ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

ادراک کارکنان سطح سازمانی در  حالت آمادگی فوری و ارائه آموزش در  رابطه با برنامه ریزی اضطراری در محل کار

چکیده:

نمونه ای از کارمندان شمال میسوری ایالات متحده در محل کارهای مختلف،در ساعات کار به ارائه آموزش طرح ریزی اضطراری پرداختند. جزئیات طرح اضطراری توسط  مدیریت تهیه شده و تیم کارمند مدیریت بحران با تمرکز بر هردو نقش کارکنان و مدیریت آن را اجرا کرده اند. آنها برای ارزیابی آمادگی اضطراری سازمان خود اطلاعاتی را ارائه دادند. شرکت کنندگان به طور قابل توجهی (P<0.05) ازدرک بالاتری از آمادگی اضطراری سطح سازمان خود برخوردار بودند. در یک ارزیابی سازمانی توصیه می شود،سطح مکمل ارائه آموزش طرح ریزی اضطراری به منظور تحت پوشش و تشویق کارکنان می باشد و سازمان بیشتر درگیر برنامه ریزی اضطراری و پاسخ دادن آن  می باشد. استراتژی آموزشی در زمینه مدیریت همکاری کارمند در فعالیت های متناسب  با عملیات محل کار و سطح اضطراری اجرا شود.

کلیدواژه ها:

آمادگی در برابر سوانح،

طرح ریزی  اضطراری،

آموزش کارکنان

 

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

 

مقدمه:

امروزه در محل کار باید در برنامه ها و آموزش کارکنان، آمادگی اضطراری بحران/فاجعه توسعه داده شود. یک فاجعه طبیعی مانند سیل یا بلایای انسانی مانند آتش سوزی، یک شرایط اضطراری است و از پیش تعیین شده نمی تواند باشد. کسب و کار جوامع اقتصادی حتی در شرایط اضطراری در سطح جامعه مهم می باشد و از طریق ارائه خدمات و محصولات اضطراری پاسخ داده می شود..کسب و  کارها را با آموزش کارکنان و ایجاد طرح های فاجعه با احتمال فاجعه قبلی در موارد اضطراری آماده می کنند.

آمادگی در محل کار  در نهایت کلید موفقیت در واکنش  در مواقع اضطراری است. کلید آمادگی محل کار فعال شامل توسعه برنامه های تخلیه اضطراری و ارائه اطلاعات اضطراری به کارکنان و همچنین نقش ترسیم کارمند در پاسخ اضطراری است. محل های کار به بیش از 10 نفر کارکنان برای اجرای برنامه اضطراری نیاز دارد. که به طور مستمر کار بررسی جزئیات مربوط به طرح سلسله مراتب کارکنان انجام داده و هماهنگ کننده پاسخ اضطراری و نقش معین است.

اصول خاص آماده سازی کسب و کار برای تمام شرایط اضطراری شامل ایجاد برنامه های رسمی و اختصاص مسئولیت ها ،هماهنگی تلاش ها و برنامه تشویق کارمندان برای مالکیت ،غلبه بر مقاومت سازمانی و بی میلی و تعدیل پاسخ در زمان  رقابت غافل گیرانه است. برنامه های آمادگی  اضطراری در تلاش برای جلوگیری زیرساخت و خسارت و همچنین تداوم امنیت کسب و کار را در عملیات قبل و بعد یک فاجعه است.  برنامه های آمادگی اضطراری برای تداوم کسب و  کار این است که شرکت را در مقابل تهدیدها محافظت می کند و همچنین جبران طرح و استراتژی انعطاف پذیری را انجام می دهد. آموزش آمادگی برای شرایط اضطراری و برنامه های عملیاتی کسب و کار قادر به پاسخ گویی شرایط نامطلوب نیست و همچنین بسیاری از شرکت ها هنوز آمادگی برای حوادث را ندارند. برخی گزارش ها نشان می دهد که حتی مدیران در فرایند برنامه ریزی کسب و کار خود در شرایط اضطراری فعال باشند. مدیران استناد ایمنی و مقررات آموزش اضطراری،به انتخاب تعلیم و ارائه آموزشی کارکنان می پردازند،اما اگر حکم تقلیل یابد آنها ارائه کمتر را فراهم می کنند.

در کسب و کار، ارائه آموزش اضطراری و مدیریت بحران برای امنیت و ثبات مالی بهتر است. مدیران دارای سطوح بالاتری از درک آمادگی اضطراری کارکنان خود هستند.مدیریت و کارکنان هردو باید از شرایط اضطراری آگاه باشند. اتفاقات و روش آماده سازی قبلی می تواند تعداد موقعیت های محل کاری را به وجود آورد.

برنامه ریزی می تواند استرس،اضطراب و ترس کارکنان را به طور کلی کاهش دهد که اغلب یک فاجعه یا بحران را تجربه کرده اند.  با داشتن طرح اضطراری، کارکنان با روش و انجام تمام مراحل طرح آشنایی پبدا می کنند. خلق یک طرح اضطراری و آماده می تواند باعث  کاهش خسارت اموال،جلوگیری از صدمات شده و جان افراد را نجات دهد.

 ارائه اطلاعات نه تنها در برنامه عمل اضطراری بلکه در نقش اضطراری کارمندان نیاز به دخالت هم کارکنان و هم مدیریت دارد. بنابراین هدف از این مطالعه برای توصیف ادراک کارکنان از سازمان خود،درک سطح آمادگی اضطراری محل کار و ارائه آموزش طرح ریزی اضطراری در هردو  نقش مدیریت و کارکنان است. مفهوم ارائه دانش برنامه ریزی اضطراری کارکنان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

2-مواد و روش ها

2-1نمونه

برای تنظیم مدیریت محل کار مختلف،(خدمات غذایی،نظامی،دانشگاه گیاه و عدالت نوجوانان )در شمال میسوری ایالات متحده،توسط محققان، از کارکنان  خواسته می شود که در طول ساعات کاری یک ساعت  در آموزش برنامه ریزی شرکت کنند.

با تایید مدیریت،یک نمونه مناسب 45 نفری از کارکنان محل کار توسط محققان برای شرکت در ارائه آموزش طرح ریزی اضطراری که شامل ارزیابی قبل و بعد(گروه تجربی) است،انتخاب شد. یک نمونه 37 نفری از کارکنان محل کار در شمال میسوری توسط پژوهشگران برای شرکت در ارزیابی قبل و بعد(گروه مشاهده) انتخاب شد. همه داوطلبانه  و آزادانه در این مطالعه شرکت می کنند.

2-2ابزارها

برنامه ریزی اضطراری دانش پرسش وآزمون قبل و بعد ،ابزار ارزیابی با گروه استاندارد MARCOM برنامه طرح ریزی اضطراری را مورد سنجش قرار می دهد. آزمون شامل شش اقلام دانش براساس محتوای موجود برنامه درسی است. سه سوال  صحیح غلط و سه سوال دیگر سوالات چندگزینه ای در مورد هماهنگی یک طرح اضطراری در مورد گروه ،تغییرات گنجانیده در یک طرح اضطراری و بهترین تست یک طرح اضطراری می باشد.

21 سوال بحران/آمادگی قبل حوادث در این مقاله  صحیح نشان داده شده است. این برای اندازه گیری سطح بحران یک سازمان از حوادث آمادگی اضطراری ابزاری معتبر می باشد. جمله هایی مانند "من بسیارآشنا با طرح تخلیه ساختمان هستم"،"اگر سازمان من دچار یک بحران جدی شود ، من هنوز هم کار می کنم"،"بسیاری از کارکنان من با بحران سازمان/طرح فاجعه و هماهنگی طرح اضطراری سازمان با سازمانهای محلی آشنا هستند"،در مقیاس سبک لیکرت امتیاز بندی شده است.(1-شدت اختلاف نظر 2-اختلاف نظر3-موافقت4-شدت موافقت). از این ابزارها برای ارزیابی استفاده شده است.

2-3روش:

در بهار سال 2015 هیئت دانشگاه  ترومن،کیرکسولیل ،MO و ایالات متحده آمریکا رضایت شرکت کنندگان را در همه آزمون ها و گروه شاهد شرکت کنندگان بررسی کرده،سپس داده های ناشناس و محرمانه اضطراری را برای برنامه دانش پرسش و آزمون و تکمیل برنامه درسی  ارائه آموزش اورژانس مورد استفاده قرار داده اند. ابزار تکمیل شده در یک پاکت بسته شده و  مهر شده و به محققان بازگشت داده می شود. شرکت کنندگان گروه شاهد یک ساعت قبل از رفتن از کار  آن را تکمیل و بازگشت می دهند. شرکت کنندگان گروه تجربی در گروه آموزش برنامه ریزی اضطراری پیش از گروه MARCOM برنامه درسی حضور داشته اند.

ساعات کار ارائه آموزش به دانشجویان آموزش بهداشت در مقطع کارشناسی در دانشگاه های محلی تدریس و پوشش داده می شود. مفهوم اضطراری و طرح تخلیه توسط مدیریت تهیه و توسط کارمند تیم مدیریت بحران اجرا می شود.

اگرچه بررسی دقیق سازمان،برنامه های ویژه ی هر شرکت کننده را شامل نمی شود،کارکنان و مدیریت هردو بر برنامه های اضطراری استاندارد متمرکز می شوند. موضوعات خاص شامل اثرات مخرب شرایط اضطراری ،اهمیت طرح اضطراری نیاز به یک طرح اضطراری را دارند،آشنایی با محل کار اضطراری و طرح تخلیه و تست طرح، اهمیت بسیاری دارد. مربیان به دنبال برنامه آموزشی هستند که با استفاده از سخنرانی و  کمک های عینی(تکنیک های فعال یادگیری و همچنین اثبات و یادگیری مبتنی بر سناریو بدست آمده باشد. فاصله پس از ارائه آموزش،گروه های تجربی،برنامه ریزی آزمون پست اضطراری محرمانه و مقیاس آمادگی بحران/فاجعه برای شرکت کنندگان تکمیل می کنند. پس از یک ساعت،شرکت کنندگان گروه کنترل،پست های محرمانه،برنامه ریزی اضطراری دانش-پرسش و آزمون و مقیاس آمادگی بحران/فاجعه را تکمیل می کنند.  ابزار کامل هردو گروه در یک پاکت مهر و موم شده و به محققان بازگشت داده می شود.

شرکت کنندگان گروه کنترل خواستار حضور در برنامه آموزشی اضطراری هستند که گروه تجربی برنامه ریزی آن را در آینده ای نزدیک توسط مدیران معین می کند.

2-4 تحلیل و بررسی

برای ارزیابی تغییرات قبل و بعد از تجزیه و تحلیل کوواریانسی استفاده شده است که گروه تجربی و شرکت کنندگان گروه کنترل،دانش برنامه اضطراری قرار دارد. اقدامات مرکزی در مقیاس آمادگی بحران/فاجعه در هردو گروه تجربی و شرکت کنندگان گروه کنترل مورد بررسی قرار گرفته است.

3-نتایج:

نمرات ممکن 6 مورد دانش برنامه ریزی اضطراری از 0 تا 6 مرتب شده است.در میان شرکت کنندگان گروه کنترل (n=7) نمرات انحراف معیار (SD)قبل و بعد آزمون به ترتیب 3.89(1.26) و -3.97(1.55) است.

در میان شرکت کنندگان گروه تجربی (n=33) نمرات (SD) قبل و بعد آزمون به ترتیب 4.46(1.16) و 4.59(1.09) است.

پس از تنظیم نمرات پیش آزمون نتایج  حاصل از تجزیه و تحلیل کوواریانس نشان داد که نمرات پس آزمون بین گروه تجربی و کنترل بین F1.67=0.73 و p=0.40 و H2=0.01 است که تفاوت معنی داری را نشان می دهد.

بنابراین پس از ارائه برنامه ریزی دانش اضطراری محل کار تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود دارد(جدول1).

 

جدول1:تحلیل کوواریانس براساس نمرات پیش آزمون و پس آزمون دانش آزمایشی.

نمرات ممکن  در مقیاس آمادگی فاجعه/بحران در بازه زمانی 21تا84 است. در میان شرکت کنندگان گروه کنترل،نمرات انحراف معیار(n=26)(SD) به ترتیب 50.23(0.04) است.

در میان شرکت کنندگان گروه تجربی نمرات انحراف معیار (n=23)(SD) به ترتیب 56.39(6.65) است.

در آزمون tتفاوت بین نمرات گروه کنترل تفاوت بین نمرات گروه کنترل و  تجربی (f1.47=5.381 , P=0.03) می باشد که از نظر آماری معنی دار می باشد.

کارمندانی که در ارائه درک معنی دار بالاتر از (p<0.5) دارند،در سطح سازمان برای ارائه آمادگی در شرایط اضطراری شرکت نمی کنند.(جدول2)

جدول2:اندازه گیری مقیاس  آمادگی و بحران

 

4-بحث

در برنامه ریزی ارائه آموزشی در شرایط اضطراری،شرکت کنندگان  با جزئیات چگونگی عملکرد اورژانس تیم مدیریت بحران آشنا شدند. سپس ارزیابی سطح سازمانی را از نظر آمادگی اضطراری تعیین کردند. تفاوت معنی داری در ارائه دانش برنامه ریزی اضطراری بین شرکت کنندگان و غیرشرکت کنندگان پیدا شد،با این حال شرکت کنندگان گروه تجربی در سطح سازمانی درک بالاتری از آمادگی اضطراری  را ارائه دادند.

در هردو ارائه شرکت کنندگان و غیرشرکت کنندگان به نظر می رسد در مورد اصول اولیه برنامه ریزی اضطراری  شناخت دارند.  زمانی شرکت کنندگان این دانش را عملی می کنند که تفاوتی خاص در آمادگی سازمان برآورد کنند.

یک ارزیابی سطح آمادگی سازمانی ممکن توصیه می شود که برنامه ریزی اضطراری ارائه آموزش به سرعت مواد تحت پوشش و تشویق کارکنان را در سازمان برنامه ریزی اضطراری درگیر کند. کیفیت برنامه ریزی اضطراری شامل آموزش کارکنان و همچنین مالکیت کارمندان و مشارکت در طرح محل کار بهتر برای موقعیت اضطراری است.

برنامه ریزی موفق نیاز به دخالت هردو کارمندان و مدیریت دارد،در ارائه آموزشی،مدیریت سازمانی آماده به طرحی متمرکز می شود که هردو کارکنان و مدیریت طرحی را اجرا کنند که دانش برنامه ریزی اضطراری شرکت کنندگان را بهبود ببخشد. برنامه ریزی اضطراری در محل کار یک ساعته ارائه می شود، با این حال به نظر می رسد برنامه ریزی اضطراری شرکت کنندگان کلی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

ارائه در بخش های مختلف محل کار انجام می شود،این احتمال وجود دارد که در هریک از محل کار می توان فرایندهای مختلف و پروتکل های مورد آموزش کارکنان را در سیاست ها و روندهای شرایط اضطراری پیاده سازی کرد.

بنابراین در ارائه برنامه ریزی دانش اضطراری شرکت کنندگان در مقابل محل کار شلوغ، قوی تر عمل می کنند که به این ناحیه موضوع تاکید نمی شود.

ارائه اطلاعات در طرح اورژانسی محل کار و طرح شخصی مسئولیت مدیریت،دانش کارکنان را افزایش داده است که دخالت همه کارکنان در پاسخ اضطراری موفق ضروری می باشد. هماهنگی این تلاش و مالکیت کارمند در این طرح به عنوان بهترین عمل توصیه می شود.

بنابراین روش های آموزشی یا استراتژی باید در حیطه همکاری مدیریت کارمندی از /اموزش فعالیت ها در هر عملیات محل کاری و سطح خطر شرایط  اضطراری اجرا شود.

در تحقیقات آینده باید روش های نوآورانه را در محل های کارمعین ایجاد کرد و همچنین آموزش جامع را در هر برنامه ریزی اضطراری قرار داد تا برای هرکارمند دست یافتنی و مفید باشد. کارمندان در ارائه سطح آمادگی اضطراری سازمان خود ادراک بالاتری از ارائه شرکت را نمی کنند.

احتمالا با آشنایی بیشتر جزئیات می توان چگونگی یک طرح اضطراری را آماده و اجرا کرد. این شرکت کنندگان در درک سازمان خود ،شرایط اضطراری را مهیا  کرده اند که در مقیاس آمادگی فاجعه/بحران تنها یک نمره کمتر از 0/4 / 0/2 را نشان داده  است. این برنامه ریزی،استرس کارکنان را در شرایط اضطراری کاهش می دهد. نه فقط مدیریت بلکه کارکنان نیز نیاز به آگاهی از همه چیز و نیاز به طرحی که مشمول تخلیه و اضطراری هست را دارد.

مدیران به طور کلی سطح درک بالاتر از آمادگی دارند که باید کارکنان در طرح اضطراری خاص تشویق کنند.

هنگامی که کارمندان در سازمان برای مواقع اضطراری خود را آماده می کردند،نگرانی و ترس در مورد یک بحران بالقوه و یا استرس و طول یک فاجعه کاهش پیدا می کند. اورژانس موفق نه تنها نیاز به برنامه ریزی جامع دارد بلکه قبل از واکنش بحران باید موقعیت آرام خود را حفظ کند.

مدیران آموزش کارمندان را در برنامه ریزی اضطراری در اولویت قرار می دهند.مدیران در این مطالعه کارمندان مفید را برای ارائه انتخاب می کنند. احتمالا در این محل کار برنامه های اضطراری و پروتکلهای محل در حال حاضر،مدیریت می شود، و ارائه مشارکت در برنامه های اضطراری ضعیف یا صفر مقایسه می شود.

بهترین شیوه در این ارائه،به طور خاص نه تنها طرح اضطراری کارکنان اجرای طرح و نقشه ها را تحت پوشش قرار می دهد. بلکه اهمیت واکنش های اضطراری و روش تخلیه را از عمق پوشش می دهد. این تاکید آمادگی محل کار درک شده توسط شرکت کنندگان را در سطح بالاتری کمک می کند. جالب توجه است،بالاترین نمره برای پرسش مقیاس آمادگی فاجعه/بحران به این بیانیه نسبت داده شده است."نزدیک ترین خروجی اضطراری به میز/ ایستگاه کاری می باشد"

کمترین میانگین با این بیانیه بیان شد،"کارکنان هریک از سازمان بسته به آمادگی اضطراری عمومی را فراهم کرده است(به عنوان مثال ،چراغ قوه، استعمال دخانیات و غیره)

نیازمندی های علائم خروج اضطراری به وسیله قانون برای تمام محل های کار، بدست آمده است،کارکنان معمولا با این جنبه از برنامه ریزی اضطراری آشنا هستند. با این حال،یافتن بسیاری از شرکت کنندگان معروف، تعجب آور نیست. به طور کلی در بیانیه دومی اختلافاتی وجود دارد. به عنوان مثال،هرکارمند در صنعت و نگهداری محل کار باید مجهز به چزاغ قوه و ماسک باشد.

اکثریت شرکت کنندگان  شرایط عمومی مقیاس آمادگی فاجعه /بحران در سه عبارت گزارش داده اند.

1-من می دانم کپسول آتش نشانی نزدیکتر به میز من/ ایستگاه های کاری است.

2-من می دانم خروج اضطراری به میز من/ایستگاه کاری نزدیک تر است .

3-برنامه اضطراری سازمان با سازمانهای محل هماهنگ شده است. مانند بخش حریق،بیمارستانها و غیره. هر سه اظهارات در حیطه سیاست های قانونی در تمام محیط های کاری  اجباری می باشد و این یافته نه غیرمنطقی و نه تعجب آور است. با این حال کمترین بیانیه ها به ثمر رسیدند:"من خیلی  آشنا با طرح نخلیه ساختمان هستم" و "در شرایط اضطراری یا فاجعه،من برای ادامه طرح سازمان با عملیات محل دیگری آشنا هستم" برنامه های تخلیه برای پیشگیری  آسیب دیدگی بسیار مهم هستند. و برنامه ریزی اضطراری برای تداوم کسب و کار و انعطاف پذیری بحران ضروری است. پاسخ اضطراری و تخلیه در ارائه پوشش داده شده است.

با این حال، درآینده بر ارائه یا تعلیم کارکنان تاکید می شود.

4-1 محدودیت ها

در برنامه ریزی اضطراری ارائه آموزش،نتایج جالبی به دست آمد، در حالی که در این مطالعه محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. نوع یا بخشی از محل کار از عوامل موثر برای کنترل در این طرح می باشد. علاوه براین خطر یک کارمند اورژانس در خدمات مواد غذایی بسیار متفاوت از خطرات یک کارگر  در کارخانه فیزیکی یک دانشگاه است.

در استخدام کارکنان ،ارائه و مدیریت محل کار و کارکنان به صورت داوطلبانه خواسته شده است. با توجه به این واقعیت نمونه ای از محل کار شرکت کنندگان در این روش مغرضانه شده است، نتایج آزمون دانش بر نتایج مقیاس آمادگی بحران/فاجعه اریب شده است. اگرچه ارائه تنها در یک ساعت به طور انجامید. در حالی که زمان کار بیش از حد گرفته شده است،همچنین ممکن است ارائه داده کارکنان  در زمان بهینه در روز به سطح غلظت کمتر برسد. محدودیت هایی در این تحقیق ذکر شد که در آینده تلاش براین حیطه می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی