ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

ترجمه مقاله جریان های سهام و شاخص درک فساد

پنجشنبه, ۲ آذر ۱۴۰۲، ۰۷:۳۹ ب.ظ

از این رو، انتظار می رود رابطه مثبتی بین لگاریتم جریان های سهام و شاخص درک فساد داشته باشیم.

نرخ ارز یک کشور نیز بر FPI تأثیر می گذارد. مقالات قبلی نشان می دهند که دلار آمریکای ضعیف تر با افزایش FDI در ایالات متحده، ارتباط مستقیم دارد. سرمایه گذاران غیر آمریکایی می توانند از طریق تنوع بین المللی، ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهند، و اگر واحد پول ایالات متحده نسبتاً پایین باشد، قدرت خرید ارز داخلی آنها امکان پذیر می شود و این سرمایه گذاران می توانند دارایی های نسبتاً بیشتری را در ایالات متحده خریداری کنند. در تجزیه و تحلیل خود، انتظار داریم که لگاریتم جریان های سهام با ارزهای نسبتاً قوی در کشورهای مبدأ مرتبط باشد. ما نرخ ارز نسبی را به عنوان نرخ ارز دوجانبه کشور میزبان با توجه به دلار آمریکا، نسبت به نرخ ارز کشور مبدا با توجه به دلار آمریکا اندازه گیری می کنیم. داده های نرخ ارز از پایگاه تامسون رویترز دیتااستریم بدست می آیند.

سفارش ترجمه تخصصی

 

جدول A2 از ضمیمه، اسامی، توضیحات و منابع را برای کلیه متغیرهای مورد استفاده در اختیار ما قرار می دهد و جدول 1 در زیر، خلاصه آماره ها را ارائه می کند. متوسط ​​FPI بین کشورهای میزبان و منبع در نمونه ما، 10.19 میلیارد دلار است که 19 درصد از کل آن از کشورهای پناه مالیات منبع، منشأ گرفته است. چهل و دو درصد از جریانهای FPI در نمونه ما، از کشورهای دارای اخلاق پایین مالیاتی به دست می آید. متوسط ​​دلتای پس انداز مالیاتی، نزدیک به هفت درصد است اما می تواند به 35 درصد برسد. میانگین فاصله بین کشور مبدا و میزبان، 6994 کیلومتر و حداقل، 161 کیلومتر (اتریش - هلند) و حداکثر 19.517 کیلومتر (نیوزیلند - اسپانیا) است. بیست و نه درصد از کشورهای میزبان، دارای یک سیستم حقوقی قانون مشترک هستند. از آنجا که نمونه ما از جریان های ورودی به کشورهای OECD تشکیل شده است، متوسط ​​سرانه تولید ناخالص داخلی در حدود 40451 دلار آمریکا است. به طور کلی، میانگین سرمایه گذاری در بازار میزبان در نمونه ما، 3.17 تریلیون دلار و حداکثر، 19.94 تریلیون دلار برای شرکت های ذکرشده در ایالات متحده است. نمره شاخص درک فساد، که می تواند بین 0 تا 10 باشد، در نمونه ما به طور متوسط ​​7.56 بوده و دامنه آن بین 2.30 تا 9.60 است. به طور کلی، نمونه ما از نمره نسبتاً بالایی برای کنترل فساد برخوردار است زیرا بیشتر کشورهای عضو OECD، فساد عمومی پایینی را تجربه می کنند. متوسط ​​نرخ ارز میزبان (USD) تقریباً سه برابر بیشتر از نرخ ارز منبع (USD) است.

جدول 2، ماتریس همبستگی پیرسون را برای متغیرهای مستقل در مطالعه ما ارائه می دهد. توجه کنید که اخلاق پایین مالیاتی با نسبت متوسط ​​و منفی با لگاریتم سرمایه گذاری در بازار میزبان، تصویب قانون مشترک و ورود به لگاریتم فاصله، ارتباط دارد؛ نرخ ارز نسبی، متوسط است و به طور معکوس با لگاریتم سرانه تولید ناخالص داخلی میزبان و شاخص ادراک فساد، ارتباط دارد. علاوه بر این، لگاریتم سرانه تولید ناخالص داخلی میزبان، متوسط است ​​و به طور مستقیم با لگاریتم سرمایه گذاری در بازار میزبان، شاخص درک فساد، لگاریتم سرمایه گذاری در بازار میزبان و تصویب قانون مشترک، همبسته است. همه همبستگی های دیگر، نسبتاً اندک هستند، و هیچ یک از این همبستگی ها در تجزیه و تحلیل رگرسیون ما هیچ همخطی چندگانه ای ندارند.

 

جدول 1

خلاصه آماره ها. در اینجا خلاصه آماره ها برای همه متغیرها آورده شده است. توضیحات و منابع تفصیلی در پیوست جدول A2 آورده شده است. FPI، منعکس کننده جریان سرمایه گذاری پرتفوی خارجی از کشور مبدا به کشور میزبان OECD به میلیون دلار است. لگاریتم جریان های سهام، لگاریتم طبیعی جریان سرمایه از کشور مبدا به کشور میزبان است. پناه مالیات منبع، یک متغیر ساختگی برابر با 1 است هنگامی که یک کشور مبدأ به عنوان پناه مالیاتی، طبقه بندی می شود و در غیر این صورت، برابر صفر است. اخلاق پایین مالیاتی، یک متغیر ساختگی برابر با 1 است هنگامی که میانگین نمره اخلاق مالیاتی کشور میزبان از 37/0 بیشتر باشد و در غیر این صورت، برابر صفر است. پس انداز مالیاتی با توجه به معاهدات مالیات مضاعف به عنوان تفاوت بین مالیات بر سود خالص کشور میزبان و مالیات بر سود سهام خارجی که از کشور میزبان حمایت می کنند، تعریف شده است. فاصله (KM)، فاصله بر حسب کیلومتر بین پایتخت یا مرکز مالی میزبان و کشور مبدا را اندازه گیری می کند. قانون مشترک یک متغیر ساختگی است هنگامی که کشور میزبان از قانون مشترک استفاده می کند برابر 1 است و در غیر این صورت، برابر صفر است. سرانه تولید ناخالص داخلی برابر با تولید ناخالص داخلی کشور میزبان به دلار آمریکا تقسیم بر جمعیت کشور میزبان است. سرمایه گذاری در بازار میزبان، سرمایه گذاری در بازار کلیه شرکتهای ذکرشده کشور میزبان در میلیون دلار است. شاخص درک فساد از شفافیت بین المللی بدست آمده است که سوء استفاده از قدرت عمومی را برای منافع شخصی می سنجد. برای دوره نمونه ما، این امتیاز بین 0 تا 10 است. نرخ ارز میزبان (USD)، نرخ ارز دوجانبه کشور میزبان بر حسب دلار آمریکا است. نرخ ارز کشور مبدا (USD)، نرخ ارز دوجانبه کشور مبدا را بر حسب دلار آمریکا منعکس می کند.

4- مدل و تحلیل تجربی

4.1 مشخصات مدل

مدل اصلی ما یک معادله گرانش است، که برگرفته از یک مدل بهینه سازی سبد سهام می باشد که معمولاً در مقالات استفاده می شود. متغیر اصلی مستقل برای آزمایش فرضیه مربوط به تأثیر اخلاق مالیاتی بر فرار مالیاتی از طریق دور زدن مالیات در کشورهای میزبان OECD، عبارت برهمکنش بین پناه مالیات منبع، اخلاق پایین مالیاتی و دلتای دلتای پس انداز مالیات است، که در بخش 3 در بالا تعریف شد. متغیر وابسته، لگاریتم جریان های سهام از کشور منبع به کشور میزبان است.

مدل و رگرسیون اساسی، ممکن است به صورت زیر نوشته شود:

 

همانطور که در بخش 3 در بالا توضیح داده شد، انتظار داریم β1، مثبت بوده، β2 منفی باشد و β3 اختلاف چندانی با صفر نداشته باشد. برای فرضیه اصلی ما، متغیر مورد نظر، عبارت است از عبارت برهمکنش دلتای دلتای پس انداز مالیاتی * پناه مالیات منبع * اخلاق پایین مالیاتی. این عبارت برهمکنش، این فرضیه ما را آزمایش می کند که سرمایه گذاران OECD در کشورهایی که اخلاق مالیاتی پایینی دارند، از پرداخت مالیات بیشتر از طریق دور زدن مالیات نسبت به همتایان خود در کشورهای دارای اخلاق مالیاتی بالا فرار می کنند. فرض می کنیم که ضریب همراه β7، مثبت و معنی دار است، که تأیید می کند دور زدن مالیات در کشورهای دارای اخلاق پایین مالیاتی، شیوع بیشتری دارد. از طرف دیگر، β7 از نظر آماری نمی تواند متفاوت با صفر باشد، و این نشان می دهد که کشورهای دارای اخلاق پایین مالیاتی از پرداخت مالیات بیشتر از طریق دور زدن مالیات نسبت به کشورهای دارای اخلاق مالیاتی بالا خودداری می کنند. برای تکمیل این بحث، مشخصات را برآورد می کنیم که شامل عبارات برهمکنش پناه مالیات منبع * اخلاق مالیاتی پایین و دلتای پس انداز مالیاتی * پناه مالیات منبع می باشد. به دلیل همبستگی زیاد بین دلتای دلتای دلتای پس انداز مالیاتی و دلتای پس انداز مالیاتی * اخلاق پایین مالیاتی، ما از این دو متغیر در مشخصات رگرسیون یکسان، استفاده نمی کنیم. با این حال، ما به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل، نمونه را به نمونه های اخلاق مالیاتی بالا و پایین تقسیم می کنیم.

Xi,j,t، یک بردار از متغیرهای کنترلی مشترک برای لگاریتم جریان های سهام است که شامل لگاریتم فاصله، تصویب قانون مشترک، لگاریتم سرانه تولید ناخالص داخلی میزبان، سرمایه گذاری در بازار میزبان، شاخص درک فساد و نرخ نسبی ارز می باشد. کلیه متغیرها مطابق قسمت قبلی، تعریف شده اند. در مجموع، این متغیرها به طور مؤثر، انحراف داخلی و خصوصیات خاص کشور، مانند ویژگی های بازار سهام و هزینه معاملات را کنترل می کنند. ضرایب مرتبط، عناصر بردار Bk هستند. ما آثار ثابت سالانه مربوط به عوامل تعیین کننده غیر قابل اندازه گیری که به طور نامنظم با گذشت زمان، تغییر می کنند، و آثار ثابت کشور میزبان برای خصوصیت های خاص کشور که توسط سایر متغیرهای مستقل، گرفته نشده اند، شامل می کنیم. ما با استفاده از خطاهای استاندارد خوشه ای، توسط کشور میزبان و سال، برای ارائه خطاهای استاندارد ثابت و آماره های آزمون ضریب مناسب را تخمین می زنیم.

4.2. تحلیل تجربی

جدول 3، نتایج اصلی را ارائه می دهد. پنل A فقط مدل اصلی ما را با متغیرهای کنترل خاص کشور، نشان می دهد، در حالی که پنل B شامل آثار ثابت کشور میزبان و آثار ثابت سالانه است. برای جلوگیری از بروز مسئله همخطی چندگانه که در بخش قبلی مورد بحث قرار گرفت، مدل II، متغیر دلتای پس انداز مالیاتی را شامل می شود، در حالی که مدل III، عبارت برهمکنش دلتای پس انداز مالیاتی * اخلاق پایین مالیاتی را شامل می شود. همانطور که در بخش 3 بحث شد، اگر حداقل 37٪ از جمعیت یک کشور اظهار داشته باشند که تقلب در مالیات، قابل توجیه است، آن کشور به عنوان یک کشور دارای اخلاق پایین مالیاتی، طبقه بندی می شود. برش 37 درصدی، مقدار متوسط ​​را نشان می دهد.

این مطالعه، یافته های قبلی افزایش جریان های FPI را از پناه های مالیاتی هنگامی که پس انداز مالیاتی بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی گسترش می یابد، نشان می دهد که فرار مالیاتی از طریق دور زدن مالیات را اثبات می کند (هانلون و همکاران، 2015؛ کمه و همکاران، 2017). با تأیید اهمیت یافته قبلی، ما می پرسیم که آیا این رفتار فرار مالیاتی در سراسر هیئت مدیره پابرجاست یا خیر، یا آیا با نگرش یک کشور نسبت به پرداخت مالیات، هنگامی که توسط متغیر تصویب اخلاق مالیاتی، تسخیر می شود، تعدیل شده است یا خیر. در حمایت از فرضیه خود، ضریب برهمکنش سه گانه دلتای پس انداز مالیاتی * پناه مالیاتی منبع * اخلاق پایین مالیاتی (β7)، مثبت بوده و در سطوح 5٪ (پنل A) و 1٪ (پنل B)، کاملاً معنادار است. توجه داشته باشید که نتایج رگرسیون سلسله مراتبی را گزارش می کنیم، که نشان می دهد گنجاندن عبارات برهمکنش در هر دو مدل II و III باعث افزایش سهم تغییرات توضیح داده شده در متغیر وابسته می شود و این افزایش از نظر آماری در سطح 5٪ (پانل A) و سطح 10٪ (پنل B) معنادار است. بنابراین، شواهد محکمی را می یابیم که بر این اساس، فرار مالیاتی از طریق دور زدن مالیات با منشاء کشورهایی که دارای اخلاق پایین مالیاتی هستند، بیشتر از سایر کشورها است. از منظر اقتصادی، نتایج ما نشان می دهد که در کشورهای دارای اخلاق پایین مالیاتی، افزایش 1 درصدی پس انداز مالیاتی منجر به افزایش 34.5 درصدی FPI از پناه های مالیاتی می شود. با استفاده از متوسط ​​ورود سالانه FPI از یک پناه مالیاتی به کشور دارای اخلاق مالیاتی پایین در نمونه ما، که 13 میلیارد دلار است، افزایش 1 درصدی پس انداز مالیاتی منجر به افزایش فرار مالیاتی تقریباً 4.5 میلیارد دلاری خواهد شد.

این توجه به ظاهر مهم برای رفتارهای مجزای کشور OECD تاکنون در مقالات، مورد توجه قرار نگرفته است و از این رو، نقش مهمی را در این مقاله شامل می شود. در نتیجه، افراد در کشورهایی که اخلاق مالیات کمتری دارند، نه تنها فرار از مالیات در داخل را توجیه پذیر می دانند بلکه از راهکارهای بین المللی فرار مالیاتی نیز استفاده می کنند.

ضرایب متغیرهای کنترل ما با مطالعات قبلی سازگار است. به عنوان مثال، ضریب پناه مالیات منبع (β1) در سطح 1٪، چه با و چه بدون آثار ثابت، مثبت و بسیار معنی دار است. از این رو، به طور قابل توجهی بیشتر FPI از کشورهای پناه مالیاتی نسبت به دیگر کشورهای مبدأ به OECD جریان می یابد. اخلاق پایین مالیاتی، دارای یک ضریب منفی و بسیار معنادار (β2) در پانل A است که نشانگر سرمایه گذاری کمتر در کشورهایی است که اخلاق مالیاتی پایینی دارند. با این حال، هنگامی که ما آثار ثابت را در پانل B کنترل می کنیم، ویژگی های خاص کشور و زمان بر سهم اخلاق مالیاتی تسلط دارند، و این ضریب دیگر به طور قابل توجهی با صفر، متفاوت نیست. از این رو، به خودی خود، سطح اخلاق مالیاتی، هیچ نقشی در جریان سهام بین المللی ندارد. در عوض، این میزان اخلاق مالیاتی در زیرمجموعه های خاصی از کشورها است که تغییر ایجاد می کند. به عنوان مثال، ضریب عبارت برهمکنش، پناه مالیاتی منبع * اخلاق مالیاتی پایین (β4)، برای همه مدلها به طور قابل توجهی مثبت است، این بدان معنی است که کشورهای OECD دارای اخلاق مالیاتی پایین نیز نسبت به سایر کشورها، جریانهای FPI بیشتری را از پناه های مالیاتی دریافت می کنند. همانطور که پیش بینی می شد، دلتای پس انداز مالیاتی (β3) با صفر تفاوت چندانی ندارد. علاوه بر این، عبارت برهمکنش دلتای پس انداز مالیاتی * اخلاق پایین مالیاتی (β5) و دلتای پس انداز مالیاتی * پناه مالیاتی منبع (β6) نیز با صفر تفاوت چندانی ندارند.

در راستای مطالعات قبلی، درمی یابیم که ضریب تخمین زده شده برای لگاریتم سرمایه گذاری در بازار میزبان و تصویب قانون مشترک، مثبت و بسیار معنادار هستند و ضریب لگاریتم فاصله، منفی و بسیار معنادار است. بنابراین، کشورهای میزبان OECD با بازارهای سرمایه عمیق تر و سیستم حقوقی قانون مشترک با حمایت بهتر از سرمایه گذاران، ورودی های سبد سهام خارجی بیشتری را به خود جلب می کنند. در راستای مقالات مربوط به انحراف داخلی، بیشتر منابع سبد سهام خارجی از کشورهای مجاور، منشأ می گیرد. ضرایب نرخ ارز نسبی (میزبان نسبت به منبع) در مشخصات، با اصطلاحات برهمکنش و آثار ثابت، مثبت و معنی دار می شوند (پنل B، مدل های II و III). ضرایب لگاریتم سرانه تولید ناخالص داخلی میزبان و شاخص درک فساد، تنها مدلهای مثبت و معنادار در پانل A هستند. وقتی آثار ثابت درج می شوند، سایر خصوصیات کشور و زمان بر سهم این متغیرها تسلط دارند. به طور خلاصه، برآورد ضریب برای همه عوامل تعیین کننده دیگر، مشابه کار کمه و همکارانش (2017) است.

از آنجا که ما متغیر اخلاق مالیاتی را با استفاده از نمرات متوسط ​​به عنوان معیار اخلاق مالیاتی بالا و پایین ساخته ایم، شاید ارزشمند باشد که تشخیص دهیم که آیا نتایج ما نسبت به ساخت این متغیر حساسند یا خیر. در جدول 4، دو ویژگی جایگزین برای محاسبه اخلاق پایین مالیاتی به عنوان آزمون های استحکام، ارائه شده است. در مدل های I و II، ما تصویب اخلاق مالیاتی پایین را برابر با یک، تعریف می کنیم، در صورتی که میانگین مقدار اخلاق مالیاتی پایین کشور میزبان، حداقل برابر 32٪ باشد، که نمایانگر صدک 25 است. در مدل های III و IV، اگرچه میانگین اخلاق مالیاتی کشور میزبان، حداقل برابر 41٪ باشد، نشانگر 75 درصد از مدل اخلاق پایین مالیاتی است. مشخصات کلی، شامل کشور میزبان و آثار ثابت سالانه است و خطاهای استاندارد توسط کشور میزبان و سال، دسته بندی می شود. ضریب متغیر مورد نظر اصلی ما، برهمکنش سه گانه دلتای پس انداز مالیاتی، پناه مالیاتی منبع و اخلاق پایین مالیاتی، همچنان مثبت است و از نظر آماری در سطح 1٪ برای مدل های I و II و در سطح 10٪ برای مدل های III و IV، معنادار است. از این رو، یافته های ما مبنی بر فرار مالیاتی از طریق دور زدن مالیات به ویژه در کشورهای OECD دارای اخلاق مالیاتی پایین، به جای کشورهای دارای اخلاق مالیاتی بالا، همچنان به تغییر در روند برش برای تعریف تصویب اخلاق پایین، قوی است؛ با این حال، اهمیت آماری این یافته، زمانی که تعریف اخلاق پایین مالیاتی را گسترش دهیم، کم تر می شود. نتیجه می گیریم که تعریف اصلی و مشخصات اخلاق پایین مالیاتی، با نمره اخلاق مالیاتی پایین کشورهای میزبان از صدک 50، مناسب است.

4.3 موضوعات دیگر و آزمون های استحکام

ما همچنین متذکر می شویم که متوسط ​​جریان FPI به ایالات متحده (40 میلیارد دلار) به طور نامتناسب از جریانهای متوسط ​​به بقیه کشورهای OECD در نمونه ما (5.7 میلیارد دلار) بیشتر است و این اختلاف از نظر آماری در سطح 1٪، معنادار است. برای اطمینان از اینکه نتایج قبلی ما تحت تأثیر جریان گسترده FPI به ایالات متحده قرار نمی گیرد، ما ارزیابی های مشابهی را به استثنای ایالات متحده به عنوان یک کشور میزبان از نمونه، به عنوان آزمون های استحکام، تخمین می زنیم، و این موارد در جداول 5 و 6 گزارش شده است. نتایج ما سازگارند.

ما در جدول 5، مدل رگرسیون اصلی خود را برای تعریف های مختلف اخلاق پایین مالیاتی، در صدک های 50 (مدل های I و II)، 25 (مدل های III و IV) و 75 (مدل های V و VI) دوباره اجرا می کنیم. تمام مدل ها شامل آثار ثابت سالانه و کشور میزبان هستند. ضریب برهمکنش سه گانه بین دلتای پس انداز مالیاتی، پناه مالیاتی منبع و اخلاق پایین مالیاتی همچنان در تمام مشخصات مدل اضافی، مثبت و از نظر آماری، معنی دار است. همچنین متوجه می شویم که معناداری این ضریب از سطح 1٪ به 10٪ تغییر می یابد، وقتی که برش برای اخلاق مالیاتی پایین در صدک 75 باشد و کشورهای میزبان بیشتری را شامل شود. بنابراین، حتی اگر ایالات متحده به عنوان یک کشور میزبان، مستثنا باشد، پیامدهای اقتصادی، شبیه به یافته های ما در جدول 3 است: افزایش 1 درصدی پس انداز مالیاتی در کشورهای دارای اخلاق مالیاتی پایین منجر به افزایش 35.3 درصدی FPI از پناه های مالیاتی می شود.

یک روش جایگزین برای بررسی اینکه آیا اخلاق مالیاتی، تاثیری بر دور زدن مالیات دارد یا خیر، تقسیم نمونه به نمونه های کشورهای دارای اخلاق پایین مالیاتی و اخلاق مالیاتی بالا است. این تقسیم همچنین مشکل همبستگی بالا بین دلتای پس انداز مالیات و دلتای پس انداز مالیات * اخلاق پایین مالیاتی را کاهش می دهد، که در بخش 4.1 در مورد آن اظهار نظر کردیم. ما از کار هانلون و همکارانش (2015) و کمه و همکارانش (2017) در مورد مدل دور زدن مالیات برای این نمونه ها حمایت می کنیم، و اکنون روی ضریب عبارت اصلی برهمکنش دور زدن مالیات یعنی دلتای پس انداز مالیات * پناه مالیات منبع، تمرکز می کنیم. برای حمایت از نتایج رگرسیون در مورد نمونه کامل، انتظار داریم شواهدی از دور زدن مالیات برای نمونه اخلاق پایین مالیاتی پیدا کنیم، اما هیچ مدرک (یا کمتر) اثری از دور زدن مالیات برای نمونه اخلاق مالیاتی بالا وجود ندارد. جدول 6، این نتایج را گزارش می کند. مدل های I و II، نمایانگر نمونه اخلاق پایین مالیاتی هستند، جایی که می دانیم ضریب دلتای پس انداز مالیات * پناه مالیاتی منبع همانطور که انتظار می رود مثبت و از نظر آماری معنی دار است. افزایش 1 درصدی پس انداز مالیاتی برای زیرمجموعه اخلاق پایین مالیاتی منجر به افزایش 27 درصدی (مدل I) یا 28٪ (مدل II) در ورود FPI از پناه های مالیاتی می شود. از این رو، شواهد مداومی پیدا می کنیم که کشورهای دارای اخلاق پایین مالیاتی، درگیر فرار مالیاتی از طریق دور زدن مالیات هستند. مدل های III و IV، نمایانگر نمونه اخلاق مالیاتی بالا هستند، و هیچ مدرکی مبنی بر فرار مالیاتی از طریق دور زدن مالیات برای نمونه اخلاق بالای مالیاتی نمی یابیم، زیرا ضریب دور زدن مالیات دلتای پس انداز مالیاتی * پناه مالیاتی منبع از نظر آماری با صفر متفاوت نیست.

نتایج آزمون های استحکام، سهم ما را در مقالات، تقویت می کند بر این اساس که اخلاق مالیاتی، نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سرمایه گذاران یک کشور میزبان از طریق دور زدن مالیات از مالیات، فرار می کنند یا خیر، دارد.

5. نتیجه گیری ها

با این حال، سهم عمده ما این است که فرار مالیاتی از طریق دور زدن مالیات، یک پدیده قابل تعمیم نیست که سیاستگذاران در همه کشورها باید به همان اندازه بر آن تمرکز کنند. در عوض، ما شواهدی را نشان می دهیم که بر اساس آنها، این نوع فرار مالیاتی در درجه اول در کشورهایی با اخلاق مالیاتی پایین مشاهده می شود. علاوه بر ارائه اطلاعات ارزشمند به سیاستگذاران، تحقیقات ما به اطلاعات در مورد تجارت بین الملل نیز می افزاید که در آن، میزان انطباق مالیات و پناه های مالیاتی هنوز حوزه هایی در نظر گرفته نشده است (کریستنسن، 2011؛ گوکالپ و همکاران، 2017؛ خلیف و عاشک، 2015).

نتایج ما برای تعاریف مختلفی از متغیر تصویب اخلاق مالیاتی پایین، و همچنین حذف آمریکا از نمونه کشور میزبان، قوی هستند. علاوه بر این، نتایج ما در تجزیه و تحلیل نمونه، تایید شده است، که در آن درمی یابیم که دور زدن مالیات فقط در نمونه کشورهای دارای اخلاق پایین مالیاتی رخ می دهد و هیچ مدرکی مبنی بر دور زدن مالیات در نمونه کشورهای دارای اخلاق مالیاتی بالا مشاهده نمی کنیم.

یافته های ما نشان می دهد که فرار مالیاتی از طریق تکنیک های فرار مالیاتی بین المللی توسط افراد، تحت تأثیر نگرش نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت مالیات نیست. این یافته، نشان می دهد که علاوه بر سیاست هایی مانند توافق نامه های تبادل اطلاعات مالیاتی (TIEAها) یا قانون انطباق مالیات حساب خارجی ایالات متحده (FACTA) برای کاهش دور زدن مالیات از طریق پناه های مالیاتی، بهبود نگرش نسبت به پرداخت مالیات به طور کلی نیز ضروری است. این امر به ویژه مهم است، زیرا مقالات نشان می دهند که توافق نامه های مربوط به اطلاعات مالیاتی بین کشورها فقط اجتناب کنندگان مالیاتی را وادار می کنند که وجوه را از یک پناه مالیاتی توسط آن موافقت نامه ها به یک پناه مالیاتی دیگر منتقل کنند که چنین توافق نامه ای را با کشور میزبان فرارکننده مالیاتی، امضا نکرده است (دی سیمونه، لستر و مارکل، 2018؛ یوهانسن و زاکمن، 2014). عدم موفقیت از طریق TIEAها (کمه و همکاران، 2017) یا FACTA (دی سیمونه و همکاران، 2018) با کار سعید و شاه (2011) مطابقت دارد، که در عوض، طرفداران افزایش اخلاق مالیاتی از طریق انگیزه ذاتی مثبت مانند آموزش، احترام، رای دادن و همدلی هستند. طرح های حسابرسی بسیار پیچیده ای نیز به عنوان یک راه حل ممکن، معرفی شده اند (ییم، 2009). از این رو، دولت ها باید تلاش های بیشتری را برای افزایش آگاهی عمومی و قدردانی از مزایای پرداخت مالیات برای تهیه کالاهای عمومی در نظر بگیرند، به ویژه اگر آنها کیفیت عمومی زندگی را ارتقاء داده و فرصت هایی را برای رشد اقتصادی فراهم کنند. علاوه بر این، خدمات بهتر ارائه شده توسط دولت (لی، گوکالپ، و کیم، 2019) و رضایت کلی بیشتر از رژیم سیاسی نیز ممکن است تمایل به پرداخت مالیات را بهبود ببخشد (تورگلر، 2004).

با این حال، توجه داشته باشید که یک ارزش خالص خاص برای فرار از مالیات با استفاده از یک طرح فرار بین المللی، لازم است. در ابتدا ذکر کردیم که ثروتمندترین 0.01 درصد در نروژ، سوئد و دانمارک تا 30 درصد از مالیات های شخصی خود را دور می زنند (آلشتادساتر و همکاران، 2017). افراد حاضر در آن اقشار درآمدی، متعلق به نخبگان مالی سیاسی، اجتماعی یا صنعتی، به روشهای فرار عملاً غیر قابل کشف، دسترسی دارند. بنابراین، حتی هنگامی که دولتها از طرح های فرار مالیاتی در اسناد از قبیل سندهای پاناما آگاهی پیدا می کنند، احتمالاً وضع موجود را دنبال می کنند. به عنوان مثال، دولت انگلیس "علاقه ای به یک سیستم نظارتی جدید برای صنعت اجتناب از مالیات نداشت و از درخواست یک آیین نامه رفتار قانونی حمایت نکرد، زیرا معتقد بود که کد اخلاقی داوطلبانه موجود که توسط موسسه حسابداران منشور در انگلیس و ولز منتشر شده است، کافی بوده است، حتی اگر (این کد) هیچ التزامی برای تأیید قانونی نداشته باشد و برای افراد غیر حسابدار (به عنوان مثال وکلا) صدق نکند. " (سیکا، 2015).

 

 

شکل 1. دور زدن مالیات.

دور زدن مالیات: با افزایش پس انداز مالیاتی، از این رو، شکاف بین مالیات یک سرمایه گذار داخلی و مالیات یک سرمایه گذار خارجی افزایش می یابد، از این طریق، سرمایه گذار داخلی کشور میزبان از فرار مالیاتی سود بیشتری خواهد برد. با افزایش پس انداز مالیاتی، سرمایه گذار داخلی کشور میزبان، سرمایه بیشتری را به شرکت حاضر در یک کشور منبع پناه مالیاتی می فرستد، که به نوبه خود به عنوان سرمایه گذاری سبد سهام خارجی (FPI) به کشور میزبان باز می گردد. در حمایت از دور زدن مالیات، هانلون و همکارانش (2015) و کمه و همکارانش (2017) بین FPI (متغیر وابسته) و عبارت برهمکنش پناه مالیاتی * دلتای پس انداز مالیاتی (متغیر مستقل)، رابطه مستقیمی پیدا کردند.

 

جدول A2

توصیف متغیرها و منابع.

متغیرها

توصیف

منبع

لگاریتم جریان های سهام

لگاریتم جریان سهام از کشور مبدا، یعنی کشور منشا جریان سهام، به یک کشور میزبان، که به عنوان مقصد در نظر گرفته شده است. این متغیر بر حسب میلیون دلار آمریکا است.

IMF-CPIS

پناه مالیاتی منبع

متغیر تصویب با ارزش 1، اگر کشور مبدا جریانها به عنوان پناه مالیاتی در نظر گرفته شود و در غیر این صورت، صفر است.

هاینز و رایس (1994) و گزارش رقابت مالیاتی مضر (OECD، 1998)

اخلاق مالیاتی پایین

متغیر تصویب، هنگامی که نمره اخلاق مالیاتی پایین یک کشور میزبان از 37/0 بیشتر است و در غیر این صورت، صفر است.

مطالعه اجتماعی اروپا

دلتای پس انداز مالیاتی

تفاوت بین مالیات بر سود خالص کشور میزبان و مالیات بر سود سهام خارجی که از کشور میزبان در نظر گرفته شده است با در نظر گرفتن معاهده مالیات مضاعف موجود یا غیر موجود.

دیلویت، KPMG، OECD

لگاریتم فاصله

فاصله لگاریتمی بین دو شهر پایتخت یا دو مرکز مالی که بر حسب کیلومتر اندازه گیری می شود.

مایر و سیگناگو (2011)

تصویب قانون مشترک

متغیر تصویب، وقتی که کشور میزبان از یک روش قانونی متداول، پیروی می کند، 1 است، در غیر این صورت، صفر است.

لا پورتا و همکاران (1998)

لگاریتم سرانه تولید ناخالص داخلی میزبان

نسبت لگاریتمی تولید ناخالص داخلی بر حسب دلار آمریکا از کشور میزبان تقسیم بر جمعیت کشور میزبان.

بانک جهانی

لگاریتم سرمایه گذاری در بازار میزبان

لگاریتم سرمایه گذاری در بازار برای کلیه شرکت های ذکرشده در کشور میزبان بر حسب دلار آمریکا.

بانک جهانی

شاخص ادراک فساد

این شاخص، یک اندازه گیری فساد برای یک کشور است. این اندازه گیری، میزان درک فساد در بخش دولتی یا سوء استفاده از قدرت عمومی برای منافع خصوصی را ثبت می کند.

شفافیت بین الملل

نرخ نسبی ارز

نسبت نرخ ارز کشور میزبان با توجه به 1 دلار آمریکا تقسیم بر نرخ ارز کشور مبدا برای 1 دلار آمریکا.

تامسون رویترز دیتااستریم

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی