوسته نیز اگر با دقت جند رقم اعشار ثبت شده باشند، برآورده نشود. (زمان های بین ورود در جدول 7.6 را ببینید). بارتلز بیان می کند این مقدارهای ضروری هنوز هم ممکن است در صورتی که تعداد ارتباط ها کوچک باشد، دقت معقولی داشته باشند.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری و اقتصاد

۱۱
فروردين
۰۲

یادگیری ماشین و عمیق به عنوان بخش‏های تحقیقاتی رشته هوش مصنوعی در نظر گرفته می‏شوند و هدف آنها مطالعه روش‏های ساخت الگوریتم‏هایی است که به آسانی می‏توان آموزش داد (ماکار؛ 2014). برای شناسایی اطلاعات سودمند پنهان در داده‏ها از فنون شبکه عصبی؛ آمار؛ تحقیق عملیاتی و غیره استفاده می‏شود؛ با این وجود دستورالعمل‏های آشکاری وجود ندارد که نشان دهد درکجا می‏توان داده‏های مورد نیاز را جستجو و چگونه می‏توان به نتایج دست یافت (بِنِتی؛ 2014). شبکه عصبی به عنوان یکی از روش‏های یادگیری ماشین محسوب می‏شود. علاوه برآن؛ این شبکه؛ اجرای نرم‏افزاری و سخت‏افزاری آن که بر اساس اصول سازمان و کارکرد شبکه‏های عصبی بیولوژیکی- شبکه سلول‏های عصبی یک موجود زنده- ساخته می‏شود؛ یک مدل ریاضی است (تورنتون و دوبولای؛ 1998). تشخیص صدا و تصویر یکی دیگر از مزایای شبکه عصبی است.

 

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

 

۱۱
فروردين
۰۲

با بحث در مورد نقش دولت در توسعه اقتصادی (کول و همکاران، ۲۰۱۷)، این مقاله به بررسی رابطه بین هزینه دولتی استانی و ارزش شرکت در یک اقتصاد انتقالی می‌پردازد. به طور ویژه، این سوال را مطرح می‌کنیم که آیا دولت محلی نقش خود را به خوبی ایفا کرده یا به صورت موثر کمک می‌کند. با استفاده از داده‌های مربوط به هزینه‌های دولت محلی جمع‌آوری‌شده از داده‌های آماری yearbook و داده‌های مالی شرکت‌های فهرست‌شده از جریان داده برای دوره ۲۰۰۹ – ۲۰۱۴ استفاده می شود. در این راستا، ابتدا رابطه را با برآورد رگرسیون خطی بین هزینه های دولت و ارزش و سودآوری شرکت مورد بررسی قرار می‌دهیم. اکثر مطالعات قبلی بر نقش دولت در سطح ملی تاکید دارند، مقاله ما یکی از معدود مطالعاتی است که ارتباط بین هزینه دولت محلی و ارزش شرکت را تجزیه و تحلیل می‌کند. شکل ۱ خلاصه‌ای از هزینه دولت و عملکرد متوسط یک شرکت در کشور ویتنام، یک اقتصاد انتقالی کوچک در طول دوره ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ را نشان می‌دهد. ما مشاهده کردیم که هزینه دولت در طول دوره افزایش می‌یابد در حالی که دو معیار عملکرد شرکت با همان الگو نوسان نکرده اند. بنابراین، بررسی ارتباط بین هزینه دولت و ارزش شرکت در ویتنام مهم است. علاوه بر این، تا جایی که نگارندگان این مطالعه مطلع هستند، مطالعه ما از جمله اولین مواردی است که در این زمینه در کشور ویتنام انجام شده است. این شکل روند هزینه دولت را که توسط مخارج اجرایی دولت محلی اندازه‌گیری می‌شود را با هزینه‌های کلی ارزیابی می‌کند؛ عملکرد شرکت با بازگشت دارایی و ارزش شرکت سنجیده شده توسط Q تابین اندازه‌گیری می‌شود.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی

 

 

۱۱
فروردين
۰۲

توسعه صادرات و تبادلات مالی بین دو کشور ایران و گرجستان: یک مطالعه موردی

چکیده حجم مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و گرجستان با رقمی برابر با کمتر از 300 میلیون دلار در مقایسه با دیگر کشورها، ناچیز بوده و با رفع موانعی که بر سر راه تجارت وجود دارد و همچنین با افتتاح بانک مشترک در تفلیس، نیل به هدف 10 برابر درآمد فعلی امکان پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که تولید و تامین کالاهای ایرانی مطابق با استانداردها، جوابگوی بازار گرجستان خواهد بود. راهکارهای اجرایی که در این مقاله ارائه شده اند را می توان در راستای نیل به این هدف مورد استفاده قرار داد.

کلمات کلیدی توسعه صادرات؛ تولید استاندارد محور؛ مبادلات تجاری؛ گرجستان؛ ایران

سفارش ترجمه تخصصی رشته مدیریت بازرگانی

 

۱۱
فروردين
۰۲

چارچوب پشتیبانی تصمیم گیری برای لغو و تأخیر در پرواز هواپیمایی

A Decision Support Framework for Airline Flight Cancellations and Delays

 

چکیده

گاهی در حین کار هواپیمایی روزانه، کمبود هواپیما به دلیل عواملی از قبیل شرایط نامساعد جوی ، مشکلات مکانیکی و تأخیر در برنامه پروازهای ورودی، اتفاق می افتد. کنترل کننده های پرواز باید با تأخیر یا لغو پروازها ، مبادله هواپیما در میان پروازهای برنامه ریزی شده یا درخواست استفاده از هواپیماهای مازاد ، به صورت واقعی به چنین کمبودهایی پاسخ دهند. گزینه های انجام شده با هدف به حداقل رساندن خسارات وارده در حین حفظ برنامه پرواز عملیاتی است. در این مقاله ، ما دو مدل شبکه را برای کمک به کنترل کننده های پرواز در این محیط تصمیم گیری پیچیده ارائه می دهیم. این مدل ها تلاشی برای مفهوم سازی این مشکل مهم و نسبتاً بدون بررسی هستند و پایه و اساس یک سیستم پشتیبانی از تصمیم گیری در حال تحول در هواپیمایی یونایتد، را تشکیل می دهند.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی

 

 

۱۱
فروردين
۰۲

2. صلاحیت[1]

ارزیابی صلاحیت نسبت به شخص (خوانده)

شیوه پنج مرحله ای ذیل به تشخیص این موضوع کمک می کند که آیا خوانده[2] می تواند در مرجع رسیدگی مورد ترجیح خواهان[3] مورد دادخواست قرار گیرد:

مرحله 1: حتی چنانچه صلاحیت نسبت به شخص[4]، مقتضی و بجا باشد، آیا حکم می توان حکمی را علیه خوانده  (یا طرف های مرتبط با خوانده) اجرا نمود؟ چنانچه پاسخ، خیر باشد، به این ترتیب دعوی چطور می تواند اهداف خواهان را تامین نماید- حتی اگر خواهان در دادگاه پیروز شود؟

سفارش ترجمه تخصصی حقوق