ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

پایایی پرسشهای مطالعه حاضر محاسبه شدند و در نتیجه آلفای کرونباخ برابر با 0.803 بود، که این نشان دهنده هماهنگی درونی نسبتاً زیاد و قابل قبول در هفت سوال است.

نونه یک نمونه دردسترس و راحت محسوب شد، یعنی پرسشنامه در دانشجویان کلاس های درس محققان توزیع شدند، زیرا دسترسی به آنها راحت بود و در یک سال تحصیلی رخ داد. تعداد کل دانشجویان ثبت نام کرده در این کلاس ها 194 بود. از آن جامعه، 23 دانش آموز در زمان توزیع پرسشنامه حضور نداشتند و در نتیجه جامعه کل امکان پذیر به 171 نفر کاهش یافت. در مجموع، 168 دانشجو به پرسشنامه پاسخ دادند که این بیانگر نرخ پاسخ 98% بود.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

قبل از انجام پژوهش، تایید از کمیته بازبینی موسساتی گرفته شد و آن تحقیق طبق الزامات تایید شده توسط کمیته بازبینی موسساتی، تحویل پاسخگران داده شد.

در طی کلاس، دانشجویان در تمرین های مختلفی شرکت کردند (گیویسا و کینکلا، 2019) همانگونه که در زیر اشاره شده است که ،فنآوری بکار گرفته شده و ارتباطات کلامی قسمتی از کار درسی نرمال آنها بود. نیمی از دانشجویان در تمرین A (n=84) شرکت کردند و نیمی دیگر در تمرین های B و C (n=84).

 

تمرین کلاسی A: معرفی اصطلاحات حسابداری جدید

1- مدرس اصطلاحات حسابداری جدیدی را در کلاس درس معرفی کرد.

2- بعد از معرفی اصطلاحات، یک بحث با مدرس و دانشجویان بوجود آمد و در نتیجه دانش و اطلاعات خود در مورد این اصطلاحات را در میان گذاشتند.

3- به دانشجویان تکالیفی اختصاص داده شد که شامل بدست آوردن مثال های زندگی واقعی بودند که توصیف کننده اصطلاحاتی هستند که تازه در کلاس یاد گرفتند. به دانشجویان یاد داده شد که از فنآوری برای مثال، یک موتور جستجوی گوگل برای انتخاب وب سایت های مورد نظرشان، جهت بدست اوردن اطلاعات، استفاده کنند.

4- هنگام بازگشت به کلاس با اطلاعات تازه بدست آمده، تمرین با دانشجویان در اشتراک گذاری اطلاعات تازه بدست آمده با کلاس، ادامه پیدا کرد.

5- هنگامی که دانشجو اطلاعات را در میان گذاشت، مدرس بازخوردی فراهم کرد که اطلاعات را به کار درسی متصل می کرد و در نتیجه یادگیری اصطلاحات جدید را تقویت بخشید.

6- بعد از تکمیل تمرین درون کلاسی، سپس دانشجو یک خلاصه تهیه کرد که از طریق برنامه ورد بر روی BlackBoard آپلود شد یا مستقیماً برروی آن، آپلود شد.

 

تمرین کلاسی B: پروژه صفحه گسترده اکسل و ارائه مطلب

1- به دانشجویان بخشی در مورد نسبت های مالی یاد داده شد و جفت دانشجویان یک شرکت خرده فروشی را برای انجام تحلیل نسبت مالی مقایسه ای، انتخاب کردند. در کلاس، دانشجویان از Yahoo! Finance برای انتخاب شرکت خود استفاده کردند.

2- دانشجویان یک فایل اکسل تحلیل نسبت مالی برای 9 عدد نسبت در طی 2 سال تهیه کردند. سپس از دانشجویان خواسته شد تا هر نسبت را تعریف کنند، هر نسبت را به مدت دو سال محاسبه کنند و نتایج را برای هر نسبت و بطور کلی، ارائه دهند.

3- دانشجویان تحلیل نسبت را در کلاس ارائه دادند و کلاس در مورد صفحه گسترده ها (فایل های اکسل) انتقاد کردند و در مورد روندهای صنعت خرده فروشی بحث کردند.

4- دانشجویان پروژه های خود را مورد بازبینی قرار دادند و صفحه گسترده اکسل را برای درجه یابی ثبت کردند.

5- درجه ها براساس نمایش شفاهی و صفحه گسترده اکسل بازبینی شده بودند.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری
 

تمرین کلاسی C: ارائه پاورپوینت در مورد رسوایی های حسابداری

1- به دانشجویان یک ارائه با پاورپوینت در مورد یکی از رسوایی های حسابداری قبل از قانون ساربانز اوکسی،تخصیص داده شد. گروه های چهار نفره انتخاب شدند.

2- از دانشجویان درخواست شد تا در کلاس ارائه دهند و یک کلیپ ویدئویی کوتاه کمتر از 30 ثانیه را در پاورپوینت ارائه دهند.

3- از دانشجویان خواسته شد تا بهترین حالت تجاری را نشان دهند.

4- دانشجویان براساس ارائه شفاهی و پاورپوینت، نمره گرفتند.

 

بعد از اینکه دانشجویان، تمرین های مختلف را تکمیل کردند، یک تاریخ پژوهش انتخاب شد. در تاریخ انتخاب شده، رضایت آگاهانه توزیع شد و توسط کمک محقق، قرائت شد (کمک محقق برای کلاس استاد گیویوسا، استاد کینکلا بود و بلعکس). هنگام تکمیل قرائت رضایت آگاهانه، شرکت کنندگانی که خواستار مشارکت بودند یک مربع را تیک می زدند (امضا نکردند) که نشان می دهد آنها آن رضایت را خوانده اند. از آنجایی که رضایت آگاهانه، اطلاعاتی در مورد آن برای دانشجو فراهم نکرده بود، پاسخگران، بدون نام و نشان باقی ماندند. در آن زمان، پرسشنامه توزیع شد. دانشجویانی که تصمیم به مشارکت گرفته بودند، پرسشنامه ها را تکمیل کردند. هنگام تکمیل پرسشنامه، هر شرکت کننده نامش خوانده شد و یک نسخه از بیانیه خلاصه را دریافت کرد. سپس کمک محقق، پرسشنامه ها را جمع آوری کرد.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری
 

نتایج

داده ها به دو روش تفسیر و مقایسه شدند (جدول 1 را ببینید). بطور کلی، نتایج مثبت بودند و دو پرسش پژوهشی را تایید کردند. داده ها طبق دروس سطح پایین تر (n=63 )، دروس سطح بالاتر (n=105 ) تحلیل شدند.

علاوه بر آن، داده ها براساس آن دانشجویانی که تحقیق را برای اولین بار انجام دادند (n=122 ) و آنهایی که این پرسشنامه را برای دومین بار انجام داده ند (n=46 ) تحلیل شدند.

برای سوال 1، که از دانشجویان در مورد یادگیری اصطلاحات حسابداری از طریق جستجوی اینترنت پرسیده بود، نتایج در دروس سطح پایین، دروس سطح بالا و پاسخگران اولین بار همخوانی داشتند که در آن 94 تا 95 درصد از دانشجویان با این جمله موافق بودند یا کاملاً موافق بودند. نرخ پاسخ برای همه دانشجویانی که دومین بار این پرسشنامه را انجام دادند، 100% بود. این کار یک نمای مثبت از تمرین های انجام شده برای ترم دوم، فراهم کرد. درحالی که این پرسش ، برداشت دانشجو در مورد مححتوای درسی را بدست می آورد، اما هدف برای دانشجو آن است که از فناوری در فرآیند یادگیری بهره بجویند و در نتیجه راحتی و مهارت خود در استفاده از فنآوری را بهبود بخشند.

پرسش پژوهشی دوم، روند مشابهی داشت به صورتی که تمرین های سطح پایین (68%) و سطح بالا (67%) و پاسخگران اولین بار (63%) یا موافقت داشتند یا کاملاً موافقت داشتند که جستجو در اینترنت برای پیدا کردن نمونه های زندگی واقعی اصطلاحات حسابداری به بهبود راحتی استفاده آنها از فنآوری کمک کرد، زیرا مرتبط با حسابداری است. آن نرخ پاسخ دوباره برای دانشجویانی که بار دوم این پرسشنامه را استفاده کرده اند، افزایش یافت و 80% قبول کردند یا کاملاً قبول کردند.

این روند با این پرسش پژوهشی که پرسیده بود آیا اشتراک گذاری اطلاعات به تازگی بدست آمده در کلاس ، دانش حسابداری دانشجویان را بهبود بخشید یا خیر، تکرار شد. دروس سطح پایین (84%) و سطح بالا (90%) و پاسخگران اولین بار (84%)، یا موافقت کردند یا قویاً موافقت کردند که جستجو در اینترنت برای مشاهده مثالهای زندگی واقعی از اصطلاحات حسابداری به بهبود راحتی آنها در استفاده از فنآوری کمک کرد، زیرا با حسابداری ارتباط دارد. آن نرخ های پاسخ کاملاً مثبت بودند و بهبود خود را تا 98% ادامه دادند هنگامی که آن دانشجویانی که در تمرین های کلاسی مشارکت کرده بودند، بار دوم تحقیق را انجام داده بودند و 98% از دانشجویان یا موافق بودند یا کاملاً موافق بودند.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری
 

پرسش آخر که در آن روند مدنظر مجدداً تکرار شد هنگامی که از دانشجویان پرسیده شد آیا استفاده از فنآوری در کل ترم در این کلاس، به آنها نشان داد که باید از فنآوری در کلاس های دیگر استفاده کنند یا خیر. درحالی که این سوال، کمترین پاسخ مثبت به صورت موافقت یا قویاً موافقت را داشت، اما، چنان بود که دروس سطح پایین (58%) و سطح بالا (59%) و پاسخگران دفعه اول (56%) موافقت کردند یا قویاً موافقت کردند. نرخ پاسخ برای دانشجویانی که پرسشنامه را دو بار تکمیل کرده اند، تا 67% افزایش یافت.

روندها برای پرسش های قبلاً اشاره شده، هر دو پرسش پژوهشی را تایید می کنند. یعنی، با اولین پرسش پژوهشی، تلاش داریم پاسخ دهیم که آیا استفاده از این تمرین های کلاسی برای یادگیری به دانشجویان کمک می کند که در استفاده از فنآوری راحتتر باشند یا خیر. نتایج برای دروس سطح پایین و سطح بالا، و برای دانشجویانی که تحقیق را برای اولین بار انجام داده بودند، بطور کلی مثبت بودند. علاوه بر آن بوسیله نتایج آن دانشجویانی که به مدت دو ترم این تمرین ها را انجام داده بودند، این موضوع بیشتر مشهود بود، به صورتی که درصد بیشتری از دانشجویان به پنج سوال از هفت سوال، نمره موافقت یا قویاً موافقت دادند.

پرسش پژوهشی دوم، شامل اینکه آیا دانشجو فکر می کند مهارت های ارتباطاتی کلامی اش، با اشتراک گذاری اطلاعات تازه بدست آمده در کلاس بهبود یافته است یا خیر، نیز تایید شد.

بین 71% و 75% از دانشجویان هنگامی که از آنها پرسیده شد آیا اشتراک گذاری اطلاعات تازه بدست آمده در کلاس به بهبود مهارت های ارتباطاتی آنها براساس تقسیم بندی کمک کرد یا خیر، موافقت کردن یا قویاً موافقت کردند.

از آنجایی که بنظر می رسد تفاوت معناداری در پاسخ ها به تعدادی پرسش پژوهشی بین آن دانشجویان شرکت کننده در مطالعه برای اولین بار و دانشجویانی که دومین بار شرکت کردند، وجود داشته باشد، یک آزمون t نمونه مستقل برای داده ها اجرا شد. آزمون برابری واریانس های لوین با توجه به اینکه آیا واریانس های برابر فرض شده یا نشده، محاسبه شد (جدول 2). نتایج، تفاوت معناداری بین میانگین ها برای دو گروه برای سوال 1 (جستجوی اینترنت برای مشاهده مثالهای زندگی واقعی از اصطلاحات حسابداری به من در یادگیری اصطلاحات حسابداری جدید کمک کرد)، t166=2.942 ، p<0.01 ؛ پرسش 2 (جستجو در اینترنت برای مشاهده مثالهای زندگی واقعی در مورد اصطلاحات حسابداری به من در بهبود راحتی از فنآوری کمک کرد زیرا به حسابداری ارتباط دارد)، t110.294=2.872 ، p<0.01 ؛ و سوال 5 (اشتراک گذاری اطلاعات تازه بدست آمده در کلاس، دانش حسابداری مرا بهبود بخشید)، t166=2.012 ، p<0.05 . این نشان دهنده آن است که دانشجویانی که در مطالعه دو بار شرکت کرده بودند، پرسش پژوهشی را به میزان مثبت و معناداری، در مقایسه با افرادی که فقط یک بار در پژوهش شرکت کرده اند، تایید می کنند.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری
 

یافته ها با مطالعه ECAR (بروکس، 2016) همخوانی دارند، در آن مطالعه دانشجویان تایید کردند که فنآوری در تکمیل موفقیت آمیز دروس، مشارکت دارد. همچنین، از اهمیت  بکار گیری فنآوری در برنامه تحصیلی پشتیبانی می کند (جامعه حسابداری آمریکا و انستیتو حسابداران دولتی مجاز آمریکا، 2012). این یافته ها با مطالعه استپ-گرینی (2002) مشابه بودند اما قوی تر از آن بودند، در آن مطالعه، تقریباً 41% از دانشجویان موافق بودند یا قویاً موافق بودند که از فعالیت های اینترنتی، یادگیری داشته اند.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری
 

تاثیر بهترین شیوه ها

محققان، نشان دادند که یادگیری فعال، ارزشمند است و به نفع دانشجویان می باشد (فریمن و همکاران، 2014؛ پرنس، 2004؛ تاندوگان و اورهان، 2007). دانشجویان ذینفعان در محیط آموزش عالی هستند و بنابراین، برداشت ها و ادراک های آنها، مناسب و مهم می باشند. همانگونه که در این مطالعه اشاره شد، تمرین ها از نظر دانشجویان ارزشمند دیده شدند و در نتیجه به آنها اجازه داد تا در یک سری از مراحل و گام هایی که نیاز به پژوهش بیشتر دارند، اول باشند. با دانستن اینکه کارفرمایان آتی آنها به دنبال متقاضیانی هستند که با فنآوری مشکلی ندارند و مهارت های ارتباطاتی خوب دارند (انجمن ملی همکاران و کارفرمایان، همان منبع)، مهم است دانشجویان این احساس را داشته باشند که آن مهارت ها را در دوران تحصیل خود و به نحوی که برایشان ارزشمند است، یاد بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی