ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

ترجمه مقاله مدیریت شرکت و مسئولیت اجتماعی شرکت

پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۰۳ ب.ظ

شاخص هایی که مدیریت شرکت را مثبت توصیف می کنند (مانند شاخص سطح اطلاعات باز) با یافتن مقادیر بازارهای در حال توسعه به مقادیر بازارهای توسعه یافته (نسبت مستقیم) مقایسه می شود. در مقابل، شاخص هایی که مدیریت شرکت را منفی توصیف می کنند (مانند شرکت هایی که درآمد خود از مالیات ها را پنهان می کنند) با یافتن نسبت های مقادیر بازارهای توسعه یافته به مقادیر بازارهای در حال توسعه (نسبت معکوس) مقایسه می شود. برای هر مشخصه، متوسط مستقیم مقادیر شاخص های مربوطه یافت شد.

 

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

 

 

 

 

نتایج به دست آمده در بازارهای در حال توسعه به شرح زیر است:

  • سایه سازی اجباری کسب و کار ناشی از سطح پایین اطلاعات در رابطه با فعالیت های کارآفرینی و پنهان کردن درآمد از مالیات به واسطه سطح مالیات بالا، با این حال، سایه سازی مازاد (22 درصد) کسب و کار در بازارهای توسعه یافته برابر با 78/0- است.
  • غیرمنطقی بودن انتخاب کارکنان مرتبط با افرادی که ادارات در شرکت را بر اساس صلاحیت خود اشغال نکرده اند، بلکه بر اساس انگیزه شخصی مدیریت در شرکت مشغول به کارند که این مساله منجر به نابرابری های سن، جنسیت و نابرابری های دیگر کارکنان می گردد، تا 74 درصد منطق کمتر نسبت به بازارهای در حال توسعه: 26/0-
  • مدیریت خطر فعال تر به واسطه سطح پایین حفاظت حقوقی از کسب و کارها، مرتبط با فساد اجباری (پرداختی های غیررسمی به کارکنان دولت)، زیان های ناشی از سرقت و خرابکاری و آسیب پذیری قانونی (عدم رعایت شرایط قراردادهای منعقد شده)، بسیار (تا 57 درصد) پایین تر با بازارهای توسعه یافته: 43/0-
  • انعطاف پذیری و تحرک پایین کسب و کار به دلیل قابلیت دسترسی پایین به خدمات دولتی که ناشی از حجم بالای زمان صرف شده برای پیروی از الزامات دولتی است که این مساله منجر به فعالیت پایین کسب و کار (تعداد کمتر شرکت های ثبت شده) می شود، بسیار (تا 64 درصد) پایین تر از بازارهای توسعه یافته: 36/0-
  • عدم مطلوبیت فرایندهای کسب و کار به دلیل قابلیت اطمینان پایین در زمینه آماده سازی زیرساخت های تجاری که مرتبط با کاهش هزینه کسب و کار به دلیل خرابی منبع انرژی الکتریکی و عدم موثر بودن تدارکات است، بسیار (تا 46 درصد) پایین تر از بازارهای توسعه یافته: 56/0-
  • جهت گیری اجباری بازارهای داخلی به دلیل پیچیدگی فعالیت های اقتصادی خارجی که ناشی از حجم قابل توجهی زمان صرف شده برای واردات و صادرات است، بیش از (تا 43 درصد) پایین تر نسبت به بازارهای توسعه یافته: 57/0-

این ویژگی ها نشان می دهد که رقابت پذیری کسب و کار در بازارهای در حال توسعه بسیار کمتر (به طور متوسط تا 51 درصد) از بازارهای توسعه یافته است. چنین اختلاف شدیدی نمی تواند وجود داشته باشد، اما در صورت وجود رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد. عملی ترین و ساده ترین کار انجام آنالیز دقیق تاثیر ویژگی های مدیریت شرکت بر رشد اقتصادی بازارهای در حال توسعه است.

مسئولیت اجتماعی چیست

5. تاثیر مدیریت شرکتی بر رشد اقتصادی بازارهای در حال توسعه

نتایج آنالیز رگرسیون وابستگی رشد اقتصادی به شاخص های حاکمیت شرکتی در بازارهای در حال توسعه در جدول 4 نشان داده شده است.

داده های جدول 4 نشان می دهد که عوامل زیر رشد تولید ناخالص داخلی در قیمت های ثابت را در کشورهای با بازارهای در حال توسعه (y) از پیش تعیین می کند:

  • زمان صرف شده برای پیروی از الزامات قانونگذاران دولتی (x5 وابستگی معکوس)
  • متوسط زمان مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار (x8 وابستگی معکوس)
  • نرخ مالیات جمعی (x12 وابستگی مستقیم)
  • تعداد شرکت های تازه ثبت شده (x13 وابستگی معکوس)

تابع وابستگی رگرسیون تعیین شده دارای فرم زیر است: y=3.9137309-0.425496*x5-0.047691*x8+0.1127774*x12-2.52E-06*x13. این بدین معناست که هنگام که زمان صرف شده برای پیروی از الزامات قانونگذاران تا 1 درصد افزایش یافت، نرخ رشد اقتصادی تا 42/0 درصد افزایش خواهد یافت. هنگامی که متوسط زمان مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار تا 1 روز افزایش یافت، نرخ رشد اقتصادی تا 04/0 درصد افزایش می یابد. هنگامی که نرخ مالیات جمعی تا 1 درصد افزایش پیدا کرد، نرخ رشد اقتصادی تا 11/0 درصد افزایش می یابد. هنگامی که تعداد شرکت های تازه ثبت شده تا 1 درصد افزایش یافت، نرخ رشد اقتصادی بدون تغییر می ماند (ضریب رگرسیون به سمت صفر متمایل است).

مسئولیت اجتماعی سازمان

همبستگی بالای 99/99 درصد (تمایل به 100 درصد) بیانگر قابلیت اطمینان مدل رگرسیون گرداوری شده است.

نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال 2017 برابر با 152/3 درصد بود. متوسط نرخ رشد اقتصاد کشورهای با بازارهای در حال توسعه در سال 2017 معادل با 723/3 درصد بود که بالاتر از متوسط سطح جهانی است. با این حال، این مقدار برای غلبه بر فشار کشورهای با بازارهای توسعه یافته کافی نیست، به همین دلیل، بازارهای نوظهور باید دارای نرخ رشد اقتصادی حداقل دو برابر بالاتر از مقدار فعلی یعنی 446/7 درصد باشند.

این مساله اجازه می دهد که شرایط کار بهینه که به صورت خودکار در مایکروسافت اکسل حل شده را تدوین سازد:

  • تابع هدف: وابستگی رگرسیون چندگانه  y(x5, x8, x12, x13، باید شامل 446/7 باشد
  • متغیرها: x5, x8, x12, x13
  • محدودیت ها: x5≥3.76, x8≥18.73, x12≤69.52, x13≥344,019 به منظور تضمین قابلیت دسترسی به مقادیر بهینه متغیرها در عمل. به همین دلیل، مقادیر بهینه x5 و x8 نباید پایین تر از مقادیر فعلی تا بیش از 50 درصد باشد. مقدار بهینه x12 نباید بالاتر از سطح فعلی آن تا بیش از 30 درصد باشد و مقدار بهینه x13 نباید پایین تر از سطح فعلی آن تا بیش از 30 درصد باشد.

در نتیجه، از مقادیر متغیرهای زیر پی بردیم که بهینه سازی تابع هدف (دستیابی به رشد اقتصادی کشورهای با شکل گیری بازارها تا 446/7 درصد در سال به طور متوسط) به صورت زیر تضمین می گردد:

  • x5 = 18/5، زمان صرف شده برای پیروی از الزامات قانونگذاران دولتی باید تا 68 درصد کاهش یابد.
  • x8 = 99/25، متوسط زمان مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار باید تا 68 درصد کاهش یابد.
  • x12 = 52/69، نرخ مالیات جمعی باید تا 30 درصد افزایش یابد.
  • x13 = 019/344: تعداد شرکت های تازه ثبت شده باید تا 69 درصد افزایش یابد.

6. چشم اندازها و توصیه هایی برای تسریع نرخ رشد بازارهای در حال توسعه جهت بهینه سازی مدیریت شرکتی

شرایط اقتصادی کلان که در آن کسب و کار وجود دارد، ویژگی های مدیریت شرکتی از جمله در بازارهای در حال توسعه را تعیین می کند. نرخ رشد قوی تر در بازارهای نوظهور نیازمند اجرای اقدامات پیچیده و به هم مرتبط در سطوح ملی و سازمانی است. مکانیزم تسریع نرخ رشد بازارهای در حال توسعه از طریق بهینه سازی مدیریت شرکتی ارائه شده است. ساختار تسریع رشد در بازارهای نوظهور از طریق بهینه سازی حاکمیت شرکتی بر اساس یک الگوریتم دو مرحله ای اجراء شد. مرحله اول، ایجاد محیط نهادی مطلوب برای توسعه کسب و کار با انجام اقدامات زیر در سطح دولتی است:

  • افزایش قابلیت دسترسی به خدمات دولتی (توسعه دولت الکترونیک)
  • افزایش قابلیت اطمینان به تهیه زیرساخت های کسب و کار (سرمایه گذاری در زیرساخت)
  • ساده سازی انجام فعالیت های اقتصادی خارجی (کاهش موانع گمرک)

این موارد شرایط مطلوبی برای بروز مسئوولیت اجتماعی شرکتی، افزایش نرخ رشد اقتصادی و بهبود سریع بحران کووید 19 ایجاد می کند. هدف اقداما ذکر شده در بالا ایجاد شرایط اقتصادی کلان برای تغییرات سطح خُرد در آینده مرتبط با بهینه سازی مدیریت شرکتی است.

مرحله دوم شامل مدرن سازی کسب و کار بر اساس آخرین اطلاعات و فناوری های ارتباطات و بهینه سازی مدیریت شرکتی با بازاریابی آنلاین است. دولت خلق شرکت های جدید (از طریق اطلاعات و مشاوره و اعتبار و حمایت برای ابتکارات کارآفرینانه جمعیت) و رشد اسمی و تدریجی سطح مالیات کسب و کار را تحریک می کند.

این ویژگی های نشان می دهد که شیوه مسئوولیت شرکتی در بازارهای نوظهور مشهود است. این مساله باید بر نهادینه سازی این شیوه تاثیر بگذارد و باعث شده که این مساله در شرکت های بزرگ مشهودتر باشد. در عین حال، تامین مالی اقدامات مسئوولیت شرکتی آن ها را نه تنها به طور غیرمستقیم مشخص می سازد، بلکه نشان می دهد که منابع سرمایه گذاری برای انجام اقدامات برنامه ریزی شده تخصیص می یابد. بسته به ویژگی های خاص مالیات کسب و کار، تامین مالی مسئوولیت می تواند فرم بهینه سازی مالیات یعنی کاهش بدهی های مالیاتی شرکت ها را ایجاد کند. به همین دلیل است که داده های گزارشات شرکتی، به ویژگی شرکت های بزرگ می تواند اطلاعات رسمی باشد. با این حال، این محققان نشان دادند که مسئوولیت شرکتی یکی از اجزای اصلی انجام کسب و کار در بازارهای در حال توسعه است.

همچنین، از امکان ثبت الکترونیکی ساده و حسابداری کسب و کار آنلاین و کاهش الزامات دولت تا بازاریابی آنلاین پشتیبانی می کند. این مساله امکانپذیر است، چون کسب و کار آنلاین، برخلاف کسب و کار سنتی نیازمند مکان، تجهیزات نبوده و تنها نیازمند تعداد کمی کارکنان است. هیچ نیازی به تایید مشاهده وضعیت پیچیده بهداشتی و اپیدمیولوژیک و دیگر الزاماتی که معمولا قبل از کسب و کار سنتی وجود دارد، نیست.

همچنین، فرم آنلاین انجام کار منجر به ایجاد شفافیت حداکثری آن ها و بنابراین کنترل وضعیت می گردد. این مساله امکان خودکار سازی کامل کسب و کار آنلاین و تعامل دولت از جمله گردش مالی اسناد آنلاین و حسابداری شرکتی آنلاین را فراهم می سازد. بنابراین، امکان مدیریت شرکتی کامل وجود دارد که دارای ویژگی های زیر است:

  • حداکثر گشودگی (سایه زدایی)
  • عقلانیت انتخاب کارکنان
  • حداقل مدیریت خطر
  • افزایش انعطاف پذیری و تحرک در کسب و کار
  • بهینه سازی فرایندهای کسب و کار
  • گسترش بازارهای فروش و عرضه (توسعه فعالیت های اقتصادی خارجی)

به این ترتیب، رشد فعالیت تجاری و افزایش رقابت پذیری کسب و کار در بازارهای در حال توسعه و همچنین گردش مالیات دولت تضمین خواهد شد. این مساله منابعی برای شبیه سازی بیشتر توسعه اقتصادی و شبیه سازی رشد اقتصادی آینده بازارهای در حال توسعه فراهم می سازد. با این حال، در شرایط فاصله اجتماعی به دلیل همه گیری کووید 19، رشد فعالیت های تجاری کُند شده است. اقدامات اکثر شرکت ها با فرم سنتی سازمانی ایده تحقق کالاها و خدمات از راه دور و مشتریان را تحت تاثیر الزامات دولتی و یا اولویت های آن ها (خطر عفونت) را رد می کند و از تعاملات اجتماعی جلوگیری می کند. بنابراین، هدف مسئوولیت اجتماعی شرکتی در همه گیری کووید 19 باید رشد انعطاف پذیر فعالیت کسب و کار با توجه به ترجیحات مشتری و تحول در کسب و کار به شکل از راه دور بوده که منجر به تحقق جزئی محصولات می گردد.

7. مروری بر شیوه مسئوولیت شرکتی در بازارهای در حال توسعه

بازارهای توسعه یافته در مقایسه با بازارهای توسعه نیافته گزارش قابل دسترسی در زمینه مسئوولیت شرکتی ارائه می دهند. همانطور که در شکل 1 مشاهده می شود، اکثر بازارهای در حال توسعه در سال 2018 در سطح پایین تر، زیر متوسط جهانی (72 درصد) قرار دارند. می توان مشاهده کرد که متوسط سطح جهانی برای نیجریه 88 درصد، برزیل 85 درصد، شیلی 83 درصد، رومانی 74 درصد و روسیه 72 درصد است. اکثر کشورها بالای متوسط 72 درصد ماندند. به وضوح می توان مشاهده کرد که کشورهایی مانند سوئد، کانادا، استرالیا و آلمان در سطوح بالاتری بر اساس مسئوولیت شرکتی نشان داده شده در گزارشات با دسترسی آزاد آن ها قرار دارند.

نکته مهمی که در بازارهای نوظهور باید در نظر گرفته شود، الزامات دولت است که در گزارشات با دسترسی آزاد نشان داده شده است. قابل توجه است که، کارایی بالا منعکس کننده مشاغل بزرگ است که در اقتصاد بازارهای در حال توسعه غالب است. روسیه که به طور سنتی در زمینه تولید نفت و گاز تخصص دارد، دارای سطوح بالایی از گزارشات مسئوولیت شرکتی با دسترسی آزاد بوده که در این زمینه مورد نظر است. در سال 2018، صنعت نفت و گاز به عنوان اولین صنعت در میان همه حوزه های اقتصادی به منظور توزیع گزارشات با دسترسی آزاد در زمینه مسئوولیت شرکتی قرار دارد (81 درصد) (مک ریتچی، 2018).

مساله دوم تفکیک مسئوولیت شرکتی از کسب و کار اصلی است. در بازارهای در حال توسعه، دسترسی به گزارشات به طور جداگانه از اظهار نامه های مالی شرکتی در مقایسه با بازارهای در حال توسعه منتشر شده است، مسئوولیت شرکتی در گزارشات کلیدی شرکتی منتشر می شود. به عنوان مثال، 81 درصد کسب و کارها در آمریکا اطلاعات در زمینه مسئوولیت شرکتی را در صورتحساب های مالی شرکتی خود منتشر می کنند. در انگلیس، دانمارک این میزان 86 درصد است. گزارشات ترکیبی در حوزه کسب و کارها در مکزیک 21 درصد و در لهستان 15 درصد است. در روسیه این گزارشات کمتر از 5 درصد است.

علاوه بر این، مسئوولیت شرکتی فرم رسمی برای اکثر ساختارهای تجاری است. با این حال، در سال 2018، تنها پنج کسب و کار از برزیل، چهار مورد از هند، چهار مورد از روسیه و دو مورد از مکزیک و یکی از عربستان سعودی در رتبه بندی جهانی 250 شرکتی که دارای مسئوولیت شرکتی بالایی هستند، قرار گرفت. در فرانسه تنها بیست حوزه کسب و کار و ده مورد از انگلیس و 18 مورد در آلمان در این لیست قرار گرفت (مک ریتچی، 2018).

در نهایت، نتیجه گرفتیم که حجم مسئوولیت مالی شرکتی پایین است. در سال 2018، سهم عمده سرمایه گذاری های جهانی در حوزه کسب و کار 22890 میلیارد دلار در بازارهای توسعه یافته بود. سهم کشورهای اروپای غربی به شرح زیر است: اروپای غربی (57/10039 میلیارد دلار)، آمریکا (22/8723 میلیارد دلار)، کانادا (97/1085 میلیارد دلار)، استرالیا و نیوزیلند (73/515 میلیارد دلار) و ژاپن (57/473 میلیارد دلار) است که همه اطلاعات از گزارش سالانه KPMG گرفته شده است. به طور کلی، سرمایه گذاری در سازه های تجاری بازارهای توسعه یافته 08/2052 میلیارد دلار (96/8 درصد) برآورد شده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی