ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

این مطالعه روابط بین درک دانش آموزان از حمایت معلم، محیط اجتماعی کلاس، تنهایی در مدرسه و اختلافات جنسیتی احتمالی در بین 2099 دانش آموز سال اول متوسطه در نروژ را مورد بررسی قرار داده است. داده ها در پاییز (t1) و بهار (t2) سال تحصیلی جمع آوری شدند. نتایج حاصل از تحلیل مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) نشان داد که حمایت عاطفی و ابزاری درک شده معلم از طریق محیط اجتماعی کلاس با درک دانش آموزان از محیط اجتماعی کلاس دارای ارتباط مستقیم بوده و با تنهایی دانش آموزان ارتباط غیر مستقیم دارد. همچنین، بررسی ها نشان داده است که در مورد پسران، هر دو نوع حمایت معلم به طور قابل توجهی با این متغیرها مرتبط بوده است، در حالیکه تنها حمایت عاطفی معلم در مورد دختران از اهمیت برخوردار بوده است. قوی ترین عامل کمک کننده به تنهایی دانش آموزان در مدرسه، درک آنها از محیط اجتماعی کلاس بوده است. برخی از پیامدهای این مطالعه این است که محیط اجتماعی مثبت در کلاس، محافظ مهمی در برابر تنهایی دانش آموزان محسوب می شود و معلمان می توانند با ایجاد یک محیط اجتماعی مثبت در کلاس، به جلوگیری از تنهایی دانش آموزان کمک کنند.

کلمات کلیدی: تنهایی در مدرسه، حمایت درک شده معلم، محیط اجتماعی کلاس ، تفاوت های جنسیتی، سال دوم متوسطه ، SEM

سفارش ترجمه تخصصی روانشناسی

مقدمه

تجربه روابط بین فردی مثبت برای رشد و پیشرفت فرد بسیار حائز اهمیت است. زیرا در ایجاد احساس تعلق موثر است. برعکس، تجربه فقدان چنین روابطی می تواند منجر به احساس محرومیت شود که می تواند با احساس تنهایی خود را نشان دهد (باومایستر و لیری 1995؛ هاینریش و گولون 2006). نوجوانانی که در دوره رشد هستند و با تغییرات بیولوژیکی و اجتماعی مشخص می شوند، ممکن است مستعد احساس تنهایی باشند (گوسبی و همکاران 2013؛ هاینریش و گولون 2006).

 

کاهش اثرات تهدید کلیشه ای ( تهدید تفکر قالبی یا تهدید طرحواره ای)، طبق این فرض که دختران در زمینه ریاضیات، عملکرد کمتری نسبت به پسران دارند: اثربخشی یک بحث مختلط در یک کلاس درس واقعی

چکیده

هدف از این تحقیق، آزمایش تأثیرات بحث مختلط در یک کلاس درس بر کاهش تهدید کلیشه ای، طبق این فرض است که دختران در زمینه ریاضیات، عملکرد کمتری نسبت به پسران دارند. کار ما براساس مطالعات انجام شده در مورد تهدید کلیشه ای )استیل و آرونسون در J Person Soc Psycho 811. hups: //doi.org/10.1037//0022-3514.69.5.797 ، 1995) و همچنین محققانی است که هدفشان کاهش تأثیر تهدید کلیشه ای بر جمعیت های کلیشه ای است (هوگت و رگنر در  J Educ Psychol 99 (3): 545 -560. hnps: //doi.org/10.1037/0022-0663.99.3.545. 2007 ؛ مارکس و رومن در روانشناسی شخصی اجتماعی 28: 1185-1197. hnps: // doi. org / 10.1177 / 01461672022812004 ، 2002 ؛ اسپنسر و همکاران ، در J Exp Soc Psychol 35: 4- 28. hnps: //doi.org/10.1006/jesp.1998.1373 ، 1999). همچنین در این تحقیق کار اسمیت و پستمس (Br J Soc Psycho I 50 (I): 74-98. hnps: //doi.org/10.1348/01446 66 IOX500340، 20 I 0) را در مورد بحث های گروهی کوچک که برای کاهش اثر تهدید استفاده می شوند، مورد مطالعه قرار می دهیم. نتایج نشان می دهد که بحث گروهی تأثیر تهدید کلیشه ای در دختران را کاهش می دهد. تفسیرهای احتمالی نتایج و چشم اندازهای پژوهشی در ادامه ارائه می گردند.

کلمات کلیدی: تهدید کلیشه ای، کاهش تهدید ، بحث ، دانش آموزان، جنسیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی