ترجمه مقاله تاثیر کرونا بر بهره وری مالی
همانطور که در پانل A مشاهده می شود، تأثیر بالقوه تولید ناخالص داخلی کوید19 با میزان بودجه ارتباطی ندارد و نشان می دهد که مسیر بین واسطه و متغیر مستقل تأثیر جزئی در تأثیرگذاری بر متغیر وابسته دارد. علاوه بر این، در معادله میانجی (ستونهای (3) ، (6) ، (9) و (12)) ، تأثیر غیر مستقیم از تامین مالی تا ace_lr ناچیز است
، در حالی که اثر مستقیم از
بسیار منفی است. آزمون سوبل نتایج حاصل از مدلهای میانجی ما را تأیید می کند. در پانل B ، تأثیر بالقوه کوید19 بر بهره وری مالی MFI را آزمایش می کنیم و نتایج مشابه است. نتایج نشان می دهد که میزان بودجه تأثیر بالقوه کوید19 بر بهره وری مالی MFI را میانجیگری نمی کند:
در عوض، تأثیر مستقیم از طریق تأثیر کوید19 بسیار بارزتر است:
سپس اثر میانجیگری نرخ بودجه بر کارایی اجتماعی را تحت تأثیر کوید19 بررسی می کنیم. نتایج در جدول 9 نشان داده شده است. همانطور که در پانل A مشاهده می شود ، ما توجه داریم که تامین مالی تأثیر غیر مستقیم ناچیزی را برای ace_wp نشان می دهد:
،
در حالی که اثر مستقیم از رابطه زیر مثبت و معنی دار است.
این نتایج زمانی تأیید می شود که ما از تأثیر کوید19 بر کارآیی اجتماعی استفاده می کنیم ، همانطور که نشان داده شده است ، از نظر میزان تأمین مالی هیچگونه اثر مداخله ای را مشاهده نمی کنیم
. از این رو ، تأیید می کنیم که میزان بودجه تأثیر ناچیزی بر تأثیر اقتصادی کوید19 دارد.
5. نتیجه گیری
یافته های ما از اثر تضعیف کوید19 بر بهره وری مالی MFI پشتیبانی می کند. اما اثر تقویت کننده بر کارآیی اجتماعی MFI دارد. نتایج ما در سناریوهای مختلف تأثیر بالقوه کوید19 قوی هستند. علاوه بر این، در می یابیم که تأثیر کوید19 بر کارایی MFI با نرخ وام میانجی گری/ واسطه گری می شود. یعنی در طی همه گیری ، هرچه نرخ بهره MFI افزایش یابد ، احتمال وام گیرندگان آسیب پذیر در بازپرداخت وام هایشان زیاد نیست. بنابراین ، ما انتظار داریم که نرخ های بالاتر وام منجر به کاهش بهره وری مالی شود. با این حال ، به دلیل اینکه کارآفرینان خرد و وام گیرندگان کم درآمد به شدت به صندوق های سرمایه گذاری متکی هستند و مایل به پرداخت نرخ های بالای سود دریافت شده توسط صندوق های بین المللی هستند ، یعنی تقاضا برای وام های کوچکتر در طی کوید19 افزایش می یابد ، پیش بینی می کنیم که نرخ های بالاتر وام منجر شود به کارایی اجتماعی بالاتر شود. ما همچنین نرخ تامین مالی MFI را بررسی می کنیم ، اما هیچ اهمیت آماری از تجزیه و تحلیل ما به دست نمی آید.
مطالعه ما به مقالات رو به رشد در مورد نقش محیط اقتصاد کلان بر کارایی MFI می افزاید. به طور خاص، ما بر نحوه ارتباط همه گیری با کارایی MFI با شواهد جدید مبتنی بر شیوع کوید 19 اخیر و در حال پیشرفت تمرکز می کنیم. یافته های ما پیامدهای مهمی را برای MFI هایی ارائه می دهد که درصددند کارایی خود را در طول دوره همه گیری کنترل کنند. نکته ای که باید توجه داشت این است که با توجه به برآورد تأثیر اقتصادی کوید19 فقط بر اساس داده های تولید ناخالص داخلی و اشتغال برای سال 2018 ، نتایج این مطالعه باید با توجه به محدودیت های آنها درنظر گرفته شود. مسیر تحقیقات آینده می تواند کشف فرضیه های ما در یک نمونه بسیار گسترده تر هنگام انتشار اطلاعات جدید و به چالش کشیدن یافته ها باشد.
ضمیمه A. تعریف متغیر
پنل A: کارایی مالی و کارایی اجتماعی
Ace_ir : مشخصات کارآیی مالی که دارایی (a) ، هزینه عملیاتی (c) و پرسنل (e) به عنوان ورودی در نظر گرفته می شوند. پورتفولیوی وام ناخالص (l) و درآمد مالی (r) به عنوان بازده در نظر گرفته می شوند. برای تعریف ورودی و خروجی به صفحه D در این جدول مراجعه کنید.
ace_wp : مشخصات کارآیی اجتماعی که دارایی (a) ، هزینه عملیاتی (c) و پرسنل (e) به عنوان ورودی در نظر گرفته می شوند. تعداد وام گیرندگان زن فعال (w) و شاخص سود برای فقیرترین (p) به عنوان بازده درنظر گرفته می شود. برای تعریف ورودی و خروجی به پنل D مراجعه کنید.
پنل B: تأثیر کوید19
gdp_chg_l : میزان تأثیرات بر تولید ناخالص داخلی به دلیل تأثیر اقتصادی احتمالی شیوع کوید19 تحت سناریوی "بهترین حالت" ، که به عنوان درصد کاهش در کل تولید ناخالص داخلی اسمی 2018 اندازه گیری می شود.
gdp_chg_2: میزان تأثیرات بر تولید ناخالص داخلی به دلیل تأثیر اقتصادی احتمالی شیوع کوید19 تحت سناریوی "مورد متوسط" ، که به عنوان درصد کاهش در کل تولید ناخالص داخلی اسمی 2018 اندازه گیری می شود.
gdp_chg_3 میزان تأثیرات بر تولید ناخالص داخلی به دلیل تأثیر اقتصادی احتمالی شیوع کوید19 تحت "بدترین حالت" ، که به عنوان درصد کاهش در کل تولید ناخالص داخلی اسمی 2018 اندازه گیری می شود.
gdp_chg_4 میزان تأثیرات بر تولید ناخالص داخلی به دلیل تأثیر اقتصادی احتمالی شیوع کوید19 تحت سناریوی "بدترین حالت فرضی" ، که به عنوان درصد کاهش در کل تولید ناخالص داخلی اسمی 2018 اندازه گیری می شود.
emp_chg_l: میزان تأثیرات آن بر اشتغال به دلیل تأثیر اقتصادی احتمالی شیوع کوید19 تحت "بهترین حالت" که به عنوان درصد کاهش اشتغال در همه بخش ها از سال 2018 اندازه گیری شده است.
emp_chg_2: میزان تأثیرات آن بر اشتغال به دلیل تأثیر اقتصادی احتمالی شیوع کوید19 تحت سناریوی "مورد متوسط" که به عنوان درصد کاهش اشتغال در همه بخش ها از سال 2018 اندازه گیری شده است.
emp_chg_3 میزان تأثیرات آن بر اشتغال به دلیل تأثیر اقتصادی احتمالی شیوع کوید19 تحت "بدترین حالت" که به عنوان درصد کاهش اشتغال در همه بخش ها از سال 2018 اندازه گیری شده است.
emp_chg_ 4 میزان تأثیرات آن بر اشتغال به دلیل تأثیر اقتصادی احتمالی شیوع کوید19 تحت سناریو "بدترین حالت فرضی"، به عنوان درصد کاهش اشتغال در همه بخش ها از سال 2018 اندازه گیری شده است.
پنل C: سایر متغیرها
lendingrate: نرخ وام دهی که به عنوان نسبت درآمد مالی به میانگین پورتفولیوی وام محاسبه می شود.
Fundingrate: نرخ بودجه که به عنوان نسبت هزینه مالی به میانگین دارایی ها محاسبه می شود.
Cap: نسبت سرمایه به کل دارایی ها.
Allow: نسبت کمک هزینه زیان به کل دارایی ها.
liq نسبت وجه نقد و معادل آن به کل دارایی ها.
dep نسبت سپرده ها به پورتفولیوی وام ناخالص.
gdpgr نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی با قیمت های بازار بر اساس ارز محلی ثابت (کل داده ها براساس دلار ثابت آمریکا 2010).
lnpopden لگاریتم طبیعی تراکم جمعیت (تراکم جمعیت به صورت جمعیت اواسط سال تقسیم بر سطح زمین به کیلومتر مربع اندازه گیری می شود).
پنل D: متغیرهایی برای محاسبه کارایی
input a مجموع دارایی ها: ارزش کل منابع کنترل شده توسط موسسه مالی در نتیجه وقایع گذشته و انتظار می رود منافع اقتصادی آینده به موسسه مالی سرازیر شود.
input c هزینه عملیاتی: شامل هزینه هایی است که به کاهش ارزش مالی و اعتباری مربوط نیست ، مانند هزینه های پرسنل ، استهلاک ، استهلاک و هزینه های اداری.
input e: تعداد افرادی که به طور فعال در یک سازمان استخدام می شوند. این تعداد شامل کارمندان قراردادی یا مشاورانی است که بخش قابل توجهی از وقت خود را به واحد تجاری اختصاص می دهند ، حتی اگر در لیست کارمندان واحد تجاری نباشند.
output w تعداد زنان فعال وام گیرنده ؛ تعداد زنانی که دارای مانده حساب با موسسه مالی هستند یا مسئولیت اصلی بازپرداخت هر بخش از پورتفولیوی وام ناخالص را دارا هستند.
output p شاخص سود برای فقیرترین افراد: این خروجی به عنوان (1- (K؛ -min (K)) / range (K)) x تعداد وام گیرندگان فعال اندازه گیری می شود ، که K میانگین مانده وام هر وام گیرنده تقسیم بر درآمد ناخالص ملی است (GNI) سرانه ؛ i شاخصی است که با یک MFI خاص مرتبط است،(min (K حداقل مقدار K در کل i است. دامنه (K) حداکثر مقدار K در کل i منهای حداقل مقدار K در کل i است.
output l پورتفولیوی وام ناخالص: کلیه اصل بدهی بابت کلیه وامهای معوقه مشتری. که شامل وامهای جاری ، معوق و مجدداً مذاکره شده است ، اما شامل وامهایی نیست که از آنها حذف شده است.
output r درآمد مالی: شامل کلیه درآمد مالی و سایر درآمد عملیاتی است که از خدمات غیرمالی حاصل می شود.
ضمیمه B. تأثیر تعریف سناریوی کوید19 (منبع: بانک توسعه آسیا)
منبع |
مدت زمان ممنوعیت سفر و کاهش شدید تقاضای داخلی |
ممنوعیت گردشگری و سفر |
کاهش مصرف PRC نسبت به سناریوی عدم شیوع |
کاهش در PRC سرمایه گذاری نسبت به سناریوی عدم شیوع |
کاهش مصرف داخلی در اقتصاد منتخب |
بهترین حالت |
2 ماه |
-توریسم خروجی چینی به مدت دو ماه 50٪ کاهش می یابد -برای اقتصادهایی که تحریم سفر را اعمال می کنند ، به مدت دو ماه هیچگونه رسید گردشگری از PRC دریافت نمی شود -گردشگری و رسید های ورودی PRC به اندازه شیوع SARS کاهش می یابد -گردشگری از خارج آسیا به کشورهای غیر PRC شرق و جنوب شرق آسیا به همان اندازه دورن شیوع SARS کاهش یافته است (فرض کنید که اوج کاهش دو ماه طول بکشد) |
0.7٪ (بر اساس کاهش pp 2.75 در رشد فروش خرده فروشی در 2003Q3 در مقایسه با 9 ماه قبل)
|
خیر
|
خیر
خیر |
مورد متوسط |
3 ماه |
-گردشگری خارج از کشور چین برای مدت سه ماه 50 درصد کاهش می یابد -برای اقتصادهای تحریم کننده سفر ، به مدت سه ماه هیچگونه رسید گردشگری از PRC وجود ندارد گردشگری و رسید ورودی PRC نسبت به مورد اصلی 10٪ بیشتر کاهش می یابد -گردشگری از خارج از آسیا به کشورهای غیر PRC شرقی و جنوب شرقی آسیا 10٪ بیشتر نسبت به بهترین حالت (به عنوان مثال ، یک ماه اضافی) کاهش می یابد -توریسم خروجی چینی به مدت شش ماه 50٪ کاهش می یابد |
2٪ (بر اساس کاهش pp2 در رشد PCE در سال 2003 در مقابل میانگین 2002-2000) |
خیر |
خیر |
بدترین حالت |
6 ماه |
-برای اقتصادهایی که تحریم سفر را اعمال می کنند ، به مدت شش ماه هیچ گونه رسید گردشگری از PRC وجود ندارد گردشگری و رسید ورودی PRC نسبت به مورد اصلی 30٪ بیشتر کاهش می یابد -گردشگری از خارج آسیا به کشورهای غیر PRC شرقی و جنوب شرق آسیا با 40٪ بیشترنسبت به بهترین حالت (یعنی چهار ماه دیگر) کاهش می یابد -توریسم خروجی چینی به مدت شش ماه 50٪ کاهش می یابد |
2٪ (بر اساس کاهش pp2 در رشد PCE در سال 2003 در مقابل میانگین 2002-2000) |
2٪ (شیوع طولانی مدت تمایلات تجاری را بدتر می کند) |
خیر
|
فرضی بدترین حالت |
6 ماه؛ به علاوه شیوع در اقتصاد منتخب به مدت 3 ماه |
-برای اقتصادهایی که تحریم سفر را اعمال می کنند ، به مدت شش ماه هیچ گونه رسید گردشگری از PRC وجود ندارد گردشگری و رسید ورودی PRC نسبت به بهترین حالت 30٪ بیشتر کاهش می یابد -گردشگری از خارج از آسیا به کشورهای غیر PRC شرقی و جنوب شرقی آسیا 40٪ بیشتر نسبت به بهترین حالت (یعنی چهار ماه دیگر) کاهش می یابد |
2٪ (بر اساس کاهش pp2 در رشد PCE در سال 2003 در مقابل میانگین 2002-2000) |
2٪ (شیوع طولانی مدت تمایلات تجاری را بدتر می کند) |
2٪ (فقط اقتصاد منتخب) |