ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

ترجمه تخصصی مقالات انگلیسی

ترجمه تخصصی مقالات رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی، حقوق

در این وبلاگ، مطالب و مقالات علمی برای رشته های مختلف دانشگاهی، منتشر خواهد شد

ترجمه تخصصی مفهوم تأمین مالی جمعی

سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۰۹ ب.ظ

3- داده و روش

به منظور بررسی نقش تأمین مالی جمعی در تأمین مالی فعالیت‌های تحقیقاتی و بهره برداری علوم فضایی ،ما مصاحبه‌های عمقی و نیمه ساختاریافته‌ای را با افرادی که قبلاً از تأمین مالی جمعی استفاده نموده‌اند انجام دادیم. مصاحبه شوندگان بالقوه با جستجو در بین تمامی پروژه‌های اکتشاف فضایی فعال و بایگانی شده ، که تا آگوست 2016 در مهم‌ترین پلتفرم‌های آنلاین جمع سپاری فهرست شده‌اند انتخاب شده‌اند. از لیست پروژه‌های اکتشاف فضایی، بخش جزئی از پروژه‌ها با محتوی چشمگیر علمی،مهندسی و تحقیقاتی انتخاب شده است. در مرحله نهایی، 40 دعوت نامه مصاحبه از طریق ایمیل ارسال شدند. از این نمونه بالقوه ، 14 نفر پاسخ دادند و لذا نرخ مصاحبه موفقیت آمیز برابر با 35 % حاصل شده است.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

 

نمونه حاضر بخوبی تجربیات مختلف فعالان در این محیط اکتشافی جدید را پوشش می‌دهد. این افراد عبارتند از مدیران مالی، کارآفرینان، دانشمندان، افراد علاقه مند، و دانشجویانی که بعضی اوقات در نقش‌های ترکیبی فوق قرار می‌گیرند. پروژه‌ها در 7 کشور مختلف شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، روسیه، دانمارک، هلند انجام شده‌اند. سرمایه بدست آمده مطابق درآمد دلاری اصلاح شده سال 2016 بین 210 الی 1060000 دلار است. در هنگام در نظر گرفتن چندین کمپین برای یک پروژه، 12 پروژه به اهدافشان دست یافته‌اند، 6 مورد به اهدافشان دست نیافته‌اند ، 7 پلتفرم تأمین مالی جمعی مختلف بکار رفته‌اند. اکثر پروژه‌ها با اضافه نمودن یک سری تجهیزات فیزیکی به فضا همراه هستند، اهداف آن‌ها بین تحقیقات علمی تا پوشش درخواست‌های مصرف کننده متفاوت هستند. تمامی مصاحبه شوندگان از روش‌های اعطای کمک مالی ، یا مدل‌های مبتنی بر پاداش استفاده نموده‌اند. در نمونه‌ها هرگز پروژه‌ای وجود نداشته که از مدل وام یا سرمایه‌ای (سهام) استفاده کرده باشد.

معرفی نامه‌ای در اختیار تمامی شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. هدف پژوهش و اطلاعات مربوط به مصاحبه در طول این معرفی نامه ارائه می‌شوند. با افراد از طریق اسکایپ یا خط تلفن تماس برقرار شده است. دو نفر ترجیح دادند مکاتبه ایمیلی را اجرا بکنند. استانداردهای اخلاقی به افراد معرفی شده است، از آن‌ها اجازه گرفته شده است تا شرح مصاحبه به صورت صوتی ثبت بشود. سؤالات مصاحبه در ابتدا پیشینه حرفه‌ای افراد را شامل می‌شود، نحوه مشارکت آن‌ها در پروژه، علت استفاده از تأمین مالی جمعی به عنوان یکی از مکانیزم ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سؤالات بعدی به نقش مقررات و مزایا- معایب تأمین مالی جمعی در مقایسه با مکانیزم های تأمین مالی سنتی می‌پردازیم. در نهایت زمان زیادی به "پاسخ‌های آزاد " اختصاص داده شده است. در این بازه زمانی از افراد خواسته شده است تا راجع به هر موضوعی که به نظرشان مهم است صحبت بکنند.

روش مصاحبه نیمه ساختار یافته به ما این امکان را می‌دهد تا روی مجموعه از قبل تعیین شده‌ای از معیارهای مهم تمرکز بکنیم. ضمناً انعطاف پذیری اتخاذ رویکردهای جدید و واکنش به شرایط غیرمنتظره نیز فراهم می‌شود. به عنوان یک تحقیقات اکتشافی با مبانی اندک، سؤالات به صورت انتهای باز طراحی شده‌اند، بدین ترتیب دیدگاه‌های اختصاصی مصاحبه شوندگان راجع به تجربیات، ادراکات، مشکلات، موفقیتشان بخوبی ثبت و ضبط می‌شوند. علیرغم اینکه اندازه نمونه مانع از تعمیم پذیری می‌شود، اما رویکرد نیمه ساختاریافته امکان ثبت جزئیات بیشتری از تجربیات نمونه‌ها، در مقایسه با مصاحبه ساختاریافته یا نظرسنجی را فراهم می‌سازد. مصاحبه‌ها بین 30 دقیقه الی 1ساعت و 10 دقیقه طول کشیده‌اند. میانگین زمان مصاحبه 40 دقیقه است. علیرغم اینکه دستمزدی به افراد پرداخت نشده است ، گزینه افزودن اسم و شرکت مربوطه در بخش ضمیمه مقاله ارائه شده است. به همه اطمینان داده شده است که نتایج مخفی باقی می‌مانند ، بدین ترتیب محیطی فراهم می‌شود که افراد جزئیات دقیق‌تر (شخصی- احساسی) را بیان نمایند. نکات و داده‌های صوتی مرور شده‌اند ، نتایج به صورت تکراری بررسی می‌شوند.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

4- یافته‌ها

در این قسمت به صورت موضوعی مهم‌ترین یافته‌های بدست آمده از مصاحبه با دائر کنندگان کمپین‌های تأمین مالی جمعی برای پروژه‌های تحقیقات- اکتشاف فضایی را شرح می‌دهیم. علیرغم اینکه نتایج به سه بخش تقسیم شده‌اند، اکثر یافته‌ها به هم پیوسته هستند و روی کُل نمونه ، چه برای استفاده از تأمین مالی جمعی و چه عدم استفاده مستقل باقی می‌مانند.

4-1 : جنبه مالی و لجستیکی کمپین

اولین موضوع تحلیلی به جنبه مالی و لجستیکی کمپین تأمین مالی جمعی برمی گردد. پاسخ‌های مصاحبه شوندگان به سه مرحله تقسیم شده‌اند : قبل، حین و پس از کمپین . قبل از تصمیم گیری راجع به استفاده از تأمین مالی جمعی، بسیاری از افراد به توجه به ملاحظات مالی اشاره نمودند. باید توجه نمود که آیا پروژه سودآور است یا خیر، بازه زمانی پیش بینی شده چیست؟، پروژه به چه مقدار سرمایه نیاز دارد. فعالیت‌های تجاری و سودآور (انتفاعی، با هدف کسب سود) معمولاً منابع سنتی همچون سرمایه گذاری مخاطره آمیز و تأمین از طریق بدهی- حقوق صاحبان سهام را مدنظر قرار می‌دهند. پروژه‌های علمی عمومی و غیرانتفاعی معمولاً دریافت وام‌های دانشگاهی و دولتی را مدنظر قرار می‌دهند. گزینه‌های تأمین مالی به ریسک پروژه بستگی دارند و در پروژه‌های فضایی، مصاحبه شوندگان دریافتند که ریسک به مرور زمان افزایش می‌یابد. نظر یکی از مصاحبه شوندگان راجع به پروژه‌های فضایی این چنین است :

تأمین مالی می‌تواند به اشکال و ابعاد مختلفی صورت بگیرد. به طور کُلی، هرچقدر پروژه بزرگتر باشد ، طیف گزینه‌های تأمین مالی موجود هم بیشتر هستند. مهم است توجه شود که پروژه دارای ویژگی‌ها، ریسک‌ها ، شاخص‌ها، زمان بندی‌ها، و روش‌های تأمین مالی از منابع مختلف است.

برخی بر این باورند که باید سازگاری عملی استراتژی تأمین مالی را در کنار ماهیت پروژه‌های تحقیق و توسعه در نظر گرفت. به اعتقاد آن‌ها ایزوله شدن این شرایط ،منجر به ایجاد تیم‌های ایزوله (سیلویی) می‌شود.

برخی مصاحبه شوندگان صرفاً پس از ناموفق بودن روش‌های سنتی تأمین مالی، به تأمین مالی جمعی روی آورده‌اند. به عنوان مثال، یکی از مصاحبه شوندگان چنین دیدگاهی را مطرح نموده است :

"من تأمین مالی جمعی را امتحان کردم زیرا هر روش دیگری را امتحان کردم، با شرکت‌های سرمایه گذاری مخاطره آمیز تماس گرفتم، به بانک‌ها مراجعه کردم، امیدوار بودم کسی به سرمایه دسترسی داشته باشد و علاقه مند به توجه به این موضوع و سرمایه گذاری در آن باشد."

سایر افراد از قبل منابع مالی را تهیه کرده بودند و پتانسیل پروژه‌های خود را به اثبات رسانده بودند.تأمین مالی جمعی روشی برای رفع کمبودهای سرمایه‌ای بالقوه در مراحل نزدیک و آتی پروژه محسوب می‌شد. برخی افراد از تأمین مالی جمعی برای راه اندازی پروژه‌های جدید از صفر استفاده می‌کردند. بدین ترتیب حمایت مالی- مخاطبی ایجاد می‌شود و می‌توان از این شرایط برای اثبات مشروعیت پروژه برای شرکت‌های سرمایه گذاری مخاطره آمیز و سایر سرمایه گذاران بالقوه استفاده نمود. مصاحبه شوندگان بر این عقیده بودند که تصمیمات به میزان سرمایه ضروری، کاربرد پروژه، اهداف نهایی تیم پروژه بستگی دارند. روی این موضوع تاکید شده است که تأمین مالی جمعی بدون هزینه نخواهد بود. هزینه‌های بازاریابی، زمانی، منابع موجود در کمپین باید نسبت به هزینه‌ها و منافع روش‌های جایگزین تأمین مالی در نظر گرفته بشوند.

در صورتی که روش تأمین مالی جمعی انتخاب بشود، بسیاری از پاسخ دهندگان بر این باورند که انتخاب پلتفرم مناسب عمل مهمی است. پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی دارای ساختارهای کارمزدی، اعتبار برند، محدودیت مکانی متفاوتی هستند و ممکن است نیازمند این باشند که کمپین مبالغ اهدایی را دریافت بکند تا به اهداف مالی مربوطه دسترسی داشته باشد. همچنین تصمیم گیری به این بستگی دارد که آیا پروژه هدایایی را در اختیار اهدا کنندگان کمک مالی قرار می‌دهد یا خیر؟

در نهایت روی این موضوع تاکید شد که توسعه استراتژی مشارکت عمومی به صورت پیش فرض، و قبل از شروع کمپین حمایتی را بدنبال خواهد داشت. به عنوان مثال، هنگامی که راجع به اختلاف‌های بالقوه بین پروژه‌هایی که به اهداف مالی دست یافته‌اند یا نیافته‌اند سؤال شد، یکی از مصاحبه شوندگان چنین دیدگاهی را مطرح نمود :

"موفقیت به این برمی گردد که آن‌ها چه فروشی را بدست آورده‌اند، چه نوع پاداش‌هایی به افراد داده می‌شود، میزان استقبال مصرف کننده عمومی در چه سطحی است؟، کیفیت پروژه و نحوه نمایش آن چگونه است . از طریق آموزش و آشنا کردن افراد با فضا، و اعلام کارهای انجام شده ، می‌توان افراد را با فضا بیشتر آشنا کرد. به افراد اعلام می‌شود که علوم فضا ویژه و عجیب نیستند بلکه بر اساس علم الکترونیک قرار دارند. افرادی در صنایع مختلف از اقصی نقاط جهان در این زمینه فعالیت می‌کنند ، تنها تفاوت در این است که با ماهواره روبرو هستیم، بجای اینکه یک قطعه الکترونیکی را در منزلتان مورد استفاده قرار دهید "

برخی بر این عقیده بودند که تصمیم گیری راجع به مخاطبان هدف (مشتاقان فضا ، جمعیت یک کشور، جامعه جهانی تأمین مالی جمعی) به هدایت استراتژی بازاریابی پروژه کمک می‌کند. تماس با واحدهای رسانه‌ای، افزایش آگاهی رسانه‌های جمعی، و ترجمه وبسایت کمپین به زبان‌های مختلف از این قبیل اقدامات هستند. در این وضعیت، تخصص اینترنتی و رسانه‌های اجتماعی همواره مفید تصور شده‌اند.

مرحله دوم به راه اندازی واقعی کمپین برمی گردد. اکثر مصاحبه شوندگان بر این عقیده بودن که بازاریابی همچنان امر اساسی و مهمی است. طراحی وبسایت/ صفحه کمپین که اشتیاق تیمی را نشان می‌دهد، توصیف ساده از اهداف پروژه، تأثیر بالقوه و مرتبط با پروژه همگی مهم تلقی می‌شوند. بسیاری بر این عقیده بودند که ویدئوی کوتاه توصیف کننده جزئیات پروژه و کمپین هم مفید هستند. اکثر مصاحبه شوندگان تعهد زمانی مورد انتظار در این مرحله مشابه یک کار تمام وقت است. بدین ترتیب واکنش خوبی به درخواست‌ها، سؤالات و نظرات اهدا کنندگان کمک مالی داده می‌شود. ضمناً بروزرسانی مطالب راجع به پروژه نیز نقش مهمی در جلب حمایت دارد. یک صفحه کمپین ساده و استاتیک بدون محتوی ویدئویی و گستردگی رسانه‌ای محدود ، برای دسترسی به هدف مالی کوچک کافی است ، اما برای جذب تعداد بیشتری از سرمایه گذاران ناکافی است.

مرحله سوم و نهایی یک چرخه کمپینی واحد ، اجرای پس از کمپین است. در صورتی که کمپین موفقیت آمیز باشد، پاسخ دهندگان توضیح می‌دهند که هدیه دادن به اهدا کنندگان کمک مالی یک امر زمان بَر و طاقت فرسا است. البته نمی‌توان این عمل را غیرمهم تلقی نمود. برخی افراد در ارسال هدایای وعده داده شده تاخیراتی را تجربه کردند. در سطح تخصص فنی، اهدای کمک‌های سخت افزاری، و سایر وعده‌های داده شده به افراد گام مهمی برای فعالسازی کارایی بالقوه کمپین است. علاوه بر مدیریت اهدا کنندگان کمک مالی، باید روند کُلی پروژه را مورد توجه قرار داد و بروزرسانی ها راجع به پیشرفت پروژه باید ادامه دار باشند.

4-2 : نقش آحاد جامعه به عنوان تأمین کننده مالی

پس از مشخص شدن ملاحظات مالی و قانونی، دومین موضوع قابل توجه به نقش تأمین مالی آحاد جامعه برمی گردد. شبکه‌های شخصی همچون دوستان، خانواده ، همکاران، همگی نقش مثبتی در انتقال پیام کمپین و جذب اهدا کنندگان دارند. در عین حال، این اعتقاد وجود دارد که پروژه باید استقبال پذیری گسترده‌ای داشته باشد ، تا مخاطبان بیشتری را جذب بکند. بسیاری از صاحب نظران بر این عقیده‌اند که تعداد علاقه مندان به مسائل فضایی نسبتاً کوچک هستند، اما از پروژه‌های اکتشافی به شدت پشتیبانی می‌کنند. به نظر می‌رسد این افراد علاقه مند به اهدای مبالغ برون مرزی باشند. برخی شرکت کنندگان بر این باورند که اهدا کنندگان جهانی درخواست هویت بین المللی برای این پروژه‌ها را دارند. به نظر می‌رسد اکثر کمک‌های مالی از افرادی در کشور مبدأ/ میزبان پروژه دریافت شده‌اند.

تعداد افراد جذب شده به یک پروژه تابعی از استراتژی بازاریابی فوق الذکر است. برخی مصاحبه شوندگان بر این عقیده‌اند که اگر رسانه‌ها به برند پروژه اشاره بکنند و آن را به یک کشور نسبت بدهند، در حالیکه به توجه جهانی نیاز دارد، آنگاه گسترش تعداد مخاطبان محدود می‌شود. این شرایط تلاش‌های پروژه برای رشد در مقیاس جهانی را محدود می‌سازند.

بسیاری از مصاحبه شوندگان اشاره داشتند که جامعه سازی تأمین مالی جمعی ، در وضعیت رقابتی با کارایی آن به عنوان یک مکانیزم تأمین مالی قرار می‌گیرد. برخی پروژه‌ها مبالغی را از شرکت‌های سخت افزاری و اسپانسرهای جانبی دریافت نمودند ، برخی اهدا کنندگان درخواست خدمات فنی خود را داشتند ، بنابراین در طول کمپین و پس از آن، با جلب توجه و علاقه همراه شدند.یکی از پاسخ دهندگان چنین دیدگاهی را مطرح نموده است :

تأمین مالی جمعی یک فعالیت دائمی (7 روز هفته- 24 ساعت شبانه روز) است و بسیار امیدوار کننده است. هنگامی که ارتباطات زیادی را با افراد برقرار می‌کنید، افراد راجع به پروژه اطلاعات کسب می‌کنند و با افراد با تجربه زیادی روبرو می‌شوید.

به همین دلیل بسیاری از مجریان بر این عقیده‌اند که اهدا کنندگان می‌خواهند به این احساس برسند که مشارکت و مالکیت یک پروژه را برعهده دارند. شرکت کنندگان راجع به این موضوع اتفاق نظر دارند که پلتفرم‌های آنلاین تأمین مالی جمعی ، ارتباطات آسان را ممکن می‌سازند. با انتقال بازخوردهای مثبت و منفی، می‌توان به راحتی تأمین مالی جمعی را یک فرایند یادگیری تلقی نمود. آگاهی و معرفی در سطح عمومی از جمله مهم‌ترین منافع تأمین مالی جمعی در مقایسه با سایر مکانیزم های تأمین مالی هستند. به اعتقاد برخی افراد، این شرایط دینامیک به جذب بیشتر سرمایه گذاران و حامیان مالی کمک می‌کند.

در هنگام تلاش برای ارتباط دادن آحاد جامعه به مأموریت اکتشاف فضایی، ملاحظه نهایی به انتخاب هدایای مناسب برمی گردد. مصاحبه شوندگان چنین دیدگاهی را مطرح نمودند:

"در یک کمپین تأمین مالی جمعی عمومی، فرض بر این است که ساعت هوشمند یا فیلم سینمایی را می‌سازید و بجای این حمایت مالی، ساعت هوشمند یا فیلم را دریافت می‌کنید. در حوزه فضا، ارائه هدیه‌ای ملموس و قابل رویت واقعاً دشوار است"

بسیاری از پروژه‌های تأمین مالی جمعی عمدتاً محصولات مصرفی را ارائه می‌کنند، اما چالش این پروژه‌های فضایی چگونگی ارائه یک پاداش/ دستاورد مناسب است. بسیاری از پروژه‌ها تی شرت و سایر هدایای کوچک را ارائه می‌دهند ، البته برخی دیگر هدایای فضایی مخصوص همچون ماهواره جیبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند یا دعوت نامه مأموریت کنترلی را ثبت می‌کنند. بدین ترتیب آن‌ها قادر به مشاهده ارسال سفینه به فضا هستند. تاکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد پشتیبانی لازم را فراهم می‌سازد. از سوی دیگر ، ارائه هدایای مربوطه در این زمینه دشوار خواهد بود.

4-3:  جنبه‌های منحصر به فرد تحقیقات و اکتشافات فضایی

دستاورد سوم و نهایی این مصاحبه‌ها به جنبه‌های منحصر به فرد اجرای برنامه‌های تحقیقات- اکتشافات فضایی مربوط می‌شود. از مصاحبه شوندگان خواسته می‌شود تا مزایا و دشواری‌های علوم فضایی و تأمین مالی جمعی را در نظر بگیرند. فرض این است که ماهیت فنی پروژه نیازمند ارائه توضیحات منطقی و قابل درک است. بنابراین مخاطبان قادر خواهند بود تا زمینه برای دریافت مبالغ را فراهم بسازند. یکی از افراد بر این عقیده است که باید توضیحات لازم را در اختیار افراد غیرمتخصص قرار بدهند ، این موضوع در تمامی مصاحبه‌ها مورد اشاره قرار گرفته است.

از سوی دیگر، در رابطه با توصیف کاربردهای بالقوه تحقیقات، این تصور وجود داشته است که کمک به مخاطبان پروژه موضوع نسبتاً مهمی تلقی می‌شود. به عنوان مثال، یکی از شرکت کنندگان خلاصه بودن پروژه را نسبت به سایر مسائل چالش برانگیز مهم‌تر تلقی می‌کند. به عنوان مثال تأمین مالی پروژه‌های تحقیقاتی تغییرات جوی در این زمینه مورد مقایسه قرار گرفته است. با توجه به ماهیت فنی این پروژه‌ها، برخی بر این عقیده هستند که روابط سازمانی همچون دانشگاه‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی، سازمان‌های غیردولتی سطح اعتماد مخاطب به اعتبار تحقیقات را افزایش می‌دهند.

هرچند توضیح راجع به مزایای پروژه و تشریح ماهیت تحقیق بر اساس مفاهیم غیرفنی عملی چالش برانگیز تلقی می‌شود، اما این تصور وجود دارد که برخی ویژگی‌های خاص پروژه‌های فضایی در الهام بخشی به مخاطبان خارج از جامعه علاقه مندان و نسبت به مرزها و ملیت‌های مختلف ، برای مثال تأمین مالی جمعی ساعت هوشمند ، مطابق توضیحات مصاحبه شوندگان صورت می‌گیرد.

نکته ساده این است که بخواهم انگیزه خود راجع به فضا را بیان بکنم. ضمناً باید اشاره کرد که سیستم مدنظر روزی انسان را به مریخ می‌رساند. ما سعی می‌کنیم اولین مأموریت را ثبت بکنیم. اعلام رفتن به ماه پروژه خوبی است و انگیزه زیادی را در افراد ایجاد می‌کند.

بسیاری بر این عقیده‌اند که فضا جذابیت زیادی را نسبت به اهداف کنندگان بالقوه با نگاه به آینده در پی خواهند داشت. بنابراین شانس حمایت آن‌ها از پروژه افزایش می‌یابد.

علاوه بر ماهیت منحصر به فرد پروژه‌های تحقیقات فضایی، پروژه‌های ارسال یک سامانه فیزیکی با مزایا و معایب بالقوه‌ای همراه می‌شود. برخی تحلیل گران بر این باورند که قیمت‌های ماهواره، علی الخصوص cubsesats (یک نوع ماهواره کوچک، مکعبی)  همچنان کاهش می‌یابند. بسیاری بر این عقیده‌اند که cubesats دسترسی به فضا را افزایش می‌دهند. آن‌ها به سطح سرمایه و تخصص فنی کمی نیاز دارند . از همین رو سطح  علاقه افراد افزایش می‌یابد. ممکن است بسیاری از افراد فاقد عضویت سازمانی باشند و در جذب بودجه دولتی و سرمایه خصوصی موفق عمل می‌کنند. بدین ترتیب امکان اکتشاف فیزیکی فراهم می‌شود. این یافته‌ها منحصر به افراد علاقه مند به فضا نیست. یکی از مصاحبه شوندگان چنین دیدگاهی را مطرح نموده است.

"افراد علاقه مند هستند که جمع خاص و مطلوبی را در نظر بگیرند. بدین ترتیب همکاری بین مصرف کنندگان برای سرگرمی برقرار می‌شود. دانشمندان هم این فرصت را خواهند داشت که تحقیقات جدیدی در اختیارشان قرار می‌گیرند که در سایر حوزه‌ها در دسترس نیستند"

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

توانایی تأمین مالی جمعی امکان حمایت از افراد را فراهم می‌سازد.در غیر اینصورت تأمین مالی به صورت پیوسته خارج از دسترس خواهد بود.

در همین حال، بسیاری از شرکت کنندگان این تغییرات را پُرهزینه، خطرناک، زمان بر می‌دانند. این موارد در خلال اجرای پروژه‌ها و نصب اشیای فیزیکی انجام می‌شوند. مقیاس زمانی اجرای پروژه‌های فضایی به مراتب طولانی‌تر از میانگین پروژه‌های تأمین مالی جمعی دیگر است و برخی افراد کمبود وجه نقد پس از تکمیل کمپین را در نظر می‌گیرند. آگاهی عمومی و توجه رسانه‌ای به این پروژه‌ها در موفقیت و شکست به صورت عمومی قابل تهیه هستند.

پس از ظهور ملاحظات جدید قانونی نسبت به تأمین مالی جمعی، نگرانی‌های بالقوه روی محدودیت‌های واردات/ صادرات تاثیرگذار هستند. بدین ترتیب بسیاری از این مقررات به مکان بستگی دارند. بسیاری بر این عقیده‌اند که شکافی بین ساختارها ، سیاست‌ها، چهارچوب‌های قدیمی فضایی و تغییر ماهیت اکتشافات فضایی جدید وجود دارد.

به طور کُلی، اکثر شرکت کنندگان بر این عقیده‌اند که تأمین مالی جمعی یک مکانیزم مؤثر تأمین مالی است. تأمین مالی جمعی برای متحول سازی تأمین مالی مقیاس بزرگ، اکتشافات چند میلیارد دلاری و افزایش دسترسی به روش‌های تاریخی امکان پذیر می‌شود.

5- بحث و بررسی و نتیجه گیری

در وهله نخست، تأمین مالی جمعی هم محدودیت و هم توانمندسازی تحقیقات علمی و اکتشافی را به همراه دارد. همراستا با یافته‌های گو و گربر [52]، ملزومات شغلی علمی تخصص رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این ، همراستا با بیرنز و همکاران [53] ، مصاحبه شوندگان بر این عقیده‌اند که گسترش و دفاع از منافع این تحقیقات برای طیف گسترده‌تری از مخاطبان، یک موضوع خیلی مهم تلقی می‌شود. البته چالش‌های فضایی این هستند که ریسک بالا، هزینه، گسترش زمانبندی را نیاز دارند. افزایش سطح مشارکت عمومی در اکتشافات فضایی ، بررسی دقیق‌تر و دموکراتیک‌تر پروژه‌های اکتشافی را ممکن می‌سازد. بررسی این موضوع جالب خواهد بود که آیا این پروژه‌ها زمانبندی کوتاه‌تر و ملزومات سرمایه‌ای کمتری را نیاز دارند، قبل از اینکه در عمل در دست اجرا قرار بگیرند؟

ثانیاً، تأمین مالی جمعی هم تولیدکننده و هم به چالش کشیدن ساختارهای قدرت فضایی را به همراه دارد. آحاد جامعه به منزله یک عامل استاتیک و ایزوله تلقی نمی‌شود ، بلکه بشدت منافع دیگران را پیگیری می‌کند و در فرایند تصمیم گیری راجع به تأمین مالی پروژه ایفای نقش می‌کند. عوامل شناسایی شده توسط کامینسکی [54] ، عبارتند از سیاست مداران، دانشمندان، شرکت‌ها که همچنان مهم تلقی می‌شوند. همان سرمایه شبکه‌ای و اجتماعی در پروژه اکتشاف فضایی از نظر تاریخی مهم تلقی می‌شوند. البته مرزهای وظایف سنتی بشدت دچار فروپاشی شده‌اند، دانشمندان، علاقه مندان، و کسب و کارهای خصوصی به این روش گرایش نشان می‌دهند. از طرفی دیگر، سیاست گذاران جستجو برای مکانیزم های قانونی تطبیقی را در پیش می‌گیرند. ساختار قدیمی پروژه‌های فضایی هم مورد استفاده هستند ، دست اندرکاران جدید فضایی هم به آن ورود می‌کنند.

علیرغم اینکه این یافته‌ها حاوی ارزیابی اولیه‌ای از نقش تأمین مالی جمعی در تأمین مالی پروژه‌های اکتشاف فضایی هستند، اما پژوهش حاضر بدلیل اینکه موضوع را صرفاً از چشم مجریان پروژه دیده است دچار محدودیت است. تحقیقات آتی جنبه‌های تکمیلی را اضافه می‌کنند. بدین ترتیب پروژه‌های فضایی از دیدگاه اهدا کنندگان کمک مالی ارزیابی می‌شوند. علاوه بر این، تجربیات مجریان پروژه‌های فضایی از دیدگاه جامعه شناسانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.با توجه به اینکه تحقیقات قبلی راجع به تأمین مالی اجتماعی پروژه‌های اکتشاف فضا محدود هستند، اما در مطالعه اکتشافی فعلی زمینه برای بررسی‌های آتی و استفاده از روش‌ها و رویکردهای متضاد فراهم می‌شود. به عنوان مثال، ارزیابی‌های کمی بعدی باید ماهیت تجربی این روندها را تحت شفاف سازی قرار بدهند. در نهایت، با توجه به اینکه دو سوم نمونه ، کمپین‌های موفقیت آمیزی را تجربه نموده‌اند ، تحقیقات آتی می‌توانند با شناسایی تعداد بیشتری از پاسخ دهندگان با تجربیات منفی به طیف گسترده‌تری از تجربیات دسترسی پیدا بکنند. با برگزاری تعداد بیشتری از کمپین‌ها در گذر زمان، امکان افزایش اندازه نمونه وجود خواهد داشت. بدین ترتیب محدودیت اندازه نمونه خنثی می‌شود.

نتایج ما مبنای خوبی برای پیشنهاددهی به افرادی است که خواهان استفاده از تأمین مالی جمعی در پروژه‌های تحقیقات علمی- اکتشافی فضایی هستند.بسیاری از تحقیقات فعلی روی کمپین‌های جمع آوری سرمایه تمرکز دارند، مصاحبه‌های این پژوهش نشان می‌دهند که مراحل قبل و پس از برگزاری کمپین هم به نوبه خود مهم هستند.در خلال مقایسه با سایر روش‌های تأمین مالی، مهم است این نکته را در ذهن داشته باشیم که تأمین مالی جمعی با هزینه‌های خاص خود روبرو می‌شود. باید هزینه‌های زمانی و منابع و نحوه ارائه هدیه‌های مناسب را مدنظر قرار داد. تأمین مالی جمعی منبع سرمایه‌ای مناسبی برای تأمین مالی در سطح چندمیلیون دلاری، مطابق نیازهای پروژه‌های فضایی نیست ، اما ظاهراً در تأمین مالی پروژه‌های 10 الی 100 هزار دلاری کارایی خوبی دارد. بدین ترتیب تکمیل منابع مالی موجود و افزایش آگاهی و مشارکت عمومی از جمله نتایج حاصله تلقی می‌شوند.

نکته پایانی اینکه با توجه به نقش مهم سیاست گذاران و قانون گذاران، باید آثار و پیشنهادات سیاسی را مورد توجه قرار داد.ممکن است آحاد جامعه به شیوه‌هایی متفاوت از پروژه‌های قدیمی فضایی، علاقه مند به دسترسی به فضا باشد. تمایل کلی به ریسک پذیری، ضایعات تولید شده ، اخلاق نگهداری از فضا همگی باید توسط قوانین مدیریت بشوند. بدین ترتیب انگیزه برای استفاده مسئولانه از فضا، بدون مهار رشد پدید می‌آید. برای ایجاد این تعادل، گسترش پروژه‌های تأمین مالی جمعی فضایی چشم اندازی را در پی دارد که تأیید دینامیک گسترده‌تر نسبت به فعالیت‌های نوین فضایی را شامل می‌شود. ناسازگاری حاکم بر دوران سیاسی قبلی به ایجاد شرایط قانونی خاص در محیط نظارتی فعلی کمک کرده است. تأمین سرمایه و سخت افزارها فرای مرزها صورت می‌گیرد. باید محدوده فعالیت‌های اکتشاف فضایی به خوبی در اختیار افرادی قرار بگیرد که فاقد ارتباطات سازمانی هستند اما تأمین مالی جمعی و هوش فنی لازم برای مشارکت در این پروژه‌ها را دارا می‌باشند. با ورود تعداد بیشتری از عوامل تاثیرگذار، سؤالات بیشتری مطرح می‌شوند. آیا موانع ورودی به شرایط جنسیتی -  اقتصادی/ اجتماعی بستگی دارند؟ سیاست گذاران چگونه مطمئن می‌شوند که افراد از نواحی با قابلیت فضایی کمتر مشارکت داشته باشند؟ به صورت خلاصه وار، آیا ما بخوبی مشکلات و ناکارآمدی‌های اجتماعی را در فضا هم شاهد هستیم؟

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

رابرت شیلر برنده جایزه نوبل در سال 2013 به توصیف پذیرش رشد اقتصادی نسبت به عوامل اجتماعی پس از بحران مالی 2007 اقدام نمود [55]. وی اشاره نمود که تأمین مالی جمعی می‌تواند توانمندسازی پروژه‌های اجتماعی و الهام بخشی را ممکن سازد که قبلاً غیرممکن بودند. البته تأمین مالی جمعی حباب‌های انحرافی و سواستفاده سرمایه گذار را در پی دارد، و لذا باید مقررات دقیقی نسبت به آن اعمال بشود [56]. این مقاله با یک نتیجه گیری احتیاطی خوشبینانه و مشابه به پایان می‌رسد. اثرات دموکراتیک شدن تأمین مالی جمعی به شیوه‌های جدید به انجام پروژه‌های اکتشاف فضایی سرعت می‌بخشد ، ضمناً حمایت مالی از پروژه‌هایی حاصل می‌شود که هرگز در گذشته زمینه لازم برای اجرا را نداشتند. شاید در نظر گرفتن تجربیات افرادی که قبلاً از این مکانیزم استفاده می‌کردند، بتواند از بروز مشکلات جدید جلوگیری نماید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی