ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

یادگیری ماشین و عمیق به عنوان بخش‏های تحقیقاتی رشته هوش مصنوعی در نظر گرفته می‏شوند و هدف آنها مطالعه روش‏های ساخت الگوریتم‏هایی است که به آسانی می‏توان آموزش داد (ماکار؛ 2014). برای شناسایی اطلاعات سودمند پنهان در داده‏ها از فنون شبکه عصبی؛ آمار؛ تحقیق عملیاتی و غیره استفاده می‏شود؛ با این وجود دستورالعمل‏های آشکاری وجود ندارد که نشان دهد درکجا می‏توان داده‏های مورد نیاز را جستجو و چگونه می‏توان به نتایج دست یافت (بِنِتی؛ 2014). شبکه عصبی به عنوان یکی از روش‏های یادگیری ماشین محسوب می‏شود. علاوه برآن؛ این شبکه؛ اجرای نرم‏افزاری و سخت‏افزاری آن که بر اساس اصول سازمان و کارکرد شبکه‏های عصبی بیولوژیکی- شبکه سلول‏های عصبی یک موجود زنده- ساخته می‏شود؛ یک مدل ریاضی است (تورنتون و دوبولای؛ 1998). تشخیص صدا و تصویر یکی دیگر از مزایای شبکه عصبی است.

 

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

 

  1. بینایی کامپیوتر بر روی تشخیص الگو و یادگیری عمیق بر روی تشخیص تصویر و برنامه‏های ویدئویی تمرکز می‏کند. در حال حاضر ماشین‏ها قادرند تصاویر را پردازش؛ تجزیه و تحلیل و درک کنند؛ همچنین می‏توانند عکس و فیلم تهیه کنند و محیط را تفسیر نمایند.
  2. پردازش زبان طبیعی بر عهده کامپیوترهایی است که می‏توانند زبان انسان به ویژه زبان مادری را تجزیه و تحلیل؛ درک یا با یکدیگر ترکیب نمایند. در حال حاضر می‏توان با استفاده از زبانی که روزمره با آن صحبت می‏کنیم؛ کامپیوترها را کنترل کرد (برای مثال؛ استفاده از دستیار سیری یا گوگل[1]).

اگرچه یادگیری ماشین بر این اساس پایه‏گذاری شده که کامپیوترها باید یاد بگیرند و برطبق تجربه‏های کاربردی خود را با شرایط موجود تطبیق دهند؛ با این وجود می‏توان مفهوم هوش مصنوعی را به شکل گسترده تفسیر کرد که نشان می‏دهد کامپیوترها قادر به استفاده از یک رویکرد هوشمندانه برای انجام وظیفه جاری خود هستند (جونز؛ 2009). توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی به گونه‏ای بوده که امروزه به آسانی می‏توان دستگاه‏های هوشمندی را برای استفاده در زندگی روزانه خود ساخت. از گذاشتن نظر و پیشنهاد در وب سایت فروشگاه آنلاین مورد علاقه خود گرفته تا برچسب زدن خودکار به عکس‏های موجود در شبکه‏های اجتماعی؛ ویژگی‏های آنلاین آشنایی هستند که در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‏کنند.

تغییرات فناوری فرصت‏های متعددی را برای افزایش بهره‏وری حسابداران فراهم می‏کنند. آنها موجب دستیابی به اطلاعات بیشتر و همچنین افزایش ارزش کسب و کارها می‏شوند. با گذشت زمان و ایجاد تغییرات گسترده؛ فناوری جدید می‏تواند تصمیم‏هایی را اتخاذ کند که قبلا توسط افراد انجام می‏شد. امروزه سیستم‏های هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه هستند. آنها دقت بسیار بالا و تبادل‏پذیری را فراهم می‏کنند که در برخی موارد فراتر از تلاش‏های انسانی است. با استفاده از هوش مصنوعی ما می‏توانیم از دستگاه پرسش‏هایی را در مورد فروش، موجودی کالا، وفاداری مشتری و کلاه‏برداری بپرسیم و پاسخ‏های آن را نیز دریافت کنیم (چاپرا؛ 2012). کامپیوترها می‏توانند اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهند که هرگز فکر نمی‏کنیم مهم هستند. آنها می‏توانند خلاصه‏ داده‏ها و روش‏های مختلف تجزیه و تحلیل آن را فراهم نمایند. علاوه برآن؛ ما می‏توانیم اطلاعات مربوط به سئوال‏های قبلی خود و افراد دیگری را به اشتراک بگذاریم که سئوال‏های مشابهی را پرسیده‏اند. سپس پاسخ‏ها بر روی صفحه نمایش ظاهر شده یا دستگاه با صدای بلند آنها را بیان می‏کند.

بلاک‏چین[2] یک پایگاه داده‏ای توزیع شده است که اطلاعات مربوط به تمامی تراکنش‏های انجام شده توسط اعضای سیستم را به شکل «زنجیره‏ای از بلوک‏ها» ذخیره می‏کند. تمامی کاربران بلاک‏چین می‏توانند به ثبات[3] دسترسی داشته باشند، به عنوان یک دفتر ثبت گروهی عمل می‏کند و وظیفه تایید صحت اطلاعات موجود در پایگاه داده‏ای را بر عهده دارد. بلاک‏چین اغلب در تراکنش‏های مالی؛ شناسایی کاربر؛ ساخت فناوری‏های امنیت سایبری و غیره به کار می‏رود. فناوری بلاک‏چین می‏تواند فرایندهای کسب و کار ایجاد شده را دگرگون کند و نحوه کار با تنظیم‏کننده را به طورکلی تغییر ‏دهد. با وجود این؛ بلاک‏چین یک فناوری آزمایشی می‏باشد و برخی از مشکلات کاربردی آن هنوز حل نشده است.

هر روز بر تعداد علاقه‏مندان به فناوری بلاک‏چین افزوده می‏شود. در سال 2016 برخی از بانک‏ها، صرافی‏ها[4] و شرکت‏های فین‏تک (Fintech)[5] یا فناوری مالی اعلام کردند که پروژه‏هایی را برای توسعه فناوری راه‏اندازی نمودند. بلاک‏چین یکی از موضوع‏های داغ خدمات مالی و بازارهای سهام است و دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‏دهند این فناوری به سرعت در حال رشد است (بِک؛ 2010). تعدادی از موسسه‏های مالی بزرگ گروه‏هایی را برای جستجوی امکانات فناوری تشکیل دادند و برخی از شرکت‏کننده‏ها بازار نیز برای توسعه استانداردهای استفاده از فناوری بلاک‏چین به کنسرسیوم‏ها[6] ملحق شدند. این فناوری می‏تواند از داده‏هایی محافظت کند که ما در حال حاضر مجبور به استفاده از آنها هستیم و همچنین در دسترس‏پذیری بیشتر و شفافیت آن نیز نقش عمده‏ای ایفا می‏نماید. علاوه برآن؛ تا حد قابل ملاحظه‏ای به کاهش هزینه و زمان مورد نیاز برای حل مشکلات و حذف خطاها کمک می‏کند (لیونگ؛ 2012).

اگر بخواهیم کلمه بلاک‏چین را تعریف کنیم باید بگوییم «فناوری بلاک‏چین ساده است ولی اجرای آن به عنوان یک فراینده پیچیده در نظر گرفته می‏شود»: یک ثبات یا پایگاه داده‏ای توزیع شده که به طور همزمان برای تعدادی از گره‏های (گاهی‏اوقات میلیون‏ها) توزیع شده در سرتاسر جهان بین کاربران و سازمان‏ها فعال می‏شود. منحصربه فرد بودن فناوری بلاک‏چین به خاطر ثبات و برگشت‏ناپذیری آن است و یک سیستم حفاظت رمزنگاری شده وظیفه نظارت بر آن را بر عهده دارد. برای مثال؛ وقتی تراکنش‏های ثبات به بلوک‏های متعدد تقسیم و در پایگاه داده‏ای نوشته می‏شوند؛ قبل از تایید رمزنگاری ثبت حسابداری انجام خواهد شد و درنتیجه دیگر نمی‏توان از طریق روش‏های کلاه‏برداری حالت ثبات را تغییر داد. درحقیقت؛ تغییر در داده‏های بلاک‏چین زمانی انجام می‏شود که اعضای شبکه قانونی بودن تراکنش را بر طبق قواعد عمومی تایید کنند و پروتکل‏ها بر اساس اعتماد موجود در بلاک‏چین عمل می‏نمایند.

حسابدارها در هنگام استفاده از هوش مصنوعی به جای جمع‏آوری داده و تجزیه و تحلیل دستی بر روی تصمیم‏گیری تمرکز می‏کنند. علاوه برآن، اهمیت مدیریت و کنترل داخلی نیز بیشتر خواهد شد (وارن جی.آر؛ موفیت و بایرنس؛ 2015). استفاده گسترده از فناوری اطلاعات در واحدهای تجاری یک روند جدید برای توسعه کسب و کار محسوب می‏شود. در حال حاضر فناوری‏های ابری از محبوبیت بالایی برخوردارند (پاتک؛ 2005). دلیل این امر آن است که امروزه تمامی فعالیت‏های انسانی بر روی دنیای مجازی متمرکز می‏شود. شبکه‏های الکترونیکی جدید (مانند اینترنت) در تبادل اطلاعات با حجم زیاد نقش عمده‏ای را ایفا می‏نمایند. در واحدهای تجاری عملیات‏های حسابداری و کنترل با استفاده از برنامه‏های خاص انجام می‏شود. درضمن؛ برخی از کارمندان این شرکت‏ها فعالیت خود را از راه دور انجام می‏دهند و اطلاعات خود را از طریق اینترنت می‏فرستند. برای ارسال گزارش و وارد کردن اطلاعات به یک پایگاه داده‏ای مشترک نیازی به نصب دائمی نرم‏افزار بر روی دستگاه موبایل یا کامپیوتر نیست. علاوه برآن لازم نیست که تمامی کارمندان پیچیدگی نرم‏افزار را درک کنند. در چنین شرایطی فناوری‏های ابری برای کمک به کارمندان وارد عرصه می‏شوند.

فناوری ابری یک ابزار عملیاتی برای انجام کسب و کار است و موجب کاهش هزینه سرمایه‏گذاری ثابت بر روی تجهیزات و نرم‏افزار می‏شود. برای مثال؛ در فرایند حفظ و نگهداری صورت‏های مالی از طریق فناوری ابری ساده‏سازی و به روزرسانی می‏گردند (سیانا؛ 2011). حسابداری مبتنی بر فناوری‏های ابری می‏تواند زمینه را برای انجام وظایف به صورت خودکار فراهم کند ولی در حال حاضر به واسطه سرعت کم قادر به برآوردن تمامی نیازهای حسابداری نیست.

حسابداری آنلاین به سازمان سیستم حسابداری با استفاده از فناوری‏های ابری گفته می‏شود. درضمن عملکردهای عملیاتی و وظایف حسابدار ارشد از چندین بخش مختلف تشکیل شده‏اند. حسابداری امور مالی در یک سیستم مجزا و از طریق اینترنت انجام می‏شود.

3: مزایا و معایب

مزایای استفاده از فناوری در گزارش‏دهی مالی به شکل زیر فهرست‏بندی می‏شود:

  1. دسترسی مداوم و شبانه‏روزی به پایگاه داده‏ای حسابداری آنلاین به مدیر این امکان را می‏دهد که حسابداری خود را تحت نظارت کامل حفظ کند.
  2. حسابداری آنلاین موجب همگام‏سازی سریع فعالیت چندین دفتر و کارمند در یک پایگاه داده‏ای از راه دور می‏شود.
  3. استفاده از فناوری ابری در حسابداری موجب نظارت دقیق حسابداران حرفه‏ای بر روی فعالیت حسابداری جدید خواهد شد.
  4. استفاده از فناوری‏های حسابداری ابری می‏تواند به طور عمده باعث افزایش کارایی انواع مختلف کسب و کار شود.
  5. با استفاده از این فناوری کاربران می‏توانند به راه‏حل‏هایی دست یابند که صددرصد قابل استفاده است.
  6. امروزه شرایط به گونه‏ای است که با استفاده از هر دستگاهی می‏توان به اینترنت متصل شد و به صورت نامحدود و از راه دور از پایگاه داده‏ای استفاده کرد.
  7. هزینه ترافیک به واسطه استفاده از فناوری کاهش می‏یابد.
  8. فناوری‏های ابری زمینه را برای ایجاد فرصت‏های جدید اتصال از راه دور و کارکنان فصلی به وجود می‏آورند. با افزایش تعداد کارکنان مدیر می‏تواند برای دسترسی به خدمات ابری به کارمندان متصل شود و در دوران غیر فصلی و رکود اقتصادی کارمندان غیرفعال را از دسترس خارج کند.
  9. در زمان استفاده از فناوری‏های حسابداری ابری؛ مشتری فقط اجاره بهای نرم‏افزار را می‏پردازد و حفظ و نگهداری خدمات به وسیله بخش تامین‏کننده خدمات شرکت انجام خواهد شد (کومار؛ 2008). دسترسی به سِروِر برنامه‏های کاربردی شرکت مجاز است و معمولا از طریق مرورگر اینترنت کامپیوتر کارمندان انجام می‏شود. استفاده از خدمات آنلاین هنگامی مقرون به صرفه است که شرکت اینترنت با سرعت بالای ثابتی را فراهم کند.
  10. ویژگی دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ امنیت می‏باشد. استفاده گسترده از خدمات محاسباتی مختلف و انواع سیستم‏های فنی و سازمانی (انسانی/ ماشینی) مانند رایانش یا محاسبه ابری مستلزم ظهور برخی مشکلات مربوط به امنیت اطلاعاتی است؛ به عبارت دیگر موجب بروز مشکلات امنیتی در بخش اطلاعات می شود.
  11. فناوری حسابداری ابری تبادل اطلاعات را از طریق کانال‏های اینترنتی ایمن انجام می‏دهد (زاره؛ 2016). دسترسی به خدمات آنلاین نهایی نه تنها به محاسبه درآمد؛ هزینه و سایر تراکنش‏های مالی کمک می‏کند بلکه داده‏های موجود را نیز می‏تواند تجزیه و تحلیل نماید. سالیانه بر کارکردگرایی این نوع برنامه‏های کاربردی یا اپلیکیشن افزوده می‏شود و کیفیت خدمات نیز بهبود می‏یابند.
  12. استفاده از چنین خدماتی موجب محافظت داده‏های شرکت از اقدامات غیرقانونی خواهد شد زیرا داده‏ها به صورت امن رمزگذاری می‏شوند. علاوه برآن؛ مستمر و پیوسته بودن عملیات این خدمات به صورت شبانه‏روزی تضمین می‏شود بدین معنی مدیر یا حسابدار شرکت نه تنها می‏تواند در زمانی که بخواهد به اطلاعات دسترسی داشته باشد بلکه در هر جایی از جهان که دسترسی به اینترنت و اتصال با سرعت بالا وجود دارد؛ وی قادر است از اطلاعات استفاده کند.
  13. مزیت دیگر استفاده از فناوری ابری مدل C1 سرعت بالای پردازش داده‏ها است. تمامی محاسبات بر روی تجهیزات تامین‏کننده خدمات انجام می‏شود که در مرکز داده‏ای استور دیتا- ذخیره داده‏ای- (StoreData) قرار دارد بدین معنی که دیگر نیازی به خرید تجهیزات گران‏قیمت برای نصب برنامه‏های حسابداری و سایر کسب و کارها نیست و فقط مبالغی برای به روزرسانی و ارتقاء نرم‏افزار هزینه می‏شود. با آسان شدن مسئله تهیه پشتیبان از اطلاعات حسابداری؛ هزینه تجهیزات برای پشتیبان‏گیری داده‏ای نیز کاهش می‏یابد.
  14. بدون هیچ نگرانی در مورد سازگاری سخت‏افزاری می‏توان تمامی مستندسازی‏های حسابداری را چاپ کرد. تمامی دستگاه‏های چاپگر و چند منظوره با برنامه ابری حسابداری بدون نیاز به تنظیمات اضافی سازگار هستند.

همانند سایر محصولات اطلاعاتی؛ فناوری‏های حسابداری ابری نیز دارای معایبی هستند که مهم‏ترین آنها عبارتند از:

  1. خدمات فناوری ابری به اینترنت مداوم و سرعت بالای اتصال نیاز دارند که این امر خود مستلزم استفاده از هزینه‏های اضافی است.
  2. استفاده از پیکربندی‏های استاندارد تا حد زیادی با محدودیت مواجه است. برنامه حسابداری آنلاین فقط از پیکربندی‏های خاص حمایت می‏کند.
  3. مسئله حفظ حریم شخصی: امنیت ذخیره داده‏ها و انتقال آنها تا حد زیادی بستگی به تامین‏کننده خدمات دارد (سابرامانیان و جان؛ 2017).
  4. هوش مصنوعی ممکن است از مرزهای اخلاقی فراتر رود و با محدودیت‏های قانونی مواجه شود. برای مثال در طول شناسایی فرایند جعل و کلاه‏برداری؛ بررسی ایمیل‏های خصوصی فرد مضنون ممکن است به واسطه وجود قانون محافظت از داده‏های شخصی با محدودیت مواجه شود (اتزیونی و اتزیونی؛ 2017).
  5. داده‏های مورد نیاز باید در دسترس و از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در برخی موارد می‏توان شاهد بی‏دقتی و فقدان داده‏ای بود (وارن جی. آر و همکاران؛ 2015).
  6. برخی از مشکلات با رویکرد یادگیری ماشین سازگار نیبستند. برای مثال؛ در مسئله باید درجه خاصی از تکرارپذیری وجود داشته باشد. بنابراین مدل می‏تواند به تعمیم یادگیری کمک کند و از آن در موقعیت‏های دیگر استفاده نماید. آنها ممکن است پاسخگوی سئوال‏های منحصربه‏فرد و جدید نباشند (واسارهلیی؛ کوگان و توتل؛ 2015).
  7. خروجی مدل‏های هوش مصنوعی شامل برآورد و پیشنهادهای مبتنی بر محاسبات ریاضی است. همه مسائل را نمی‏توان با استفاده از این روش حل کرد. در تصمیم‏گیری‏ها باید ویژگی‏های اخلاقی را در نظر گرفت و برای پی بردن به دلیل یک رویداد ممکن است به تجزیه و تحلیل عمیق‏تر نیاز داشته باشیم (کاراجویک؛ کیم و لاسکووسکی؛ 2017).

4: مطالعه موردی

انتظار می‏رود که تغییرات فناوری در گزارش‏دهی مالی آینده نزدیک استفاده شوند. حسابداران حرفه‏ای بیشتر تحت تاثیر این تغییرات قرار می‏گیرند. برای مثال می‏توان به آمازون گو (Amazon Go) اشاره کرد.

شرکت آمریکایی آمازون-Amazon.com - یکی از قدیمی‏ترین فروشگاه‏های آنلاین است و برحسب تجارتی که انجام می‏دهد در میان سایر فروشگاه‏های آنلاین نقش یک راهنما و پیشرو را ایفا می‏کند.

آمازون یکی از اولین شرکت‏هایی است که کالاهای واقعی را در اینترنت به فروش می‏رساند. اولین محصولی که این شرکت عرضه می‏کرد؛ کتاب بود. از آنجا که یک سایت اینترنتی می‏تواند تعداد نامحدودی کالا را به معرض نمایش بگذارد و سپس به تعداد نامحدودی خریدار عرضه کند؛ مدل کسب و کار آمازون نه تنها مورد پسند عامه مردم قرار گرفت بلکه دستاوردهای زیادی را نیز برای شرکت به ارمغان آورد.

در 22 ژانویه سال 2018 شرکت آمازون فروشگاه آمازون گو را راه‏اندازی کرد که شبیه یک فروشگاه بزرگ عادی است و محصولات مشابهی را به مشتریان عرضه می‏کند اما فاقد صندوق‏دار و صندوق فروشگاهی است (گرش‏گورن؛ 2018). توسعه این فروشگاه حدود پنج سال طول کشید و در آن از فناوری‏های پیشرفته برای خرید و جلوگیری از سرقت استفاده شد.

در این فروشگاه هر فردی می‏تواند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کند و معمولا زمان اندکی برای آن صرف می‏شود. فروشگاهی که نیازی به ایستادن در صف برای پرداخت قیمت کالا ندارد؛ می‏تواند یک انقلاب واقعی را در بخش خدمات ایجاد کند. از نظر ظاهری این سبک تجارت برای ما آشناست: قفسه‏ها پر از کالا است و خریدارها بدون کمک مشاور می‏توانند کالای مورد نیاز خود را انتخاب کنند. اما وجه تشابه در همین جا خاتمه می‏یابد. کالاها در سبد خرید گذاشته می‏شوند و مشتریان راضی از فروشگاه خارج شده و به دنبال کسب و کارخود می‏روند. آمازون گو در طبقه همکف دفاتر مرکزی خیابان هفتم در سیاتل واشنگتن واقع شده است. در داخل آن چند کارمند مشغول به کار هستند: در مقابل درب ورودی یک کارمند ایستاده و به بازدیدکنندگان خوش‏آمد می‏گوید و دیگری کالاها و برچسب‏های قیمت را کنترل می‏کند برای اینکه مطمئن شود همه چیز با دقت انجام می‏شود و شش کارمند دیگر محصولات تازه را در آشپزخانه آماده می‏نمایند.

در این فروشگاه خرید بدین صورت انجام می‏شود: مشتری اپلیکیشن آمازون گو را بر روی گوشی هوشمند خود نصب می‏کند؛ سپس در بخش ورودی مشخصات خود را ثبت می‏نماید؛ کالاهای مورد نیاز انتخاب و در سبد گذاشته می‏شوند. به محض آنکه کالاهای مورد نیاز انتخاب شدند به قسمت خروجی هدایت شده و به دنبال کسب و کار خود می‏رود بدون آنکه نیازی به ایستادن در صف برای پرداخت هزینه کالا باشد (رویترز؛ 2018). پرداخت به صورت خودکار در اپلیکیشن انجام می‏شود.

این فرایند ساده به نظر می‏رسد اما شرکت آمازون زمان زیادی را برای توسعه آن صرف کرد. فروشگاه مجهز به دوربین و سنسورهایی است که به یک سیستم بینایی کامپیوتری متصل هستند. الگوریتم‏های خاص بازدیدکننده را در مقابل درب ورودی شناسایی می‏کند و هرچیزی را که از قفسه برمی‏دارد یا به آن باز می‏گرداند؛ کنترل می‏نماید (ساینِک؛ 2018). تمام محصولات تحت کنترل هستند و به واسطه وجود دوربین کمتر به سرقت می‏روند. در برخی موارد که به ندرت انجام می‏شود؛ کارمند به دنبال کالاهای مفقود شده‏ای می‏گردد که در قفسه فروشگاه و سبد خریدار قرار ندارند. در این شرایط باید کالاهای انتخاب شده؛ تعداد انصراف از کالا و صورت های مالی هرکدام از تراکنش‏ها مجددا ارزیابی شود. همچنین موجودی کالا بر روی قفسه‏ها؛ میزان سفارش و شارژ مجدد موجودی کالا باید ارزیابی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد؛ همچنین برای جذب مشتریان بیشتر باید پرفروش‏ترین کالاها را به نمایش گذاشت و اجرای این فرایند به اولویت‏بندی موقعیت‏های با میدان دید بالا نیاز دارد. بنابراین با بهینه‏سازی کل فروشگاه میزان ترافیک در بخش‏های شلوغ کاهش و انعطاف‏پذیری؛ کارایی و امنیت به صورت بهینه افزایش خواهد یافت (SCGL, 2018).

در حال حاضر؛ آمازون برنامه‏ای برای افتتاح فروشگاه‏های آمازون گو جدید و اعطای مجوز این فناوری‏ها به سایر شرکت‏ها ندارد اما بیشتر به دنبال بهبود امکانات برای ایجاد یک بستر خرده‏فروشی جدید است (کاسترِناکس؛ 2016). صورت‏های مالی و حسابداری آمازون گو با استفاده از آخرین فناوری‏ها و هوش مصنوعی انجام می‏شوند. برای مثال می‏توان به فناوری‏هایی مانند یادگیری ماشین؛ بلاک‏چین و خدمات ابری اشاره کرد.

آمازون گو از سیستم ارسال صورتحساب برای ارائه خدمات به مشتریان و فروش محصولات خود استفاده می‏کند. چنین برنامه‏های پیچیده‏ای به ما این امکان را می‏دهند که تعداد خدمات ارائه شده در تمامی واحدهای اندازه‏گیری؛ ارزیابی آنها؛ نوشتن فاکتور برای مشتریان؛ تخفیف‏های ساده و خاص را در نظر بگیریم. این سیستم با استفاده از روش زمان واقعی راه‏اندازی می‏شود بدین معنی که در هنگام خرید کالا به وسیله مشتری فورا هزینه آن از کیف پول مشتری کسر می‏گردد (ویز؛ 2018). علت استفاده از این روش وجود اعتبار بالای نرم‏افزار استفاده شده و عملیات ثابت پایگاه داده‏ای است. به واسطه ساده بودن عملیات تمامی سیستم‏های هوش مصنوعی بالا؛ اطلاعات مربوط به کاهش موجودی کالا بر روی قفسه‏های فروشگاه و گزارش‏های مربوط به خرید فورا توسط دفتر مرکزی انجام می‏شود. شرکت آمازون هیچ‏گونه کارت پرداخت یا عابر بانکی را در فروشگاه نمی‏پذیرد؛ خودپرداز؛ صندوق و سیستم پوز [7](POS)-پایانه فروش- در فروشگاه وجود ندارد و این شروع انقراض سیستم پوز یا پایانه فروش است (SCGL, 2018).

 

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

 

 

[1] Siri or Google assistant

[2] Block chain

[3] register

[4] exchanges

[5][5] Fintech (Financial Technology)

[6] consortia

[7] POS (Point Of Sale)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی