ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

نظریه استفاده و خشنودی (UGT) به پارادایمی جامعه­شناختی اشاره دارد که توضیح می­دهد کدام نیازهای اجتماعی و روانی مصرف کنندگان را تشویق می­کند که پلتفرم­های خاصی را انتخاب کنند (لی و همکارانش، 2010). پیشرفت­ها در فناوری­های اینترنت موجب تحول پلتفرم­های تجارت الکترونیکی در خرده­فروشی و عملیات لجستیک شده است به طوریکه مزایای اقتصادی بیشتری نظیر کاهش هزینه­ها و تاخیرها فراهم شده است و نقش UGT در توجیه انگیزه­های استفاده را سبب شده است (لیو و همکارانش، 2011).

سفارش ترجمه تخصصی

برای مثال، مصرف­کنندگان از پلتفرم تجارت الکترونیک برای تعامل و خرید محصولات از خرده فروش­ها استفاده می­کنند در حالیکه فروشندگان می­توانند فرصت­های خرید آنلاین را برای مصرف کننگان فراهم کنند (واگنر و همکارانش، 2010). بر این اساس UGT کمک قابل توجهی به بررسی نقش رفتار مصرف کننده و تشویق در تعاملات آنلاین مشتریان با شرکت­ها ایفا می­کند (هانگ و همکارانش، 2014). اگر شرکت­ها بتوانند به طور موثری نیازهای مشتری را با محصولات خود از طریق پلتفرم­های آنلاین برآورده کنند، مشتریان تمایل بیشتری برای ادامه تعامل با شرکت­ها خواهند داشت (لی و همکارانش، 2018). تحقیق حاضر این استدلال را دارد که UGT کمک می­کند تا بفهمیم مشتریان چگونه پلتفرم­های تجارت  الکترونیک را برای برآورد نیازهای خود بکار می­گیرند. از نظر قابل استفاده بودن و کاربردپذیری، UGT به الگوها و انگیزه­های استفاده از پلتفرم آنلاین در جستجوی اطلاعات، تعامل با محتوا و کالاها، و تصمیمات خرید مداوم برای موقعیت­های خاص می­پردازد (کورهام و ارسوی، 2016). برای مثال، پاندمی کوید 19 موجب افزایش قصد خرید مشتریان از پلتفرم­های تجارت الکترونیک شد که ناشی از ادراک آنها از سلامت محیط و ایمن بودن آنها در مقایسه با فروشندگان سنتی بود. UGT به توجیه این مسئله کمک می­کند که چرا مشتریان به خاطر ترس از پاندمی، به طور فزاینده­ای برای خریدهایشان به پلتفرم­های آنلاین روی آوردند. بعلاوه UGT مدیران را قادر می­سازد به دلایل انتخاب مشتری و محصول و رتبه­بندی خدمات پی ببرند (رای و همکارانش، 2019). UGT اهمیت استراتژی محتوای متمایز بر اساس داده­های معامله و تبادل اطلاعات کمک می­کند تا استراتژی محتوا را به شیوه موثرتری ایجاد کنند (لیم و کومار، 2019). بنابراین این تحقیق از UGT برای بررسی رابطه تعاملی PEEP، مزایای اقتصادی ادراک شده مشتری، ترس از پاندمی، و مصرف پایدار کمک می­کند.

2.2. کارآیی ادراک شده پلتفرم­های تجارت الکترونیک (PEEP)

 تحقیقات حوزه تجارت  الکترونیک نشان می­دهد که پیشرفت­های در فناوری­های اینترنتی به شرکت­ها را  این امکان را فراهم کرده است که محصولات خود را به صورت مستقیم از طریق پلتفرم­های تجارت الکترونیک به مصرف کننده بفروشند (فن و همکارانش، 2020)، در نتیجه منجر به  افزایش فروش شده است (لی و همکارانش، 2018). اما مصرف کنندگان نمی­توانند به صورت فیزیکی محصولات را در خرید آنلاین بررسی کنند در نتیجه موجب عدم اطمینان به محصول می­شود (سانگ و همکارانش، 2020). بعلاوه تحقیقات نشان می­دهد که اطلاعات مصرف کننده آنلاین برای کارهای بازاریابی مبتنی بر داده­های گردآوری و ردیابی می­شود اما حفاظت کافثی از این اطلاعات وجود ندارد (باندارا، 2020). برای مثال، ریسک امنیت (مثل نشت ا طلاعات شخصی) تاثیرات منفی قوی بر معاملات آنلاین داشته است (هیوبرت و همکارانش، 2017). این مسئله حائز اهمیت است زیرا پلتفرم­های تجارت الکترونیک در حال حاضر محصولات و خدمات مختلفی را به صورت آنلاین عرضه می­کنند، از لوازم الکترونیکی گرفته تا محصولات های تک[1]، بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی، و مد تا لوازم ورزشی و سفر با حجم بالای تبادلات مالی عرضه می­شود. وقتی مشتریان از پلتفرم­های تجارت الکترونیک برای رزرو اتاق هتل یا بلیط هواپیما با پرداخت آنلاین استفاده می­کنند، باید اطلاعات شخصی و حساب بانکی خود را ارائه دهند که باید در برابر نشت اطلاعات و کلاهبرداری حفاظت شوند، و گرنه مشتریان با ریسک و خطرات جدی مواجه می­شوند (هیوبرت و همکارانش، 2017). بر اساس GUT، حفاظت مشتری برای فراهم کردن ایمنی معاملات آنلاین موجب افزایش تداوم قصد و انگیزه نوشتن نظرات مثبت درباره محصولات و خدمات می­شود. در نتیجه حفاظت آنلاین امر بسیار مهمی برای اطلاعات شخصی و معاملات است (لیائو و شی، 2017).

بعلاوه تحقیقات توصیه می­کنند که حفاظت آنلانی شامل تضمین حفاظت کارت اعتباری و محرمانگی نیز باشد (پلانگر و واتسون، 2015؛ وانگ و همکارانش، 2019). برای مثال، هنگام دریافت پرداخت آنلاین، پلتفرم­های تجارت الکترونیک سیاست­های محرمانگی و توافقنامه­هایی با شرکت­های مالی (مانند بانک­ها) برای حفاظت از مشتریان در برابر اقدامات کلاهبرداری دارند (چانگ و چانگ، 2014؛ فانگز و همکارانش، 2014؛ کایور و همکارانش، 2020؛ لیو و یانگ 2020). بر اساس UGT، مشتریان آنلاین غالباً نگرانی خود را درباره محرمانگی و امنیت در هنگام شرکت در رابطه برند ابراز می­کنند (سیمون، 2017). این نظریه می­گوید مشتریان فقط با شرکت­هایی تعامل می­کنند که از تعهد شرکت خرسند هستند (سیمون، 2017). بنابراین مولف PEEP را ادراک مشتری آنلاین از وجود مکانیسم­های حفاظتی در پلتفرم­های آنلاین برای حفاظت از معاملات آنلاین در برابر ریسک­های پتانسیل در مواقع عادی و پاندمی معنی می­کند.

2.3. مزایای اقتصادی

در تحقیقات تجارت الکترونیک، معنای متعارف مزایای اقتصادی تا حد زیادی به حفاظت مشتری در پلتفرم­های تجارت الکترونیک، تخفیف­ها، تبلیغات، یا فعالیت­های مورد ترجیح دیگر اشاره می­کند (لیو و همکارانش، 2019). لیو و همکارانش (2019) نشان دادند که مزیت اقتصادی حاصل از پلتفرم­های تجارت الکترونیک می­تواند واکنش­های عاطفی مثبت ایجاد کند و در نتیجه منرج به قصد خرید آنلاین شود. به موازات این منطق، وانگ و هراندو (2019) می­گویند پلتفرم­های تجارت الکترونیک موجب افزایش تعامل بین فروشنده و مشتری و بین مشتریان می­شوند زیرا این تعاملات بر افزایش رفتار خرید آنلاین و ایجاد مزایای اقتصادی تاثیر می­گذارند. بر اساس UGT، مزایای اقتصادی موجب انگیزش قصد مشتری برای مصرف پایدار در طول موقعیت­های ناطمئن می­شوند. برای مثال، ممکن است مزایا شامل کوپن­ها، بازپرداخت نقدی (کش بک)، و تخفیف باشد (رای و همکارانش، 2019). UGT می­گوید اگر عرضه­های تجاری با انتظارات مشتری هماهنگ نباشند، ممکن است رابطه تجاری متقابل در مشتری برانگیخته شود (سیمون، 2017). بعلاوه، این تحقیق نشان می­دهد که مزایای اقتصادی به مزایای اقتصادی ادراک شده مشتریان (مثل صرفه­جویی در هزینه­ها و تخفیف­ها) برای خرید از پلتفرم­های تجارت الکترونیک در طول دوره­های پاندمی تعلق دارند.

2.4. ترس از پاندمی

ترس از پاندمی به بیماری جدیدی اشاره دارد که مردم در برابر آن ایمن نیستند و در سراسر جهان منتشر شده است (سازمان بهداشت جهانی 2019)، و پاندمی­ها به یکی از بزرگترین تهدیدها در دنیای امروزه تبدیل شدند (سازمان بهداشت جهانی هاروارد، 2020)و طبق نظر سازمان بهداشت جهانی هاروارد (2020)، یک بیماری عفونی می­تواند به سرعت موجب مرگ میلیون­ها نفر در سراسر جهان شود، دولت­ها را بی­ثبات سازد، و تجارت و سفر را محدود سازد. برای مثال، ویروس کوید 19 اخیر در زمان نوشتن مقاله حاضر حدود 422,945 نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است و منجر به مرگ 18,907 نفر شده است (25 مارس  2020) و با میزان مرگ و میر 3.4% در مقایسه با آنفولانزای فصلی (1.0%) است (ورلدمتر، 2020). این ترس از واگیری به مسئله تازه­ای تبدیل شده است که باید بررسی شود که ترس از پاندمی چه تاثیری بر رفتار مشتری در خرج کردن و خرید می­گذارد (خان و هیورمویک، 2019). تحقیقات مربوط به رفتار مصرف کننده نشان می­دهد که ترس به عواقب منفی یک رویداد خاص اشاره می­کند که ممکن است منجر به تغییراتی در رفتار و نگرش مصرف کننده شود (سلیمان، 2017). بر این اساس، پاندمی کوید 19 موجب تغییر رفتار خرید مصرف کننده شده است زیرا مصرف کنندگان از واگیری این بیماری می­ترسند (باتو و همکارانش، 2020؛ پرنتیک و همکارانش، 2020). برای مثال، نظرخواهی جدیدی توسط نیلسن (2020) نشان می­دهد که 45، مصرف کنندگان ویتنامی محصولاتی را می­خرند که قصد ذخیره آنها را دارند، 25% این محصولات را به صورت آنلاین می­خرند، در حالیکه مصرف کنندگان تایوانی نودل آماده بیشتری می­خرند. بعلاوه، شرکت­های ویتنامی برنامه­های حمایتی خود را تغییر دادند (مثل تحویل محصولات به خانه و عرضه ماسک و ضد عفونی کننده­ها به قیمت پایدار)، و نتایج این تغییرات در افزایش فروش قابل توجه بوده است (اخبار ویتنام، 2020). در مجموع، این تحقیق ترس از پاندمی را ترس مصرف کننده از واگیری تعبیر می­کند، باوری که بر شیوه استفاده از پلتفرم تجارت  الکترونیک برای خرید محصولات تاثیر می­گذارد.

2.5. بسط مفهوم مصرف پایدار

مصرف پایدار به اتخاذ سبک زندگی سبز از سوی مصرف کنندگان برای برآوردن نیازهایشان بدون آسیب به منابع زمین یا ایجاد ریسک برای نسل آینده اشاره دارد (شارما و یها، 2016). بر اساس این منطق، تحقیقات قبلی سررشته­های مشترک مصرف پایدار نظیر مراقبت از طبیعت، خود و جامعه را تجزیه و تحلیل کردند، که عواملی در قلب رشته بازاریابی امروز هستند (لیم، 2017). بخش بیشتری از تحقیقات طیف وسیعی از نتایج مثبت برای مصرف کننده را نشان می­دهند از جمله شادی و رضایت از زندگی که از تعاملات محصول و خدمات ناشی می­شود (گیویلن-رویو، 2019). برعکس، تحقیقات فعلی شواهدی نیز ارائه می­دهند مبنی بر اینکه الگورهای مصرف ناپایدار موجب تاثیرات زیانبار اجتماعی، زیست محیطی، و اقتصادی می­شود (شارما و یها، 2017). برای مثال، کوید 19 هشداری جهانی را موجب شده  است زیرا به سرعت از طریق تماس انسان با انسان منتشر می­شود (دانشکده پزشکی هاروارد، 2020). ویروس می­تواند از طریق قطرات کوچک سرفه یا تنفس فرد آلوده منتشر شود (سازمان بهداشت جهانی، 2020). برای کاهش انتشار ویروس، شیوه مصرف باید به پلتفرم­های تجارت الکترونیک روی آورد زیرا موجب افزایش کارآیی خرید می­شود، خریدهای جدیدی را ممکن می­سازد، و دسترسی به اطلاعات و برقراری ارتباط آنلاین را بین مصرف کننده و فروشنده افزایش می­دهد (گیولین-رویو، 2019). با توجه به تحقیقات موجود، و تاثیر پاندمی کوید 19، این تحقیق مفهوم مصرف پایدار را به "خرید محصولات و خدمات از پلتفرم­های تجارت  الکترونیک برای برآورد نیازها و خواسته­ها، و برای افزایش ایمنی سلامت خود و جامعه در طول دوره پاندمی" بسط می­دهد.      

در این بخش ایجاد مدل تحقیق برای توجیه تاثیر PEEP بر مزایای اقتصادی توضیح داده شده  است که منجر به مصرف پایدار تحت شرایط مرزی ترس از پاندمی می­شوند. برای این منظور، استدلال تحقیق حاضر بر این است که ترس از پاندمی به صورت مثبت (1) رابطه بین PEEP و مزایای اقتصادی، و (2) رابطه بین مزایای اقتصادی و مصرف پایدار را تعدیل می­کند. شکل 1 این روابط را نشان می­دهد.

PEEP نقشی کلیدی در استراتژی ایجاد قابلیت اطمینان (پایایی) محصولات و خدمات فروشنده آنلایندارد. زیرا مشتری آنلاین امکان تعامل فیزیکی با فروشنده­ای را ندارد که در محیط مجازی می­فروشد، و ممکن است این امر نگرانی­هایی در مورد ریسک محرمانگی در وی موجب شود (لیائو و شی، 2017). با PEEP، می­توان به مصرف کننده اطمینان داد که اطلاعات شخصی و معامله که در پلتفرم تجارت الکترونیک گردآوری می­شود، حفاظت می­وشند. طبق نظر پاپاز (2016)، سطح بالای اعتماد به ایمنی و امنیت پلتفرم­های آنلاین به ایجاد باور مصرف کننده نسبت به قابلیت اطمینان فروشنده  الکترونیک کمک می­کند و در نتیجه احتمال فروش را  افزایش می­دهد. در شرایط آنلاین، پلتفرم­های تجارت الکترونیک مزایای مختلفی برای مصرف کننده فراهم می­کنند، مثل محرمانگی و امنیت، جستجو ارانه اطلاعات، نظرات درباره محصولات، تبلیغ، و انجام سفارش (کین و همکارانش، 2020). پلانگر و واتسون (2015) نیز می­گویند که پیشرفت­های در فناوری اطلاعات موجب تسهیل و بهره­وری بیشتر کسب و کار شده است، مثل هزینه کمتر و اطلاعات بیشتر، اما شرکت­ها باید از محرمانگی مشتری نیز حفاظت کنند و از ریسک­هایی که موجب تهدید روابط طولانی مدت می­شوند اجتناب کنند. از دیدگاه UGT ، پلتفرم­های تجارت الکترونیک مزایای اقتصادی برای مصرف کننده ایجاد می­کنند مثل محرمانگی و صرفه­جویی در هزینه­ها (هانگ و همکارانش، 2014). بعلاوه، پاندمی کوید 2019، و ترس از واگیری ناشی از این پاندمی، هرج و مرج­ و آشفتگی­هایی را نیز در سراسر جهان ایجاد کرده است، مثل احتکار، چرخش بازار، و محدودیت­های سفر (مکنولتی، 2020). پاندمی موجب ترس از عفونت و ایجاد فاصله اجتماعی شده است که به طور روزافزون به خرید آنلاین منجر می­شوند و در نتیجه اهمیت پلتفرم­های تجارت الکترونیک افزایش می­یابد. تحقیقات نشان می­دهد که پلتفرم­های تجارت الکترونیک مزایای سودمندی برای طیف وسیعی از کسب و کارها نیز فراهم می­کنند، از رستوران­ها گرفته تا گلفروش­ها و خشکشویی­ها و پزشکی، و در عین حال مصرف­کنندگان بیشتر به محصولات آنلاین عادت می­کنند (زانگ و همکارانش، 2019). از آنجا که ویروس کوید 19 می­تواند به صورت ارتباط فرد با فرد منتشر شود، و هنوز باید درمان­های دارویی و واکسن پیدا نشده است (اسمیت و پرازر، 2020)، می­توان انتظار داشت که مصرف کننده برای کاهش تماس با دیگران، خریدهای آنلاین بیشتری انجام دهد (نیلسن، 2020). پاندمی به چالشی غیرمنتظره تبدیل شده است که ممکن است مشکلات اجتماعی، سلامت و اقتصادی برای جامعه در پی داشته باشد (باک و همکارانش، 2020). برای مثال، پاندمی منجر به کاهش دسترسی به فروشندگان در فروشگاه شده که ناشی از نگرانی­های مصرف کننده از سلامت است که موجب افزایش ناگهانی تقاضا برای کانال­های دیگر توزیع شده  است (پاناتانو و همکارانش، 2020). در چنین شرایطی، مولف بر این باور است که ترس از پاندمی موجب  افزایش رابطه بین PEEP و مزیت اقتصادی خواهد شد. بر این اساس:

بعلاوه مسئله مزایای اقتصادی موجب تقویت قصد مصرف پایدار مصرف کننده می­شوند به طور واضح در تحقیقات مربوطه عنوان شده  است (دابوس و تارهینی، 2019). منطق این رابطه این است که مصرف­کننده سلامت اقتصادی را درک کردند که ناشی از مقایسه­ وضعیت فلی با وضعیت گذشته در هنگام تصمیم برای خرید است (ورما و شینا، 2019). برخی محققان مزایای اقتصادی را به اندازه ویژگی­های محصول در بررسی قصد خرید آنلاین مهم می­دانند (لی و همکارانش، 2018)، در حالیکه  برخی دیگر مزیت اقتصادی را عاملی محرک برای مصرف پایدار می­دانند (دابوس و تارهینی، 2019). این رابطه غالباً بر اساس مسئولیت مصرف کننده است، مثل نگرانی­های اجتماعی، زیست محیطی و اخلاقی (لیم، 2017)، یا مسئولیت اخلاقی وی است (لاکز و همکارانش، 2015). طبق UGT، مصرف کنندگان اغلب مزایایی را که به شکل احساس افزایش ارزش دریافت می­کنند، پاسخ می­دهند (سیمون، 2017). اما شیوع فعلی کوید 19 نگرانی­های سلامتی را نیز به این عوامل افزوده است و نیاز به محیطی است که شرکت­ها و مصرف کنندگان بتوانند بدون تماس رو در رو تعامل داشته باشند. کوید 19 هزاران نفر را کشته است و موجب قرنطینه میلیون­ها نفر شده است (ورلدمتر، 2020)، زیرا به راحتی و به سرعت منتشر می­شود. ترس از کوید 19 نقش تجارت الکترونیک را افزایش می­دهد زیرا تعامل اجتماعی و سهم سهامداران در خرید و فروش آنلاین محصولات و خدمات را افزایش می­دهد (آدو و همکارانش، 2020). پانتانو و همکارانش (2020) نشان دادند که با  اینکه پاندکی کوید 19 موجب ایجاد اضطراب، افسردگی و استرس در جامعه شده  است، مصرف کنندگان به طور روزافزون محصولات و خدمات را از پلتفرم­های آنلاین خرید می­کنند زیرا ایمنی فناوری­های  اینترنتی و آنلاین را درک کردند. بر این اساس، پاندمی کوید 19 موجب افزایش نگرانی­ها در مورد سلامت و نیاز به معاملات آنلاین برای حفاظت فروشنده و خریدار در برابر عفونت شده است. این تحقیق نشان می­دهد که ترس از پاندمی رابطه بین مزایای اقتصادی ادراک شده و مصرف پایدار را در پلتفرم­های تجارت الکترونیک تقویت می­کند. بنابراین:

3. روش­ تحقیق

3.1. نمونه

نمونه تحقیق حاضر شامل 617 مصرف کننده آنلاین از بازار ویتنام است. نمونه­گیری از مصرف کنندگان آنلاین صورت گرفت زیرا پاندمی اخیر کوید 19 موجب تغییر رفتار خرید در ویتنام شده  است. نظرخواهی نیلسون ویتنام (2020) نشان می­دهد که 95% مصرف کنندگان از ویروس کوید 19 می­ترسند، که منجر به افزایش 25% خریدهای آنلاین شده  است. چون مصرف کنندگان به صورت روزافزون از روش­های آنلاین برای آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی استفاده می­کنند، شرکت­ها باید  تجاربی هموار، بدون مشکل و سریع از پلتفرم­های تجارت الکترونیک را تضمین کنند که با نیازها و انتظارات مصرف کننده هماهنگی داشته باشند (آبرامویک، 2020). بنابراین تحقیق درباره رفتار مصرف کننده آنلاین در زمینه پاندمی می­تواند اطلاعات مفیدی را برای شرکت­ها درباره عملیات کسب و کار فراهم کند.

3.2. گردآوری داده­ها

داده­ها از نمونه­ای از 1000 مصرف کننده آنلاین با استفاده از فیسبوک گردآوری شد. مصرف کننده آنلاین کسی تعریف شد که تجریه خرید آنلاین در طول شیوع کوید 19 را داشته باشد (1 ژانویه تا 15 مارس 2020). مولف پرسشنامه­ای به پنجاه شبکه اجتماعی کلیدی فرستاد که حساب فیسبوک­شان حداقل 500 فالوور داشت و از آنها درخواست شد با 20 پاسخ­دهنده بعدی از فهرست فیسبوک خود تماس بگیرند. این تکنیک در زمانی که شناسایی و تماس با پاسخ­دهندگان دشوار است و نظرخواهی باید با اقتضا انجام گیرد، مفید است (کوچر و شیندلر، 2013). مولف پیشرفت روزانه نظرخواهی را با برچسب­ها، تگ­ها و پیام­رسان­های فیسبوک­ شبکه­های کلیدی پیگیری کرد. از بین 1000 دعوت، 617 پاسخ بدست آمد (نرخ پاسخ 61.7%). مولف خطای عدم پاسخ را با مقایسه پاسخ­های اولی و بعدی از طریق آزمون t بین ساختارهای تحقیق ارزیابی کرد و نتایج تفاوتی نشان داد (از -1.06 تا 0.24،  p < 0.5). حداقل مربعات کای برای PEEP (x2 = 14.827, p < 0.53)، مزایای اقتصادی (x2 = 1.884, p < 0.75)، ترس از پاندمی (x2 = 16.656, p = 0.16) تفاوتی در بازه اطمینان 95% نشان نداد. بر این اساس، خطای پاسخ و خطای روش مشترک در این تحقیق مطرح نبود. پاسخ­دهندگان (227 مرد و 390 زن) با میانگین سنی 27.5 سال بودند (از 18 سال تا 64 سال، SD = 8.85)، و متوسط درآمد ماهانه آنها 13,309,141 VND (SD = 11,730,842) بود. بیشتر مصرف کنندگان (71.4%) مدرک لیسانس داشتند، 19.6% مدرک فوق لیسانس و بالاتر داشتند، و 9.0% مدرک کالج یا پایین­تر داشتند. جزئیات مشخصات جمعیتی در جدول 1 آمده است.

3.3. ابزارتحقیق

در این تحقیق پرسشنامه آنلاین بااستفاده از فرم­های گوگل[2] برای گردآوری داده­ها طراحی شد. مقیاس­های ساختارهای تحقیق از زبان انگلیسی به ویتنامی اتخاذ، بازنگری و ترجمه شد زیرا نظرخواهی به زبان ویتنامی بود. نظرخواهی با 20 مصرف کننده آنلاین آزمون اولیه شد تا نقاط ضعف احتمالی طراحی و ابزار سنجش شناسایی شود. اینکار برای اجتناب از پیامدهای منفی نظرخواهی مانند ابهام و پرسش­های تهاجمی مهم است (کوپر و شیندلر، 2013). بر اساس نظرات مصرف کننده، این تحقیق برخی آیتم­ها را اصلاح کرد و پرسشنامه نهایی شکل گرفت. پاسخ­ها با استفاده از مقیاس توافق پنج گزینه­ای لیکرت ثبت شد.

3.4. سنجش­ها

ابتدا سنجش­های PEEP از روی فانگ و همکارانش (2014) اتخاذ شد. سپس مزایای اقتصادی و مصرف پایدار با استفاده از مقیاس­های دابوس و تارهینی (2019) سنجیده شد و ترس از پاندمی بر اساسکاتریژ و همکارانش (2019) ارزیابی شد.و جزئیات ساختارها در ضمیمه 1 آمده  است.

3.5. متغیرهای کنترل

مشخصات جمعیتی مانند سن، جنسیت، سطح تحصیلات، و درآمد به عنوان متغیر کامل بکار رفت تا تاثیرات احتمالی آنها بر مصرف پایدار تعیین شود. بعلاوه اینکار برای اطمینان از عدم وجود خطا در نتایج ناشی از شامل نشدن متغیرهای کنترل انجام گرفت (کوپر و شیندلر، 2013).

در این تحقیق مدلی با استفاده از روش حداقل مربعات نسبی دو مرحله­ای پیشنهاد شد که امکان بررسی رابطه علّی بین ساختارهای نهفته را فراهم می­کند )هیر و همکارانش، 2011). برای بررسی تاثیرات تعدیل کننده، روش وینزی و همکارانش (2010) دنبال شد. در این تحقیق ابتدا بر متغیرهای تعدیل کننده و پیش­بینی کننده تمرکز شد و سپس برای ایجاد شرایط تعامل، این متغیرها در هم ضرب شد. قدرت تاثیرات تعدیل کننده با مقایسه تغییرات مربع R از طریق اندازه تاثیر (f2) تعیین شد (وینزی و همکارانش، 2010).    

 

 

[1] High-tech products

[2] Google Forms

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی