ترجمه تخصصی مفاهیم سرمایه فکری و سرمایه انسانی
تحلیل محتوایی رونوشت های مصاحبه با استفاده از بسته نرم افزاری NVivo از شرکت QSR، انجام شد. مطابق با روش براون و کلارک (2006)، متن مرتبط با هر کد ارزیابی شد، بازخوانی شد، بررسی متقابل شد و در ادامه به چندین مضموم از ECSA طبقه بندی شد. محققان دخیل در بررسی متقابل اعتبار محتوایی شامل دو عضو هیئت علمی و 3 دانشجوی دکترا در رشته برنامه های مدیریت هتلداری دو دانشگاه پژوهش محور آمریکایی، یک مدیر در یک کسب و کار اسکان سنتی و یک میزبان فعلی Airbnb، بودند.
سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری
نتایج
در محدود 20 گره (یعنی گویه) شناسایی شد که پوشش دهنده 442 مرجع (یعنی کلمات خاص تحت هر گره ) از تحلیل کیفی بودند. 20 گره از نظر مفهومی به چهار بعد تقسیم بندی شدند: سرمایه مالی (FC، 5 گره، 66 مرجع)، سرمایه انسانی (HC، 2 گره، 40 مرجع)، سرمایه فکری (IC، 7 گره، 154 مرجع) و سرمایه اجتماعی (SC، 6 گره، 182 مرجع). برای تولید یک مجموعه کافی، چهار گویه شناسایی شده از مرور ادبی گسترده، در ادامه به FC و HC افزوده شدند. در مجموع 24 گویه برای چهار بعد تولید شدند و در پرسشنامه برای خالص سازی مقیاس در گام بعدی، استفاده شدند. FC توصیف کننده خرید املاک، وام/اعتبار/وثیقه، تامین مالی و سرمایه گذاری و منابع پولی بود. HC شامل آموزش کارآفرینی، آموزش و تجربه اشتراک گذاری اسکان و هتل داری قبلی بود. IC از مهارت های مدیریتی و دانش، خلاقیت و انگیزش تشکیل شده بود و SC پوشش دهنده رابطه اجتماعی، قابل اعتماد بودن و بازاریابی بود.
گردآوری داده ها و تحلیل
هدف مرحله 2، ارزیابی 24 گره تولید شده در مرحله 1 بود. فرآیند خالص سازی گویه ها، مجموعه گویه های اولیه را به یک اندازه قابل مهار و کنترل، محدود کرد (نتمایر و همکاران ، 2003). یک پرسشنامه استفاده شده در مرحله 2 بین دانشجویان رشته های مدیریت هتلداری در یک دانشگاه وسط غرب و یک دانشگاه وسط شرق، از ایالات متحده، پخش شد. نمونه ترکیبی دانشجویان در مکان های جغرافیایی مختلف انتظار می رفت که ادراک های جامع تر از ECSA را تولید کنند. از شرکت کنندگان دعوت شد تا یک پرسشنامه آنلاین را با دریافت یک ایمیل دعوت و یک ایمیل یادآوری بین 21 نوامبر و 9 دسامبر 2016، پر و تکمیل کنند.
سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری
در ابتدای پرسشنامه، از پاسخگران درخواست شد تا یک سناریو را تصور کنند:
اقتصاد اشتراک گذاری یک مدل بازاری هیبرید یا ترکیبی است که اشاره به اشتراک گذاری دسترسی به کالاها و خدمات برپایه P2P می باشد که می توان Uber، Lyft، ZipCar و Snapgoods را نام برد. از میان آنها، اسکان اشتراکی (برای مثال Airbnb) یک بستر نوین اقتصاد اشتراک گذاری در صنعت هتلداری است. این کار به صاحبان امکان می دهد تا املاک خود را به دیگران اجاره دهند در حال که مالکان از آنها استفاده نمی کنند. یک میزبان (برای مثال، اجاره دادن املاکتان به مهمانان) یک نوع «کارآفرینی» در این روند و گرایش اقتصادی است. ما برای اینکه در این اقتصاد نوین یک کارآفرین باشیم، به نظرات شما در مورد منابع اساسی در کارآفرینی جهت اشتراک گذاری منازل و سکونت گاه ها نیاز داریم.
یک مقیاس لیکرت 7 امتیازی، متغیر از «اصلاً مهم نیست» (1) تا «بسیار مهم است» (7) برای 24 گویه استفاده شد. از 168 پاسخ گردآوری شده، 150 پاسخ در یک فرمت قابل استفاده بود و بنابراین برای ارزیابی روایی و پایایی مقیاس با تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) و تحلیل عاملی تایید کننده (CFA) (نرخ پاسخ= 82%) باقی ماند.
نتایج
مقدار شاخص KMO در 0.901 و نتیجه معنادار در p<0.001 برای آزمون کرویت بارتلت، کاربردی بودن EFA را اثبات کردند. تحلیل عاملی اولیه، یک جواب 5 عاملی را حاصل کرد که 92/61% از واریانس تبیین شده را تشکیل می دهد. هشت گویه حذف شدند تا به یک جواب معنادار تر دست یافته شود هنگامی که بارگذاری برابر و سنگین برروی بیش از یک عامل داشته باشند و بارگذاری آنها کمتر از 50/0 بود (هیر و همکاران، 1998). به این ترتیب، یک ساختار چهار عاملی شفاف با 17 گویه تولید شد (جدول 2).
این جواب، 88/65% از واریانس تبیین شده با چهار بعد را تشکیل داد: FC (13/37%)، SC (13.93%)، IC (8.37%) و HC (6.45%). آلفای کرونباخ هر بعد بیشتر از 68/0 بود و در نتیجه مقدار برش 60/0 را برآورده کرد. نتایج تحلیل عاملی مقیاس ECSA رضایت بخشی را حاصل کرد.
اعتبار یا روایی افتراقی با آزمون تفاضل کی دو و واریانس میانگین استخراج شده (AVE) در CFA، تست شد. نتایج معنادار در p<0.01 برای همه جفت عامل های نهان با محدود کردن پارامترهای همبستگی برآورد شده بین دو سازه از هر جفت بالقوه، مشاهده شد. علاوه بر آن، AVE هر سازه از هرگونه مجذور (توان دوم) همبستگی ها بین دو متغیر، فراتر رفت. بنابراین، اعتبار افتراقی این مقیاس تایید شد. علاوه بر آن، همه شاخص های قابل مشاهده، بارگذاری معناداری بر متغیرهای نهان خود داشتند که این امر اعتبار همگرای همه سازه ها را تایید کرد.
قسمت آخر تصفیه سازی مقیاس، مقایسه بین مدل نهایی استخراج شده از CFA و مدل های جایگزین بود. همانگونه که در جدول 3 نشان داده شده، TLI (0.896)، CFI (0.922) و RMSEA (0.068)، ضابطه «هیر و همکاران» (1998) را برآورده کردند. آماره کی دو بهنجار شده (
χ2/df) برابر با 1.697 بود که در نتیجه حداقل برش 3 را برآورده کرد (کلین، 1998). بنابراین، مدل مرتبه دوم، تقریب بهتری برای داده ها فراهم کرد و جواب به میزان معناداری بهتر از مدل های دیگر حاصل کرد.
مرحله 3- اعتبار یابی مقیاس
گردآوری داده ها
هدف اعتبار یابی مقیاس، بررسی پایایی آزمون-بازآزمون ECSA بود. 17 گویه بدست آمده در مرحله 2 در پرسشنامه با اندکی اصلاح در جمله بندی، بکار گرفته شد. ResearchNow که یک سازمان حرفه ای است که یک پانل یا هیئت با پاسخگران از پیش صلاحیت داده شده را فراهم می کند، برای حصول نرخ های پاسخ زیاد، بکار گرفته شدند. تنها افرادی که حداقل یکی از ضابطه های زیر را برآورده کردند، به صورت نشان داده شده بوسیله پاسخ هایشان به پرسشهای پیش غربالگری، برای مطالعه های پرسشنامه ای دعوت شدند: (1) سابقه قبلی خدمت رسانی به عنوان یک میزبان بر بستر اسکان P2P داشته اند (2) در حال حاضر به عنوان یک میزبان برروی بسترهای اسکان P2P خدمت رسانی می کنند و (3) در نظر دارند تا به یک میزبان برای بسترهای اسکان P2P تبدیل شوند. در مجموع 372 پرسشنامه در طی 13 تا 18 سال 2017 توزیع شد و 328 پاسخ با نرخ پاسخ 9/91%، گردآوری شد. پاسخ های گردآوری شده در مرحله 3 بعد از یک روال مشابه CFA در مرحله 2 تحلیل شدند تا بیشتر سازه های نهفته هر بعد از ECSA شناسایی شود و پایایی و روایی کل مجموعه اندازه گیری، ارزیابی شود.
از میان پنج گویه اندازه گیری SC برای اشتراک گذاری اسکان، روابط اجتماعی (SC01)، تعاملات اجتماعی (SC02) و اعتمادپذیری (SC04)، با گویه های سنجش مقاله ناهاپیت و گوشال (1998) همخوانی داشتند. فعالیت های بازاریابی (SC03) و تبلیغات کلامی (دهان به دهان) (SC05) دو گویه یکتا و منحصربفرد از ECSA هستند. اکثر ریزکارآفرینان در اشتراک گذاری محل های اسکان، خود را در معرض خروجی های بازاریابی غالب (برای مثال تلویزیون و رادیو) قرار ندادند (یعنی خود را نشان ندادند) که این مشابه با شرکت های هتلداری عادی، با ملاحظه کمبود منابع بود. نظرات مشتری در وب سایت های اسکان P2P، به عنوان یک نوع تبلیغات کلامی (SC05)، اغلب تنها کانال برای مشتریان است تا اطلاعاتی از این ریز کارآفرینها، کسب کنند (ادلمن و لوکا، 2014). جدا از اثربخشی تبلیغات کلامی، به وب سایت های اسکان P2P توصیه شده که کانالهای ارتباطات و مسیرهای تبلیغی جدیدی (SC03) را برای تک تک میزبان ها فراهم کنند. برای مثال، فیسبوک تبلیغاتی را به گروه های مشتری خاص که توسط صاحبان کسب و کار سفارشی سازی شده اند، ارسال می کند. فیسبوک از طریق مشارکت با وب سایت های اسکان P2P، می تواند قیمت های تخفیف دار (کمتری) برای چنین خدماتی به تک تک ریزکارآفرینان، ارائه دهند.
نتایج
پاسخگران مرد و زن به ترتیب 8/45% و 2/54% از کل پاسخگران را تشکیل دادند. گروه های سنی غالب، عبارت بودند از 31-40 (8/21%)، 61 یا بیشتر (8/21%) و 51-60 (5/18%). از نظر قومیت، سفید پوستان اکثریت (2/79%) را تشکیل می دادند. 50% از پاسخگران در دانشگاه تحصیل کرده اند ( 7/58%). از نظر وضعیت بیکاری، سه گروه بالا، کارکنان تمام وقت (9/41%)، بازنشسته (2/18%) و پاره وقت (9/15%) بوده اند.
بارهای عاملی استاندارد سازی شده، اعتبار همگرا را اثبات کردند (جدول 4). AVE برای هر سازه نیز بیشتر از توان دوم ضرایب همبستگی بین سازه ها بود. این نتایج، اعتبار افتراقی مدل سنجش را تایید کردند. آلفای کرونباخ از 75/0 تا 95/0 متغیر بود و در نتیجه هماهنگی داخلی رضایت بخشی را نشان می دهد. بنابراین، مقیاس ECSA اعتبار یابی شد. مدل سنجش در شکل 2 نشان داده شده است.
جدول 5، نتایج مقایسه ای مدل های رقابتی را نشان می دهد. همه شاخص های برازش مدل مرتبه دوم نسبت به مدل های دیگر، بالاتر بودند. بنابراین، مدل مرتبه دوم تقریب بهتری برای داده ها فراهم کرد و یک جواب به میزان معنادار بیشتر نسبت به دیگران حاصل کرد.
مطالعه حاضر، مشارکت های نظری قابل توجهی در ادبیات اشتراک گذاری اسکان و حتی بطور کلی اشتراک گذاری اقتصاد فراهم می کند. پژوهش های آکادمیک در مورد این موضوع بسیار محدود بوده اند، زیرا اشتراک گذاری اسکان یک پدیده اقتصادی نسبتاً جدید است. از میان این مطالعات محدود، هیچکدام از آنها بر جنبه کارآفرینی متمرکز نبودند. از طریق بحث در مورد ماهیت کارآفرینی و شکل های گستره آن در یک رویکرد علمی، تایید می کنیم که میزبان های اشتراک گذاری اقامتگاهها را می توان به عنوان ریز یا میکروکارآفرین در نظر گرفت که یک مسیر پژوهشی جدید در زمینه و رشته اشتراک گذاری اسکان بوجود آورده اند. همچنین توصیه می کنیم که زمینه نظری پژوهش اشتراک گذاری اسکان را می توان با جذب مستقیم «تغذیه» از رشته کارآفرینی، بیشتر غنی بخشید. همچنین مطالعه حاضر، مقیاس ECSA را با استفاده از یک رویکرد چند روشی تلفیقی، ، تولید و اعتبار یابی می کند. مقیاس ESCA می تواند به عنوان گام اولیه و اساس نظری برای مطالعات تجربی آتی مرتبط با نظر و رفتار میزبان های اشتراک گذاری اسکان، عمل کند.
همچنین انتظار می رود که متخصصان صنعتی اطلاعات و بینش هایی از مقیاس 17 گویه ای ESCA، کسب کنند. ما توصیه هایی برای ریز کارآفرینان، بسترهای اسکان اشتراکی، دفاتر و ادراات دولتی و رسانه ها از طریق بررسی جنبه های فردی ECSA (FC، SC، IC و HC)، ارائه می دهیم. بخصوص اینکه، مقایسه محتواهای پوشش داده شده در هر جنبه بین شرکت های سرمایه گذاری مشترک سنتی و اشتراک گذاری اقامتگاهها، در جدول 6 ، انجام شده اند. انتظار می رود چنین مقایساتی ویژگی های منحصربفرد ECSA را که برای بحث در مورد هر کدام از ابعاد ECSA مفید می باشند، نشان دهند.
سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری
سرمایه مالی (FC)
سه گویه از 5 گویه FC (صندوق ها (تامین های مالی)، وام ها و وجود اعتبار [FC02]، فرصت های سرمایه گذاری [FC03] و منابع نقدی و دیگر منابع پولی [FC04]) با گویه های کسب و کارهای سنتی پیشنهاد شده توسط مک گیهی و همکاران (2010) همخوانی دارند. ویژگی های منحصربفرد اشتراک گذاری اقامتگاه ها در جنبه های «طرح مالی» (FC01) و پشتیبانی دولتی (FC05)، نشان داده شده اند. یک طرح مالی، یک سند دولتی است که یک نقشه راه از دارایی های مالی برای راه اندازی، ایجاد می کند. ایجاد یک طرح مالی موثر مهم است اما برای توده مردم، افرادی که دانش، تجربه و منابع کافی ندارند، چالش برانگیز است. بنابراین، بسترهای اشتراک گذاری اسکان برای فراهم کردن خدمات مشاوره اختیاری برای تهیه طرح های مالی با نرخ های چند سطحی براساس حیطه های کاری، توصیه می شوند. اطلاعات مجانی در مورد هر موضوع مرتبط با طرح های مالی باید از طریق کانالهای گسترده، مانند کارگاه های آنلاین و غیرآنلاین، ورقه های اطلاعات ارسال شده توسط ایمیل ها و پیام های به اشتراک گذاشته شده در مورد رسانه های اجتماعی ، ارائه شوند. انتظار می رود چنین پشتیبانی اعتماد ریز کارآفرینان به مشارکت در کسب و کارهای اشتراک گذاری اسکان را تقویت بخشد.
همچنین حمایت دولتی برای افزایش اشتیاق عموم مردم در انجام کسب و کارهای اسکان P2P مهم است. اشتراک گذاری اقتصاد به عنوان یک پدیده نوظهور پیوند خوبی با قوانین، مقررات و حقوق شناخته شده برقرار نکرده است که این بر عملکرد تجاری تاثیر می گذارد. برای مثال، مشوق های مالیاتی بر سود میزبان ها تاثیر می گذارد. بنابراین، به ادارات دولتی و بسترهای اشتراک گذاری اسکان توصیه می شود تا اطلاعات شفاف و سرراستی در مورد چشم انداز دولت و حمایت از طریق مسیرهای ارتباطاتی گسترده، فراهم می کند.
IC از چهار قسمت و گویه تشکیل شده است: خلاقیت (IC01)، دانش از حیطه (IC02)، دانش رسمی (IC03) و انگیزه (IC04). این یافته ها با یافته های پوهاکا (2010) و کیویکو (1977) همخوانی دارند. بخصوص هدفمان این است که به جنبه خلاقیت بپردازیم. مثل یک شکل اقتصاد کم آستانه، اشتراک گذاری اقتصاد، برای عموم مردم فرصت هایی برای تبدیل شدن به ریز کارآفرینان فراهم می کند تا به آنها کمک شود خویشتن خلاق را بروز دهند و خلاقیت درون را با رویکردهای گسترده فعال کنند. برای درک بیشتر این ایده، با توجه به اینکه مدل تجاری اشتراک گذاری اقتصاد هنوز کامل و بالغ نیست، یک فضای بزرگ برای ریز کارآفرینان کنار گذاشته شده تا در طراحی محصول/خدمات (برای مثال، طراحی داخلی منازل اجاره داده شده)، ارائه تجربه (برای مثال، بکار گیری راهکارهای فنآوری چشمگیر و جالب) و استراتژی های اجرایی (برای مثال، استخدام خدمات تمیزکاری اقامتگاه های P2P حرفه ای)، خلاق باشند. خلاقیت اشتراک گذاری اقتصاد باید در رسانه ها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا بر ادراک های عموم مردم از پدیده های نوظهور، تاثیر گذاشته شود.
سرمایه انسانی (HC)
علاوه بر FC، SC و IC که در این مرور ادبی بحث شده، HC به عنوان بعد چهارم ECSA، شناسایی و مشخص شده. HC، سطح مهارت ها و قابلیت های بخصوص توسعه یافته از طریق آموزش و تعلیم رسمی و همچنین تجربیات مرتبط با زمینه را توصیف می کند (بکر، 2009). بحث و مذاکره در مورد رابطه بین HC و IC همچنان ادامه دارد. در جریان اول، بونتیس و همکاران (2000) و یوندت و اسنل (2004) بیان می کنند که HC یک بعد فرعی از IC می باشد. جریان دوم، از یک رابطه معکوس بین IC و HC پشتیبانی می کند. بخصوص اینکه، نردروم و اریکسون (2001) استدلال می کنند که IC باید تحت چارچوب HC درک شود. بطور مشابه، آبیسکرا (2007) و آبیسکرا و گوتری (2005) نشان می دهند که بسیاری از آیتم ها و گویه های IC از HC آمده اند؛ بنابراین، این دو بعد با هم ترکیب می شوند. در جریان سوم، باوم و سیلورمن (2004) و زهرا و دس (2001) بیان می کنند که IC و HC ، متمایز و متفاوت هستند و ابعاد مستقل از سرمایه های کارآفرینی می باشند. مطالعه حاضر در جریان سوم قرار می گیرد و بخصوص به اهمیت زمینه (یعنی اشتراک گذاری اقامتگاهها) در تعریف HC می پردازد. بخصوص اینکه، متفاوت با تجربه مدیریتی در تعریف IC که در بررسی فرصت های سرمایه گذاری مشترک مشارکت دارد، تجربه مرتبط با زمینه، در تعریف HC به تجربه قبلی یک فرد به عنوان یک میزبان یا مشتری در اشتراک گذاری اسکان، می پردازد (اوگالده-بیندا و همکاران، 2014).
سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری
HC سه بعد را پوشش می دهد: آموزش (HC01)، تعلیم (HC02)، و تجربه قبلی میزبان/مهمان در مورد اشتراک گذای اسکان (HC03). نتایج ما با نتایج باوم و سیلورمن (2004) و زهرا و دس (2001)، همخوانی دارند. بخصوص اینکه، محققان حاضر بیان می کنند که آموزش و تعلیم باید ویژگی ESA به عنوان ریشه اصلی کارآفرینی را جذب کنند و به عموم مردن اجازه دهند تا به آسانی به دانش در مورد فرصت های بازاریابی، قوانین و مقررات دولتی و منابع پشتیبانی جوامع محلی، دسترسی پیدا کنند. اطلاعات براحتی قابل درک و سرراست می توانند به افراد کمک کنند تا تشخیص دهند که اشتراک گذاری اسکان، کسب و کارهایی برای همه می باشد نه فقط متخصصان